Mieheni on tosi hoikka, minä taas en
Nyt hän on alkanut puhua, että hänen täytyy aloittaa laihduttamaan. Kysyin että miksi, että minunhan se tässä täytyy. Hän vastasi että no siksi, että saa rasvaa pois sisäelinten ympäriltä.
Mietin nyt, että oliko se mulle vihjaus että mun pitäisi alkaa laihduttaa..?
Kommentit (18)
Teillä molemmilla on syömishäiriö.
Mistähän se muuten johtuu, että naiset päästävät itsensä lässähtämään ja rupsahtamaan mutta miehet pysyvät hoikkina ja terveennäköisinä?
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se muuten johtuu, että naiset päästävät itsensä lässähtämään ja rupsahtamaan mutta miehet pysyvät hoikkina ja terveennäköisinä?
:D :D
Suomessa on enemmän lihavia miehiä kuin naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Jotkut kuvittelevat että myös hoikilla on epäterveellisesti rasvaa sisäelinten ympärillä. Mun eksä oli tuollainen. Koki aina huonoa omatuntoa pikaruoasta, sillä kuulemma sisäelinrasvaan voi kuolla. Oli siis lähemmäs 190 cm pitkä ja todella hoikka mies. Ei ehkä ensisijaisessa riskiryhmässä mihinkään rasvasairauksiin.
Siis kyllä hoikillakin voi olla ja on sisäelinrasvaa. Sitä ei ulospäin näe. Tietty riski on isompi jos on muutenkin lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Jotkut kuvittelevat että myös hoikilla on epäterveellisesti rasvaa sisäelinten ympärillä. Mun eksä oli tuollainen. Koki aina huonoa omatuntoa pikaruoasta, sillä kuulemma sisäelinrasvaan voi kuolla. Oli siis lähemmäs 190 cm pitkä ja todella hoikka mies. Ei ehkä ensisijaisessa riskiryhmässä mihinkään rasvasairauksiin.
Siis kyllä hoikillakin voi olla ja on sisäelinrasvaa. Sitä ei ulospäin näe. Tietty riski on isompi jos on muutenkin lihava.
On on, mutta se ei ole vaarallisella tasolla ellei ole reilusti ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Vain 75 prosenttia miehistä on ylipainoisia.
Kaduilla lyllertäviä miehiä katsoessa arvelen, että luvussa on jokin virhe.
Jos naiset opettelisivat kuuntelemaan sanoja eikä rivien välejä, niin viesti olisi helpompi saada perille. Äänestyslipussakin kirjoitettu numero tarkoittaa juuri sitä, eikä kenties viereistä numeroa.
Ehkä mies on huomannut keskivartalon koostumuksessaan muutoksen, joka on saanut hänet huolestumaan. On tullut vähän kumpua muun vartalon hoikkuudesta huolimatta tai vyö kiristää. Terveellinen ruokavalio on tärkeä niin hoikille kuin lihavillekin, varsinkin jos on sukurasitetta sairauksiin. Kyllä hoikkiakin on kuollut sydänperäisiin sairauksiin, esim. Spede Pasanen.
Sinä tunnet miehesi paremmin, onko hän tuollaista vihjailevaa tyyppiä muissakin asioissa. Harvan miehen tyyliin kuuluu tuon tyyppinen vihjailu. Mutta mikäli se on miehellesi ominainen kommunikaatiotapa, niin voi olla, että hän vihjailee noin painostasi.
Suomalaiset on kyllä sellaista laihduttajakansaa ettei meinaa jenkitkään pysyä kyydissä. Joka päivä tälläkin palstalla useampia ketjuja samasta aiheesta. Vaikka laihdutuksesta puhutaan ja liikuntaa harrastetaan ja syödään parempilaatuista ruokaa niin silti jengi vain lihoo ja lihoo. Dieetti alkaa aina huomenna.
