Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja kiusaa, ei anna suoriutua vaikka kaikki menee hyvin?!

Vierailija
23.05.2021 |

On keskeyttänyt jo 2 työharjoitteluani missä minulla on mennyt todella hyvin lukuunottamatta muutamaa ihmistä jotka kokeneet kateutta tms. Heti kun opettaja on ollut yhteydessä paikkoihin, on alkanut menemään huonommin ja välikeskusteluja ei ole ollut, arviointikeskustelussa on ns vedetty matto jalkojen alta ja sanottu että harjoitteluni mikä alunperin oltiin sovittu pidemmälle, peruuntuu.

Mikä tuota opettajaa vaivaa?! Lopulta kehotti vaihtamaan alaa. Kun kerroin loukkaantuneen tästä, sanoi että se oli vain vaihtoehto. Sanoi, etten luota häneen ja siirsi toiselle opettajalle.
Työharjotteluissa olen saanut todella hyvää palautetta, minut pyydettiin jopa ilmoittautumaan työpaikkaohjaajan koulutukseen ollessani itse vasta harjoittelija. On kehuttu todella paljon, sanottu että pääsen mihin vain, asiakkaat olleet tyytyväisiä, jne. Muutama hlö tosin ollut kateellinen, toinen huutanut, toinen piikitellyt josta sanottiin minulle että kokevat uhkaa. Toinen näistä sanoi että ahkeruuteni koituu minun tappioksi. Oli jo suullinen sopimus töiden aloittamiseen jne.

No, arviointikeskustelussa minut haukutaan pystyyn, puhutaan sanotut asiat päin vastaisiksi ja puukotetaan selkään. Opettaja kuuntelee tätä vahingoniloinen ilme kasvoillaan ja sanoo "muista, tämä ei ole koko totuus"?!? Kun kysyn harjottelun keskeytymisen syytä, sanotaan että olen juoruillut epäasiallisesti ja olen ammattitaidoton (?!?!?!?) en ole juoruillut, koska en harrasta sellaista. Syytä ei avata, vaan jätetään asia sikseen, sanotaan että olen rautainen ammattilainen ja erittäin kunnianhimoinen (kuulemma luokan parhaat työt, sekä minut laitettu tekemään eniten jne), mutta silti harjoitteluni keskeytetään enkä saa opettajalta mitään tukea, vaan hän dissata minua luokankin edessä jne.

Mitä ihmettä tämä on?!?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? Minkä ikäinen olet? Oli vastaus mikä hyvänsä, tee valitus jollekin ja vie tätä asiaa eteenpäin. Onko opettaja aina käyttäytynyt näin vai onko alkanut hiljattain?

Vierailija
2/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa...taas elämäkerta jossa itse on se sankari ja kaikki muut syypäitä kaikkiin ongelmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä sinulle ollaan kateellisia?

Vierailija
4/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko tasoinen provo?

Vierailija
5/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä sinulle ollaan kateellisia?

Hölmö, nuoruudesta ja kauneudesta tietenkin. Me keski-ikäiset olemme niin katkeria.

Vierailija
6/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin epäsosiaalinen, että et sopeudu työyhteisöön. Päättele ihan itse, miksi niin erinomaiselle työntekiijälle kuin sinulle tarjotaan työpaikkaohjaajan koulutusta, vaikka  harjoittelua ei hyväksytä (samassa paikassa?). Olet niin erinomainen, että toiset ovat sinulle kateellia - mutta oletko koskaan pysähtynyt ajattelemaan ihan itse,  mitä voisit tehdä toisin?

Opettajan toiminta on kyllä asiatonta.

Vierailija
7/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala? Minkä ikäinen olet? Oli vastaus mikä hyvänsä, tee valitus jollekin ja vie tätä asiaa eteenpäin. Onko opettaja aina käyttäytynyt näin vai onko alkanut hiljattain?

Hoitoala tietenkin ja ap on parikymppinen jolle kaikki on niiiiin kateellisia🤣

Vierailija
8/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niin epäsosiaalinen, että et sopeudu työyhteisöön. Päättele ihan itse, miksi niin erinomaiselle työntekiijälle kuin sinulle tarjotaan työpaikkaohjaajan koulutusta, vaikka  harjoittelua ei hyväksytä (samassa paikassa?). Olet niin erinomainen, että toiset ovat sinulle kateellia - mutta oletko koskaan pysähtynyt ajattelemaan ihan itse,  mitä voisit tehdä toisin?

En usko, että opettajan toiminnassa on mitään asiatonta.

Vierailija
9/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mä tiedän mistä mulle ollaan kateellisia?!? Ainakin oon positiivinen ja kaunis. Edellinen pomo itse sanoi että musta voi työkaverit kokea uhkaa, mutta ei avannut että miksi. Mutta eihän tollaset syyt voida pistää mun niskoille, ja tehdä Minusta syypää kaikkeen?! Olen ollut joka paikassa hyvin ystävällinen kaikkia kohtaan, joskin myös suora. (tätähän opettaja peräänkuuluttaa tässä vaiheessa oikein erikseen, että olen puhunut rakentavasta tyylistä, mutta että nyt kun minulla ei enää ole sitä tyyliin- onko ihme jos opettaja keskeyttää jatkuvasti koulutyöni mielivaltaisesti ilman syytä-onko ihme jos suutun?) Myös kun puhuin opettajalle epäonnistumisen kokemuksista tässä, hän kommentoi että sinulla on tunne että olisit epäonnistunut. (😂😂?!?!?)

