***ELOisat lauantaina***
Kommentit (34)
alavatsaa polttaa aikamoiseen tahtiin ja vauva tuntuu painavan ihan tosi alhaalla mutta nyt en osaa sanoa että liittyykö vaan vessasynnytykseen, niitä ollut aamulla jo kaksi ja kohta täytyy taas juosta...anteeks tällainen aloitus!
esikoisella tänään synttärit ja paljon niiden tiimoilta puuhaa mutta katsotaan mitä päivä tuo tullessaan. pikkukakkonen edelleen melkoisen täplikäs kun on tuo vauvarokko. toivottavasti menee nopeasti ohi eikä vaikuttais tähän vastasyntyneeseen.
huh. jos olo jatkuu näin polttoisana, soitan kyllä kohta sinne synnärille...
t.tuuli72 ja jumppatyttö rv39+3
Illalla sain jo vartin ja 20 minsan välein suppareita noin kolmen tunnin ajan, hyvin hiipuivat sitten kun sain unen päästä yhden maissa kiinni...pariin supistukseen heräsin yöllä ja nyt ei niitä taasen ole kuulunutkaan. Eilen muutenkin poltteli koko päivän, luultavasti johtu lääkärin suht kovakouraisesta tutkimuksesta siellä äitipolilla. Ensimmäinen vessasynnytys tälle päivällekin on tehty, huomenia vaan.. ;)
Minulla on niin ajattelevainen mies että. Poika heräsi seitsemän maissa ja mies pyysi minua nousemaan hänen kanssaan kun miestä väsyttää niin paljon. Oli katsellut golfia yöllä niin siksi väsytti. Eihän mulla tässä mitään, heräilly vaan supistuksiin ja pissareissuille yms, tosi pirteänä äiti taasen täällä ja pinna menee heti herättyä. Missä noitten ukkojen aivot ihan oikeasti on?? tietää kyllä tilanteen että oon todella räjähdysherkkä ja sitten vielä ruokkii tuota herkkyyttä niin tyhmillä asioilla. grrr. Ei näköjään päivää tai viestiä multa ettei jostakin saisi valitettua...
No, mulla katseet kohdistettu ensi keskiviikkoon, silloin aloitetaan sitten se käynnistys. Alkaa olla tämä " urakka" ohitse pikkuhiljaa.
Sattuuko teillä lapsen liikkeet kuinka paljon? Mulla tuntuu kohtu repeävän kun toinen jumppailee siellä ja nivusesta vihloo niin että jalka lähtee alta ja tajukin melkein...Toisaalta taasen vihloo alaselkää niin että pitää oikeasti kirota.
Kaunista lauantaipäivää meille jäljellä oleville...Yritetään jaksaa!!
M 41+3
Onnea Hannelille ja muillekin käärönsä noutaneille! Hannelin puuttuminen kyllä näkyy pinossa. Toivottavasti jaksaa sitten vauvapuolellakin välillä käydä kirjoittelemassa ;)
Vauvan liikkeistä: Kyllä täällä ainakin sattuu, kun pikkuinen jumppaa. Eriltyisesti nivusissa ja virtsarakon tuntumassa vihloo. Jalkojen hermoihin tulee sellaisia puukoniskuja, että välillä on pieni tuskanparahduskin päässyt ja kävellessä on lähtenyt jalka alta. Erityisesti iltaisin kivut pahevat ja vauva vaan lisää vauhtia. Neuvolassa sanovat, että vauva on jo kiinnittynyt lähtökuoppiin, mutta välillä sitä epäilen, kun tuntuu pääsevän liikkumaan niin paljon. Siis erityisesti tuolla ihan alhaalla. Potkut eivät niinkään tunnu pahalta.
Hyvin nukuttu yö takana. Harvinaista. Ei edes vessaheräilyjä. Siitä kiitollisena.
Palaillaan myöhemmin.
