Hyi helkkari. Pojalta tuli äsken kamalasti verta nenästä ja sellaisia 10cm pitkiä hyytymiä
Hyi tuli ihan hirveän paha olo. Poikaa itseäkin ällötti vetää niitä hyytymiä nenästä. Onneksi mies oli kotona. Itse en olisi pystynyt olla tukena. En vaikka kuinka olisin halunnut.
Kommentit (15)
Hyi. Miksi tuli? Onko tullut ennen? Veriarvot?
Hyi tuli paha olo kun pelkästään ajattelin
On aika normaalia tuo nenäverenvuoto lapsilla, näin muistaisin lääkärin äidilleni aikanaan vakuutelleen. Syytä en koskaan itse tullut selvittäneeksi. Mut ohjattiin aina pesuhuoneeseen, sain sinne mehua ja keksejä+Aku Ankkoja mukaan ja jompi kumpi vanhemmista käväisi vähän väliä tarkistamassa että olen ok.
Ollut siis nenässä jo pitempään se veri?
Ei olis kannattanu k-piikkiä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. On ollut kipeänä tai allergiaa (koronatesti neg) ja nyt niistäessä alkoi vuotamaan sitä verta. Sit nousi pari sellaista pitkää hyytymääkin sieltä nenästä. Oli aika ällöttävää. Ei ole ennen tällä tavalla tullut. Veriarvot maaliskuussa hyvät.
Tulipa oma lapsuusmuisto mieleen. Mä olin iltapäiväkerhossa ja 10-11 vuotias. Siellä ykskaks alkoi vuotaa verta kuin hanat avannut. Ei koskaan aiemmin ollut niin käynyt.
Koristeltiin lasipurkkeja erilaisilla hiekoilla. Kerho-ohjaajan mukaan oli pieni kiven muru raapaissut nenän juuresta.
Pötköttelin sitten loppu ajan, kun se vuoto oli loppunut. Menin kotiin ja oltiin koko perhe ruokapöydässä. Sitten se alkoi taas. Mulla oli esim lautanen hetkessä aivan veressä.. vaikka pyrin samantien veskiin.
Veskissä sitten niistin lavuaariin ja kummastakin sieraimesta tuli sellainen verinen spagetti ja vuoto loppui kuin seinään.
Perhe aivan järkyttyneenä, että mitä täällä tapahtuu, mitä toi on... mitä on tapahtunut? Hyvä, ettei ambulanssia soittaneet. Kerroin, että kerhossa hanat auennut myös ja nyt sitten aivan ykskaks ja rauhallisessa tilanteessa.
Käyttivät mua lääkärissä ja mitään kummosta ei löytynyt. Näitä nyt vaan tapahtuu, kuulemma.
Ei ole enää toiste tapahtunut. Kyllähän tuommoinen vieläkin ihmetyttää, kun noin ykskaks alkoi ja samantien loppui. Arvot aivan normaalit jne.
Vierailija kirjoitti:
Vie päivystykseen oitis.
Mulla tuli jatkuvasti varhaisnuoruudessa just tollasia, muistan vieläkin, miltä se tuntuu. Jaiks.
Ei ollut mitään ihmeellistä syytä ja se loppui ennen aikuisuutta.
Miten olet sen pystynyt synnyttämään mutta et olla tukena kun se sua tarvitsee? Onneksi isä varmaan ymmärsi..
Olisit kirjoittanut otsikkoon vain oksennusvaroitus.. 🤮🤮
Tyttärellä on ollut useita tuollaisia nenäverenvuotoja. Ennen meni talouspaperirulla ennen kuin verenvuoto tyrehtyi. Kun hyytymä sitten vedettiin ulos verenvuoto loppui. Nykyään ei tule enää niin paljon verta eikä hyytymiä enää muodostu. Lääkäri ei löytänyt syytä runsaisiin vuotoihin, muttei ollut huolissaan.
Joillakin jää aikuisuuteenkin herkkyys nenäverenvuotoon. Sen kanssa vaan pitää elää. Pitää ½-tamppoonia aina mukana.
Hyvä että tuli itsestään ulos. Jos ne ei tule, ne voi aiheuttaa poskiontelontulehduksia. Siis erittäin positiivinen asia.
Mullakin tuli kerran. Kieltämättä tuntuu samalta kun vetäisi spagettia nenästä. Outo tunne.