Miten te ihmiset,joilla vain parveke kestätte kesällä?
Eikö ole tylsää,kun joutuu aina lähtemään jonnekkin jos haluaa tehdä jotain?
Kommentit (39)
Minulla on parveke , mutta hyvin harvoin edes käyn siellä. Viihdyn sisällä viileämmässä kesällä. Jos haluan ulos niin helppo sinne on lähteä. Oma piha olisi rasite.
Ottaisin parvekkeen pihan sijasta. Nyt on piha. En jaksa kökkiä pihalla.
Kerrostalomme etupiha on puisto, jossa kasvaa satavuotiaita mäntyjä, alppiruusuja ym.
Takapihalla on silokallio ja sekä mäntyjä että koivuja, 30 m korkeita. Riippakoivun latvuksessa on kiva istua lasitetulla parvekkeella lukemassa.
En koe tarvetta arvottaa eri asuinmuotoja. Tykkään tästä. En kai muuten tässä asuisi.
Aloituksesta huokuu epävarmuus ja alemmuudentunto.
Vain parveke? Mulla kyllä on asunto ja sen lisäksi parveke.
Mieluummin aurinkoinen parveke yläilmoissa kuin omakoti- ja rivitaloista tuttu minipihakarsina liikenteen pölyjen keskellä.
Aika harvalla omakotiasujallakaan on omassa pihassa esim. uimaranta, jäätelökioski, maastopyöräreitti, melontareitti, huvipuisto, yyteri, kansallispuisto, italia.
En ymmärrä. En pidä helteestä enkä halua polttaa ihoani kesällä, joten mitä tekemistä minulla porottavassa paahteessa olisi? Jos haluan sitä, menen partsille.
Mulle olisi kauhistus, että koko kesän olisi omakotitalon vankina., ruohonleikkausta, rikkaruohojen kitkemistä ja istutusten kastelua koko kesä.
Tykkään kesällä olla viilennetyssä kerrostaloasunnossani sisällä, istuskella kahviloissa, pyöräillä, tehdä kävelylenkkejä puistoihin ja lähimetsiin, käydä piknikillä meren rannalla, lähteä ex tempore vaikka toiseen kaupunkiin käymään taidenäyttelyssä, lähteä ulkomaille äkkilähdöllä, ennen kaikkea tuntea lomalla olevani vapaa.
Menen ulko-ovesta ulos nauttimaan kesästä? kuten varmaan sinäkin?
Kysy ennemmin... ei ole edes parveketta.
Vierailija kirjoitti:
Ei, lähes kaikki tekemisen arvoisista asioista, jotka ei kotiin mahdu vaatii joka tapauksessa enemmän tilaa kuin joku 1500m2 tontti voi tarjota. Joten ne mitä voi tehdä kotona tehdään, muuten lähdetään jonnekkin jossa mahtuu. Näin joutuu joka tapauksessa tekemään. Sitten jos tonttia olisi hehtaari tai pari olisi jo tilaa mutta järkevän etäisyyden päästä kaupungista noita ei sitten juurikaan löydy.
Jos ei hevonkuuseen halua muuttaa, jää kyllä nykyään tuo 1500 neliömetrin tonttikin useimmilla haaveeksi. Normaali omakotitalon tontti on noin 500 neliömetriä. Josta 200 neliömetriä on asuinrakennuksen ja 50 neliötä autokatoksen alla. Ajoväylä kadulta tontille ja auton kääntelyyn tarvittava piha-alue ottaa 150 m2, eli omaa pihaa jää talon ympärille 2-4 mertiä leveänä suikaleena ruhtinalliset 100 neliömetriä. Sitä ihanuutta varten otettua velkaa saa kaksikin hyväpalkkaista maksaa seuraavat 20 vuotta! Mutta ei siinä mitään, sen kuin ostaa, jos tuollaisesta asumisesta tykkää.
Pihassa olisi oma rauha olla ulkona suojassa naapureiden katseilta, mutta toisaalta nurmikonleikkuut, haravoinnit, lumityöt jne jne... Parvekkeelle saa kasveja ja se on kiva lisäolohuone kesällä. Jos haluan ulkoilla, menen puistoon tai lenkkipolulle. Niitä onneksi tässä lähistöllä riittää.
Minulla on kerrostalossa kuisti ja piha. Pihan hoitaa huoltoyhtiö enkä juuri käy siellä. Kuistilla istun usein. Se on mukavan varjoisa.
Minulle jäi epäselväksi, että mihin minun pitäisi lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle olisi kauhistus, että koko kesän olisi omakotitalon vankina., ruohonleikkausta, rikkaruohojen kitkemistä ja istutusten kastelua koko kesä.
Tykkään kesällä olla viilennetyssä kerrostaloasunnossani sisällä, istuskella kahviloissa, pyöräillä, tehdä kävelylenkkejä puistoihin ja lähimetsiin, käydä piknikillä meren rannalla, lähteä ex tempore vaikka toiseen kaupunkiin käymään taidenäyttelyssä, lähteä ulkomaille äkkilähdöllä, ennen kaikkea tuntea lomalla olevani vapaa.
Näinhän se on pakko sanoa,kun muuta ei ole,eikä tule....
Joku autisti puutarhuriwannabee taas vääntänyt aloituksen :D
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän kerrostalon pihalla ole oleskelu kiellettyä. Viimeksi tänään huomattiin naapuriperheen kanssa. Pari kesää sitten rakensimme pihaan kodan, missä huonollakin kelillä on mukava grillillä ( tosintänäänoli hyvä keli)
Viime viikonloppuna oli pihatalkoot ja laitettiin istutuksia pihaan.
Meillä on mukavan yhteisöllinen taloyhtiö.
Tuolla asfaltin hohteessa olisi ikävä istuskella.
Ei mun pääsääntöisesti tarvi lähteä minnekään, jos "haluan tehdä jotakin", ihan täällä asunnossa pystyn tehdä suurimman osan asioista joista haluan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä pihalla voi tehdä paitsi puutarhatöitä? Partsillekin saa kaikenlaista kasvamaan ja onnistuu myös kahvittelu, syöminen ja ihan vaan oleskelukin.
No vaikka uida.Meillä on uima-allas.Istua nuotiopaikalla,tehdä ruokaa kesäkeittiössä,nukkua päikkärit riippumatossa,pelata krokettia,syödä terassilla.Pihahommat vain murto-osa:)
Mökillä on kiva olla.