Katri Kulmunilla tosi paha korona
Ollut kuulemma todella kipeä... niin ja osallistunut etäkokouksiin koko ajan 🥱 https://www.is.fi/politiikka/art-2000007996762.html
Itse kun olin muutama vuosi sitten influenssassa. en kyennyt muutamaan päivään muuhun kuin hengittämään ja käymään vessassa. en pystynyt edes televisiota katsomaan ( TV oli auki mutta en ymmärtänyt katsomaani, niin heikossa kunnossa olin )
Alkaa pikkasen ärsyttää tämä koronauutisointi!
Kommentit (21)
Miten niin osallistunut koko ajan? Tuossahan hän kertoo että eilen pystyi tekemään töitä ensimmäistä kertaa viime viikonlopun jälkeen.
Hän ei ole ilmeisesti edes joutunut sairaalahoitoon, joten on selvinnyt aika vähällä vaikka oireita on ollutkin.
Töitä voinut tehdä karanteenin aikana, ennen sairastumistaan. Kokouksiin voinut osallistua vasta eilen. Sairastui 12. päivä (muistaakseni), testi oli pos. 14. päivä.
Osallistunut täysipainoisesti koko katanteeniajan lukee jutussa...
Suomalaisten luetunymmärtämisestä on syytä olla huolissaan. Ensin oltiin altistumiseen liittyvässä karanteenissa, joka jatkui sairastumiseen liittyvä karanteenina. Ensimmäisessä vaiheessa oltiin etäkokouksissa.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole ilmeisesti edes joutunut sairaalahoitoon, joten on selvinnyt aika vähällä vaikka oireita on ollutkin.
Ei joutunut minunkaan ystäväni sairaalaan. Alle 50- vuotias, terve mies. Harrastuksena puolimaratonien juoksu. Kuumetta kolme viikkoa 39 astetta, kipuja ym. Lääkärin toteama koronan aiheuttama elinikäinen keuhkovaurio. Että sellainen ”kevyt korona”.
Ihminen kykenee vaikka mihin, kun on pakko. Minäkin oon 40,3 asteen kuumeessa sikainfluenssaa sairastaessani vaan vetänyt Buranaa naamaan ja osallistunut kokouksiin etänä ja näyttänyt skarpilta, vaikka olo on aivan raato ja pelkkä olemassa olo sattui. Ei ollut sitä vaihtoehtoa ettei osallistuisi.
Vaalipuheita. Haluaa herättää myötätuntoa tunneihmisissä.
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä ei moni saikutteleva palkkatyöläinen ymmärräkään missä kunnossa vastuullisessa asemassa on oltava töissä tai missä kunnossa yrittäjän on pystyttävä töihin.
Mä olen ollut työkeikoilla 4 päivää suuren vatsaleikkauksen jälkeen ja tällaisen operaation jälkeen perus saikuttajat on aina 5 vkoa kotona makaamassa.
Kun vähänkin pystyy olemaan pystyasennossa, on monelle määritelmä että hoitaa välttämättömiä töitään.
Kyllä nää työn sankarit tiedetään. Olet varmaankin korvaamaton työnantajalle?
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä ei moni saikutteleva palkkatyöläinen ymmärräkään missä kunnossa vastuullisessa asemassa on oltava töissä tai missä kunnossa yrittäjän on pystyttävä töihin.
Mä olen ollut työkeikoilla 4 päivää suuren vatsaleikkauksen jälkeen ja tällaisen operaation jälkeen perus saikuttajat on aina 5 vkoa kotona makaamassa.
Kun vähänkin pystyy olemaan pystyasennossa, on monelle määritelmä että hoitaa välttämättömiä töitään.
Kyllähän se täysin riippuu työstä. Jos sinulla on vatsa avattu niin siinä ei saa 8 viikkoon nostaa yli kymmentä kiloa. Ettei sisuskalut pullahda pihalle. Harvoin kannattaa yleistää mitään. Toisille ihmisille pienikin kuume vetää ihan voimat pois toiset taas voivat hyvin vaikka olisi reilu kuume. Ihmiset on yksilöitä..Onneksi. Harvoin voi toisen sairauksia/kokemuksia täysin ymmärtää, jos ei ole hänen "polkuaan" kulkenut. Mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa, koska alkaa tekemään sairaana töitä...
Vatsa ollut auki. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se täysin riippuu työstä. Jos sinulla on vatsa avattu niin siinä ei saa 8 viikkoon nostaa yli kymmentä kiloa. Ettei sisuskalut pullahda pihalle. Harvoin kannattaa yleistää mitään. Toisille ihmisille pienikin kuume vetää ihan voimat pois toiset taas voivat hyvin vaikka olisi reilu kuume. Ihmiset on yksilöitä..Onneksi. Harvoin voi toisen sairauksia/kokemuksia täysin ymmärtää, jos ei ole hänen "polkuaan" kulkenut. Mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa, koska alkaa tekemään sairaana töitä...
Nyt kun tarkemmin muistelin niin tais olla vain pari kiloa max mitä sai nostaa...kai se muistisairauskin on iskenyt
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun tarkemmin muistelin niin tais olla vain pari kiloa max mitä sai nostaa...kai se muistisairauskin on iskenyt
Sängystä piti nousta niin että ensin kyljelle ja sitten kädellä työntää itsensä ylös istuma asentoon.. Näin mentiin pitkään. Siitä syystä ettei sisuskalut tule ulos. Menee pitkään että arpi vatsassa kestää..
Vierailija kirjoitti:
Sairaana olet eristyksessä, et karanteenissa.
Vierailija kirjoitti:
Hän oli karanteenissa 4.-14.5., sen jälkeen eristyksessä ja nyt taas sitten karanteenissa.
Niin. Ei se maski estä saamasta tartuntaa.
Jaa. Minäpäs sairastin pahasti melkein kuukauden koska en päässyt hoitoon eikä muita kuin (negatiivisia) koronatestejä suostuttu ottamaan, kun muita sairauksia ei vissiin enää ole. Viime tingassa päädyin suonensisäiseen ab hoitoon, sepsis. Meni pari kuukautta toipuessa. Mutta missä lööpit meistä, joita ei hoidettu ja niistä jotka kuolivat koska koronakiima?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei siis riitä ymmärrys edes siihen ettei kaikilla ole työnantajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on esimerkiksi yksityisyrittäjä, niin varmastikin näin.
Itse olen vain tavallinen palkansaaja, mutta jollen tee tiettyjä hommia myös saikulla tai kesälomalla, jää muilta palkat saamatta. Ei tunnu kovin reilulta sekään.
-ohis.
No tuo on taas täysin työnantajan ongelma. Mitään velvoitetta tehdä loma-aikana yhtään mitään ei ole, jäädessäsi kesälomalle voit laittaa työpuhelimen kiinni ja pomon estolistalle yksityiseenkin, jottei sinua ole mitään mahdollisuutta saada kiinni.
On työnantajan vastuulla järjestää riittävät sijaiset loma-ajoiksi, ja kenenkään ei pidä uskoa sitä jos pomo sanoo ettei tämä ole mahdollista. Siinä vaiheessa yhteyttä luottamusmieheen tai liittoon, on ihan yksiselitteisesti laitonta velvoittaa ketään tekemään lomalla mitään.
No ei se kovin paha ole ollut jos muutaman päivän sairastamisen jälkeen on jo kokouksissa mukana.