Velho78 rv40+3
jooh,täällä ei mitään,en oo ihan varma oliko yöllä pikkasen menkkamaista jomotusta..ei sen kummempaa,näyttää sille että kohta oon yksinään täällä puolella :(
tosta vauvan mylläämisestä et mullekkin sanottiin neukussa et mun maha on töyttä vauvaa ja että on laskeutunut syvälle lähtökuoppiin mikä tuntuukin sille,mut silti noita virtsarakon nippailuja yms mylvintää tuntuu olevan..
mä heräsin 4.00 kun ei enään väsyttäny,menin puol 5 syömään muroja ja omenan,sitten 5.00 takasin sänkyyn..hassua miten tolleen.
noh,jatkan aamu heräämistä ja seurailen tilannetta ;)
k.h.p ja tärppi 38+6
Me heräiltiin pojan kanssa kuuden maissa. Väsyttää vietävästi kun eilen tuli myöhään katsottua telkkaa ja sitten Nukku Matti taisi vielä erehtyä osoitteesta. Nyt miehet ovatkin jo pihalla ja äiti hoitamassa tärkeämpiä asioita ;). Aamulla harmitti kun mies jäi nukkumaan ja minä nousin ylös mutta onneksi ukko on tietoinen,että tarvitsen välillä " omaa aikaa" joten itse ehdotti lähtevänsä pojan kanssa ulos.
Ensimmäset miten voit? Joko?-kyselyt tulivat eilen kun saavutin lasketun ajan. Täällä ei ole minkäänlaisia tuntemuksia. Välillä maha kovettuu kivikovaksi mutta ei sen kummempaa. Vauva on aika hiljainen, illalla innostuu enemmän liikkumaan. Liikelaskenta on kyllä aina onnistunut kun sitä olen yrittänyt jos ei muuten niin vähän mahaa tönimällä.
Minä se jatkan täällä itseni tarkkailua. Aurinkoista viikonloppua kaikille :)
pubu ja Unski rv40+1
Ja ensimmäiseksi paljon onnea nyttinsä noutaneille!!
Ja sitten kysymys.. Olen aika useana aamuna tässä viime aikoina huomannut, että vatsani on ihan hassun muotoinen ennen kuin nousen sängystä. Eilen piti ihan kännyn kameralla ottaa kuva, että mies uskoo. Vatsa näyttää ihan kamelin kyttyröiltä, tosin toinen kyttyrä on paljon pienempi ja ihan pehmeä ja toinen valtava ja tosi kova, ihan kuin vauva olisi sinne kokonaan kippuralle ahtautunut. Hassua on se, että tämä iso " kyttyrä" on tuossa ylempänä ja neuvolassa täti vakuuttanut, että vauveli on jo kiinnittynyt.. Kyttyrät siis häviävät kun nousen sängystä.. Olen vain itsekseni ihmetellyt missä ihmeen asennossa tuo masuasukki oikein on kun saa vatsan tuolta näyttämään..
Ja vauvan liikkeistä vielä, minusta tuntuu, että kohta varmaan tulee vatsan läpi ulos niin kovasti sattuu nuo jäsenten venyttelyt.
Mutta nyt koiran kanssa lenkille... Ihan inhottaa, ettei ole edes mitään ongelmia tuossa liikkumisessa, ei mitään kipuja, ei kerrassaan mitään tuntemuksia ei edes vessasynnytyksiä. Eli täällä ollaan vielä syyskuun lopulla :(
Maya ja Beon 39+2
mulla kanssa aamusin hassun mallinen masu.. oon kanssa miettiny et miten kippuralla toinen oikeen on,samoin jos kääntää kylkee niin vaavi saattaa alkaa pullistelee peppuaan tai jotain jäsenii,se on kyllä hassun näköstä :)
En meinaan suostu tulemaan sairaalasta ilman vauvaa kotiin, vaikka mitä sanoisvat! Tää päivä ois aikaa touhuta muksujen ja miehen kanssa jotain kivaa ilman, että tarvii ottaa vauvaa huomioon. Mitähän keksis?
BLAPH paljon onnea nyytin johdosta!
SMYNNI tseppiä miehen kanssa! Toivottavasti saatte ongelmanne selvitettyä.
OPEMAMMAN lapsille pikaista paranemista! Toivotaan ettei tauti tartu siulle.
TUULI Mukavaa synttäripäivää esikoiselle! Toivottavasti kakkosen rokko paranee nopsasti ja sie pääset sieltä supistusten kourista jo synnyttämään!
Hipsuhiiri ja sitkeä Pipana 41+6
Ensin kuitenkin kamalasti onnea Hannelille ja muille vauvoittuneille!!
Ja nyt omaa napaa; eilen illalla oli hirveä hätä päästä käymään kopukan luona ja vanhemmillani. Luulin tämän tietenkin jotenkin enteilevän synnytystä tai jotain, koska ei mun nyt ennen oo tehny niin kovasti porukoita nähdä..