En tiedä onko tämä opettaja aina ollut tällainen, koska en tunne häntä, koulutus on verkossa joten emme ole edes nähneet.

Minua kohtaan on ollut alusta saakka epäasiallinen sekä eristänyt omilla puheillaan muusta luokasta jne.

Vierailija
10/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että opettajan toiminnassa on mitään asiatonta.

En usko kanssa, että kyseistä opettajaa on edes olemassa.

Vierailija
11/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mä tiedän mistä mulle ollaan kateellisia?!? Ainakin oon positiivinen ja kaunis. Edellinen pomo itse sanoi että musta voi työkaverit kokea uhkaa, mutta ei avannut että miksi. Mutta eihän tollaset syyt voida pistää mun niskoille, ja tehdä Minusta syypää kaikkeen?! Olen ollut joka paikassa hyvin ystävällinen kaikkia kohtaan, joskin myös suora. (tätähän opettaja peräänkuuluttaa tässä vaiheessa oikein erikseen, että olen puhunut rakentavasta tyylistä, mutta että nyt kun minulla ei enää ole sitä tyyliin- onko ihme jos opettaja keskeyttää jatkuvasti koulutyöni mielivaltaisesti ilman syytä-onko ihme jos suutun?) Myös kun puhuin opettajalle epäonnistumisen kokemuksista tässä, hän kommentoi että sinulla on tunne että olisit epäonnistunut. (😂😂?!?!?)

En tiedä onko tämä opettaja aina ollut tällainen, koska en tunne häntä, koulutus on verkossa joten emme ole edes nähneet.

Minua kohtaan on ollut alusta saakka epäasiallinen sekä eristänyt omilla puheillaan muusta luokasta jne.

Hih hih

Vierailija
12/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättele ihan itse, miksi niin erinomaiselle työntekiijälle kuin sinulle tarjotaan työpaikkaohjaajan koulutusta, vaikka harjoittelua ei hyväksytä (samassa paikassa?

-no kerro?

Epäsosiaalinen? Jaa? Kas kummaa kun seuraavassa paikassa minua kehuttiin erittäin sosiaaliseksi ihmiseksi joka tulee ihmisten kanssa hyvin toimeen.

Kyllä se on ns kahden kauppa. Jos ilkeillään ja piikitellään, niin ystävällisen ihmisen on hyvin vaikea olla oma itsensä, jos sitä ei hyväksytä täysin.

Vierailija
13/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjottiin harjottelun Aikana ohjaajan koulutusta. Mun harjottelu meni läpi, mutta ei niinku oltiin sovittu vaan sopimukset peruttiin yhtäkkiä. Ja toi koulutushomma oli paljon ennen sitä.

Vierailija
14/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on monen narsistin unelma-ammatti. Saa olla huomion keskipisteenä.

Tämä opettajatyyppi alkaa dissata oppilasta, joka näyttää pärjäävän liian hyvin. Narsisti ei voi sietää, että "alempiaan" arvostetaan muiden taholta. Ainoastaan hän voi jakaa kehuja.

Narsistien määrä on opettajien keskuudessa suurempi, kuin muissa ammattiryhmissä.

Tällainen ihmistyyppi ei nauti siitä, että muut oppivat vaan esiintymisestä ja oman erinomaisuuden korostamisesta. Jos joku vie häneltä huomiota tai arvostetaan lähipiirissä on se hänelle suurinta myrkkyä.

Vierailija
15/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä opettajatyyppi alkaa dissata oppilasta, joka näyttää pärjäävän liian hyvin. Narsisti ei voi sietää, että "alempiaan" arvostetaan muiden taholta. Ainoastaan hän voi jakaa kehuja.

Narsistien määrä on opettajien keskuudessa suurempi, kuin muissa ammattiryhmissä.

Tällainen ihmistyyppi ei nauti siitä, että muut oppivat vaan esiintymisestä ja oman erinomaisuuden korostamisesta. Jos joku vie häneltä huomiota tai arvostetaan lähipiirissä on se hänelle suurinta myrkkyä.

T. Ap

Vierailija
16/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä huomaan erittäin hyvin ton opettajan narsistisuuden (uuteen huomaa myös muut) mutta mitä hittoa, eihän toi siltikään oikeuta toimimaan tolla tavalla?!?

Vierailija
17/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme tulee heti tähän keskusteluun negaamaan??? Hakeudu opettajaksi, ehkä sinäki pääset käyttämään valtaa Väärin. 😂 Vai oletko kenties jo 🙈

Vierailija
18/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko sulla jotain faktaa tuosta väitteestäsi? Olen itse opettaja, ollut jo lähes 30 vuotta eri kouluissa, enkä muista narsisteihin törmänneeni ammatissani. Opettajaksi ei edes lähde itsekeskeinen ihminen, vaan lähtökohtaisesti empaattinen ja ihmisistä kiinnostunut. Opettajan ammatti ei tarjoa narsistille mitään, ei se ole johtajana loistamista.

Vierailija
19/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omalla kohdallani on ennen ollut ainaki opettajia joiden lähtökohtana ihmisten hyvinvointi, tasa-arvo jne.

Vierailija
20/25 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä käsitys perustuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän