Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pitäisi ajatella, kun puoliso aina kauppareissun jälkeen ilmoittaa erikseen, paljonko minun ruokiini on mennyt?

Vierailija
22.05.2021 |

En ole pyytänyt raporttia ruokakuluistani. En tee itse samoin, kun omalta tililtäni hänelle ruokaa ostan.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä puolisosi on vain huolestunut niistä sadoista euroista, joita kuluu viikoittain sinun nameihisi, herkkuihisi ja tietysti siihen limssaan!

Yksikään palstamamma ei ostaisi, saatika söisi, noin epäterveellisiä tuotteita!

Vierailija
42/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä puolisosi on vain huolestunut niistä sadoista euroista, joita kuluu viikoittain sinun nameihisi, herkkuihisi ja tietysti siihen limssaan!

Kyllä, satunnainen pieni nami- tai herkkuhetki kuuluu tavallisesti normaalin ihmisen elämään, unohtamatta sitä limssaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyisin, että mitä haluaa näillä maininnoillaan minulle viestiä.

-syönkö liikaa?

-pitäisikö minun maksaa oma osuuteeni hänelle ( ja maksaako hän sitten minulle osuutensa kun minä käyn kaupassa)?

-ärsyttääkö häntä se mitä syön tai että hän joutuu niitä ostamaan?

Muustuttaisin, että myös minä käyn kaupassa ja ostan hänelle ruokaa. Ja voidaan toki alkaa tasaamaan kaikki ruokakulut tai kumpikin käy ostamassa ruuat vain itselleen (halvemmaksihan tulisi).

Vierailija
44/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullultahan tuo kuulostaa. Ehkä silloin ymmärtäisin, jos sinun ruokasi olisivat huomattavasti kalliimpia/söisit enemmän ja hänellä olisi huomattavasti pienemmät tulot. 

Vierailija
45/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huvikseen päiväkirjaa 1 kk ajan

- mitä mies syö ja miten paljon

- paljonko sinulta menee rahaa miehen ruokaan

- paljonko köytöt aikaa miehen pyykkien pesuun, lajitteluun yms

- paljonko menee aikaa miehen jälkeen siivoamiseen

Sitten kun kk jälkeen mies jäkättää asiasta niin kerrot nuo faktat- joka kerta. Kyllä lopettaa.

Vierailija
46/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies söi, osa 6725.

Vielä jaksaa!

Vierailija
47/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän AP edes sanonut puolisonsa olevan mies. Mutta on se varmaan ja söi lasten vanukkaat.

Vierailija
48/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä huvikseen päiväkirjaa 1 kk ajan

- mitä mies syö ja miten paljon

- paljonko sinulta menee rahaa miehen ruokaan

- paljonko köytöt aikaa miehen pyykkien pesuun, lajitteluun yms

- paljonko menee aikaa miehen jälkeen siivoamiseen

Sitten kun kk jälkeen mies jäkättää asiasta niin kerrot nuo faktat- joka kerta. Kyllä lopettaa.

Eihän tuollaista jaksa kukaan parisuhteessa.

AP, kysy siltä mieheltäsi miksi hänen täytyy luetella sinun ruokiesi hintoja. Jos noin pienestä asiasta kuin ruokaostoksista pitää noin kovasti säätää, niin ihmettelen vaan miten isommat asiat tuollaisessa suhteessa pystytään sopimaan.

Meillä on ollut jo yli 20 vuotta yhteiset rahat eikä ikinä olla rahasta riidelty.

Vierailija
49/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään missään ei ole sanottu, että AP:n puoliso on mies.

Vierailija
50/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä kätevää, kun mammat tietävät jo niin hyvin, miten nämä sadut menevät, että täydentävät itse puuttuvat tiedot, kuten aloittajan ja hänen fiktiivisen puolisonsa sukupuolet. :D

Jatkakaa.

Vierailija
51/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joskus helpompi kysyä näitä asioita suoraan siltä puolisolta, eikä netissä tuntemattomilta?

Vierailija
52/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko joskus helpompi kysyä näitä asioita suoraan siltä puolisolta, eikä netissä tuntemattomilta?

Miten me sitten päästäisiin haukkumaan miehiä - kuvitteellisia ja todellisia?

Siis ymmärrätkö, että mies söi?! Siis jumalauta söi! Mies!

Vierailija
53/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla iso nainen, joka kuluttaa 3 kertaa enemmän kuin laiha miehensä.

Vierailija
54/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen. Ne kai luulee että palkkatasa-arvo toteutuu sillä tavoin. Totuus on, että nainen ja raha ei kuulu yhteen.

Vierailija
55/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi muija.

Vierailija
56/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette sovi käytännöistä. Tämä voi kuulostaa vähän omituiselta, mutta me teimme heti sopimuksen raha-asioista ja ostoista . Kumpikin merkitsee kirjaan yhteiset ostot, silloin kun maksaa. Kuukauden lopussa katsotaan kumpi on käyttänyt enemmän ja joka on maksellut vähemmän, siirtää toisen tilille tasauksen. Isommista ostoista sovitaan etukäteen. Kuukauden alussa aloitetaan nollasta. Esim. Kesäkuun alussa mies joutuu siirtämään minulle ainakin 300 euroa, jos minä ostan ruuat. Meillä ei koskaan riidellä rahasta .

Vierailija
57/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen se on pelkkää mammojen projektiota, että AP:n puoliso olisi mies (tai että AP olisi nainen). Mitään sellaista tämä tarinankertoja ei ole sanonut.

Olettaisin tämän olevan ihan tarkoituksellista, hän todennäköisesti halusi nähdä tarttuvatko miesvihaajamammat näinkin väsyneeseen provoon, ja hehän imaisivat syötin kohoineen amottaviin kitoihinsa.

Vierailija
58/58 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala tekemään samaa. Saatat nopeasti huomata miten maksat miehen ruokia enemmän kuin mies sinun.

Oletkos ihan varma? Mies syö painomitoissa laskien enemmän, mutta edullisempaa. Kun taas nainen yleensä haluaa energiamääriinsä nähden kalliimpaa ruokaa.