Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia permanentista?

Vierailija
23.05.2021 |

Olen aivan ihastunut permiksiin ja pehmennyksiin, mutta "huolto" mietityttää. Miten niitä hoidetaan, pysyykö permis jos sen kampaa ihan normaalisti aamuisin? Nyt mun hiustenhoitorutiinini ovat luokkaa hoitoaine suihkun yhteydessä pari kertaa viikossa ja harjalla/kammalla läpi kerran päivässä, en käytä muotoilutuotteita tai lämpökäsittele.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli permanentti nuorena. En hoitanut mitenkään erityisesti. Hiukset pysyivät puhtaina pitempään, koska permis nosti ne päänahasta ylös.

Vierailija
2/7 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli permanentti nuorena. En hoitanut mitenkään erityisesti. Hiukset pysyivät puhtaina pitempään, koska permis nosti ne päänahasta ylös.

Ok, tosi hyvä kuulla! Mä oon saanut sen käsityksen, että permanentti olisi jotenkin tosi vaikeahoitoinen. Näyttivätkö juuret kuinka pahalta ja mitä teit niiden kanssa, suoristitko vai kiharsitko nekin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan vielä, onko permanentit tosiaan näin out?

Vierailija
4/7 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostetaan vielä, onko permanentit tosiaan näin out?

Minulla myös suunnitelmissa ottaa permanentti. Olisin jo aiemmin ottanut, mutta kampaaja kertoi, että raitavärjäys vienyt hiukset huonoon kuntoon. Nyt en ole värjännyt pitkään aikaan ja voin ottaa permanentin. Yleensä otan suurilla rullilla, niin ei ole niin säkkärä, tosin ei se pysykään niin pitkään. Mutta minusta permis helpottaa pitämään hiukset siistinä, kun muuten menee aivan päätä myöten.

Vierailija
5/7 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, tosi hyvä kuulla! Mä oon saanut sen käsityksen, että permanentti olisi jotenkin tosi vaikeahoitoinen. Näyttivätkö juuret kuinka pahalta ja mitä teit niiden kanssa, suoristitko vai kiharsitko nekin?

Eihän se ole vaikeahoitoinen, jotain hoitoainetta ja kampaaminen.

Vierailija
6/7 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin pari kertaa tässä muutaman vuoden sisään. Isoilla rullilla tehtiin, en halunnut ns kiharaa vaan hiuksiin kuohkeutta ja laitettavuutta. Tykkäsin, hiukset näytti puolta tuuheammilta ja oli erittäin helppo laittaa, myös kiharat sain esiin jos halusin ja laitteilla sai upeat kiharat jotka pysyi.

Oma hius on liukas ja lasimainen. Tuohon aikaan päänahassa oli myös psoria ja permiksellä sain venytettyä hiustenpesu väliä paljon.

Nytkin mietin vakavasti kun permis on kasvanut kokonaan pois. Mutta nyt ei ole edes väriä joten hius on täysin luonnontilassa ja erittäin hyväkuntoinen. Permanentissa hiuksia katkeili paljon ja ne katkenneet myöhemmin haaroittui. Päädyin leikkaamaan hiukset puolta lyhyemmäksi.

Oma haasteensa on löytää hyvä tekijä. Todellakaan kaikki kampaajat ei osaa. Kysele sellaista kunnon vanhanajan mummopermiksen tekijää, et kadu. Itse löysin tälläisen vasta kun kahdesti kävin muualla permiksessä eikä hiuksiin tullut yhtään mitään. Tuntitolkulla käärivät rullia hiuksiin ja lopputulos oli _ei yhtään mitään-. Tämä vanhempi rouva kääri rullat ihan hujauksessa ja tulos oli ihan eri toista. Tämä sai aikaan oikeasti kiharat, aiempien tekijöiden jäljiltä ei kiharaa saatu esiin mitenkään.

Tiettyyn hiuslaatuun ei oikeasti moni saa tehtyä permanenttia.

Eli puolensa ja puolensa. Itse tykkäsin tosiaan tuloksesta mutta kyllähän se harmitti kun hiukset meni huonoon kuntoon, lähinnä se katkeilu ja haaroittuminen. Mutta teki hurjasti volyymia ja oli helppo laittaa.

Vierailija
7/7 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn välillä laittamassa. Hiuslaatuni on liukas, nopeasti rasvoittuva. Permiksen laitan siksi, että hiukseni on helpommin käsiteltävissä ja kuohkeat+puhtaat koko päivän. Pesun jälkeen föönaan hiukset suoraksi ja ilmakihartimella kääntelen latvat.