No, jokatapauksessa lähettiin ajelemaan vielä kaheksan jälkeen, ensin kopukkaa katsomaan ja sitten porukoille.
Siellä jutskailtiin ja ukko otti isän kanssa saunakaljat, kaikki sujui normaalin kaavan mukaan, kunnes äidin puhelin soi..
Pikkuveikka soitti itkuisena ja käski jonkun tulla äkkiä hakemaan (oli kaupungissa kavereiden kanssa, kello noin 22.30). Kahdessa minuutissa istuin ratin takana äiti vieressä ja posautimme tuhatta ja sataa kaupunkiin. Oli oltava rauhallinen, puhuttava edes jotain fiksua (tyyliin, ei voi kamalan paha hätä olla kun pystyi soittamaan jne..).
Huoh, hakattuhan se oli, hammas katki, poskessa nyt muutama tikki ja jalkapöydänluut murtuneet, taaskaan ei voinut itkeä. Onnekseni pystyn toimimaan suht viisaasti, vastaavanlaisiin tilanteisiin kun olen joutunut törmäämään melko usein. Tällä kertaa se oli vain oma veli. Nyt veikka kotona, äiti tuhannen huolissaan ja rikki ja isällä taas mykkäilyä (perusmies, ei puhu eikä pukahda..miettii vain ..).
Olimme jälleen aika näky sairaalassa, minä viimesilläni paksuna, veikka housut rikki ja naama veressä ja äiti parka suoraan saunasta sandaalit jalassa.. Puolenyön jälkeen päästiin porukoille, josta lähettiin sit ukon kanssa lipumaan hissuksiin kotiin. Käy niin sääliksi, veli on ihan varma, että hakkaus oli nyt kosto siitä onnettomuudesta, minä taas luokittelen sen hiljaa mielessäni ryöstöksi kun kerran kaikki irtaimisto lähti mukana, en halua uskoa, että joku tosissaan ratkaisisi asiat näin..
Rankkaa.Rankkaa.Rankkaa. Sitten toiset kolme asiaa mitkä viimeyön aikana tajusin entistä selkeämmin:
1) Äidin tuska ja huoli on suunnaton, miten ikinä selviän äitiydestä?
2) Tämä lapsi ei synny ikinä kun eilisillan tapahtumatkaan eivät saaneet aikaiseksi edes yhtä kunnollista supistusta..
3) Veljestäni tulee loistava kummi lapsellemme, eilenkin jaksoi viela huolehtia siitä, miten jaksan (mikäs minulla kun oltiin valmiiksi sairaalassakin:). Ja sanoi lääkärille, ettei tarvitse mua tuijottaa niin säälivästi, hän ei ole lapsen isä, vaan tuleva eno:)
Onneksi mies heräsi aikaisemmin, ruokki eläimet ja sitten tuli herättelemään valmiiseen aamiaispöytään.. Vasta tänä aamuna sitten itkin.Onnesta, ja surustakin vähän...
Parempaa päivää muille, ja paljon supistuksia!
keru ja naatti 38+4
Todellakin parempaa päivää sinulle ja perheellesi, etenkin veljellesi ja todella paljon jaksamista hänelle. Jännää, että sinulle tuli tunne, että pitää mennä käymään porukoillasi harmi vain, ettei syynä ollut vauvan pikainen syntyminen :) Mutta neuvolassa minulle eilen sanottiin, ettei synnytyksen läheneminen välttämättä aiheuta minkäänlaisia tuntemuksia.. Vielä kerran, voimia veljellesi ja sinulle myös.
Maya
Kerutukselle & perheelle voimia! Hienoa kyllä lukea rivien välistä teksissäsi että teillä perhekemiat toimii. Tuette toisianne jne.
Täällä omat fiilikset (aina kaikki jutut johtaa omaan napaan näköjään...) vähän alakuloiset. Miehen kanssa tosi vaikeeta tää parisuhde nyt. Minä tahtoisin puhua ja selvitellä asioita, mutta miehen mielestä se on vaan painostusta jos yritän jotain keskustelua aikaiseksi saada. Ei halua puhua eikä pukahtaa ja viettäis vaan päivät autoremonteissa ja muualla pois kotoa (pois parisuhteen luota). Nytkin mä täällä haahuilen yksinäni. No otti sentään tytön mukaansa vaikka autoremppaa meni tekemään.
Syntyis jo tää vauva ja näkis miten se arki lähtee menemään. Jos ei parempaan suuntaan niin ei kai sitä voi vaan lasten takia kituuttaa miehen kanssa joka ei tunnu välittävän... Sekin ärsyttää kun miehellä vielä ensi viikko lomaa ja sitten alkaa taas työt ja jos tää ei synny ensi viikon aikana niin käynnistys ehkä sitä seuraavana maanantaina ja mies ei edes yritä kysyä töistä vapaata.
Sori hieman masentunutta tekstiä...
40+3
Ja smynnille jaksamista, varmasti rankkaa varsinkin näin loppusuoralla. Pidetään peukkuja että vaavi tajuaisi pian syntyä.
Ei tajunnu meidän neitokainen viime yönä syntyä, ois ollu niin hyvä hetki syntyä kun esikoinen oli ukin luona yökylässä, ei oo vielä kyllä kotiutunutkaan sieltä. Ois vaan ollu helppoo kun valmiiksi ois jo ollu hoidossa tuo esikoinen.. :) Vaan eipä paljon kuuntele masu-asukki meidän toiveita ajankohdista, mikä nyt sattuis äiskälle passaamaan.. ;)
Nyt riennetään vielä kauppaan ennen kuin poitsu palaa kotiin.
Calathea 38+5
olo on täällä väsynyt mutta onnellinen... vauva ei oikein jaksa imeä rintaa joten roikkuu siinä sitten kokoajan. ja esikko ei suostu lainkaan unille....
ja nyt kakan raivaustalkoisiin.......
minkäs kokonen teiän pikkanen oli syntyessään?
Täällä hiki pinnassa ja just suihkusta tulin... Mulla on ollu kyllä viime päivinä näitä hikoilupuuskia oikein urakalla. Ja olen huomannut etten ole täällä ainut. Yöt on aika tuskaa, vaikka ei ois kovin kuumakaan. Limatulppaa ei ole näkynyt eikä supistuksia kuulunut täällä. Vain " ihania" loppuraskauden kipuja hikoilun kera. :o/
Koita jaksaa -Smynni-, omasta kokemuksesta voin sanoa, että varmasti parempi jatkaa loppupeleissä lasten kanssa, jos mies ei ota tajutakseen tosiasioita, ei kanna vastuuta, eikä keskustele ongelmia selviks..
Kaikille mahdollisimman mukavaa viikonloppua! :)
Villa ja masussa viihtyjä 38+5
Kerutukselle ja Smynnille kovasti jaksamista!
Helteet ne vaan jatkuu edelleen, ihan kuin olis vielä keskikesä. Koita tässä sitten keksiä jotain tekemistä, kun kuuma on ihan muutenkin.
Myös miulla masu on ihan muhkurainen aina aamusin ja aina, jos oon pitkälläni. Sit kun nousee ylös, niin masu pyöristyy. Mutta ihmetyttää tosiaan, että miten masun muoto voi olla niin jännä. Mietin jo tuossa, onko lapsivettä enää ollenkaan, kun masun pyöreys tuntuu vaan vähenevän. Ja miullekin sanottiin ja pari viikkoa sitten, että vauva on kiinnittynyt, mut silti kyllä liikkeet välillä sattuu ja tuntuu niitä vihlomisia.
Eipä miulla taida mitään asiaa olla, joten palaan myöhemmin.
Babyperhonen ja Onnikki rv 38+6
Pituus 50cm
Paino 3240g (mikä ei pidä paikkaansa, koska seuraavana aamuna tyttö painoi 3540g.. eli vissiin n 3600 on oikea lukema)
Pipo 36cm
Lähes koko yön suppaillut ja suolisto tyhjentynyt...Limatulpasta ei havaintoa ja olokin jo parempi. Pientä ennekkovaroitusta siis tulevasta. Väsyttää....Pakkasin yöllä ajan kuluksi sairaalakassin valmiiksi, jottei tarvi sitten viime metreillä enää hakea tavaroita kolmen kerroksen välillä raahustaen. Mielessä pyöri tuhat asiaa, kun valvoin. Pikku-ukoilla on molemmilla nuha, toivottavasti ei mene korviin ja vanhimmalla pojalla hevosen yskä. Tytär näyttää olevan vielä kunnossa. Toivottavasti vältyn tartunnalta....
Suuntaan aamupäiväksi siskon luo. Hän lupasi laittaa lounaankin, ihanaa!
Nyt ei väsyneissä aivoissa liiku oikein edes hyppysähkö, poistun...
Opemamma ja vimpula rv 38+4