Mun miehelle tulee myös kausia, että syö mahdollisimman terveellisesti milloin milläkin perusteella. Mielestäni tämä on ihan ok, etenkin kun se helpottaa oman dieettini ylläpitoa.
Harmi on, että mies tosiaan timmiytyy näiden kausiensa aikana. Minä taas pysyn jatkuvasti yhtä punkerona. Oikein tunnen miten ihmiset kuiskivat selkämme takana ja ihmettelevät miksi mies on tällaisen pallon kanssa, kun vaihtoehtojakin on
Luulen, että hän tarkoittaa sitä, että hän haluaa laihduttaa koska haluaisi saada rasvaa pois sisäelinten ympäriltä.
Miesten puheissa on yleisesti ottaen harvemmin vihjailuja ja piilomerkityksiä. Tietenkään tämä ei ole täysin sukupuolisidonnaista, mutta enemmän on suoraan puhuvia miehiä ja toisten puheita ylianalysoivia naisia. Itse koen, että on hyvin raskasta keskustella ihmisten kanssa, jotka etsivät ja tulkitsevat sanomistani asioista jotakin rivien välissä olevia merkityksiä, vaikka niitä ei todellakaan siellä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehelle tulee myös kausia, että syö mahdollisimman terveellisesti milloin milläkin perusteella. Mielestäni tämä on ihan ok, etenkin kun se helpottaa oman dieettini ylläpitoa.
Harmi on, että mies tosiaan timmiytyy näiden kausiensa aikana. Minä taas pysyn jatkuvasti yhtä punkerona. Oikein tunnen miten ihmiset kuiskivat selkämme takana ja ihmettelevät miksi mies on tällaisen pallon kanssa, kun vaihtoehtojakin on
Todennäköisesti alkaa kohta miettiä itsekin samaa ja vaihtaa toiseen hoikempaan. Ei kukaan halua olla ällöttävän läskin kanssa. Et sinäkään olisi jos miehelläsi olisi sama painoindeksi kuin sinulla. Tee asialle jotain kun vielä voit.
Voithan toki sinäkin laihduttaa jos haluat, mutta jos et missään nimessä halua niin elä laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies on huomannut keskivartalon koostumuksessaan muutoksen, joka on saanut hänet huolestumaan. On tullut vähän kumpua muun vartalon hoikkuudesta huolimatta tai vyö kiristää. Terveellinen ruokavalio on tärkeä niin hoikille kuin lihavillekin, varsinkin jos on sukurasitetta sairauksiin. Kyllä hoikkiakin on kuollut sydänperäisiin sairauksiin, esim. Spede Pasanen.
Sinä tunnet miehesi paremmin, onko hän tuollaista vihjailevaa tyyppiä muissakin asioissa. Harvan miehen tyyliin kuuluu tuon tyyppinen vihjailu. Mutta mikäli se on miehellesi ominainen kommunikaatiotapa, niin voi olla, että hän vihjailee noin painostasi.
Spede oli ketjupolttaja koko ikänsä mutta eli silti yli 70-vuotiaaksi. Ylipainoiset saavat slaagin yleensä huomattavasti nuorempina esim bloggaaja Eveliina Y. 40veenä
Vierailija kirjoitti:
Naiset syö kevyttä keinoruokaa, miehet syö oikeaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset opettelisivat kuuntelemaan sanoja eikä rivien välejä, niin viesti olisi helpompi saada perille. Äänestyslipussakin kirjoitettu numero tarkoittaa juuri sitä, eikä kenties viereistä numeroa.
Tämän vuoden paras kommentti. Olen aina ihmetellyt naisten tapaa etsiä asioita asian vierestä - löytyisi niin helposti siitä missä se on. Naisena tätä ihmettelen.
Mitä väliä vihjaileeko, sun pitää joka tapauksessa laihduttaa. Jos miehen kommentit mietityttävät, niin niistä kysytään mieheltä eikä vauva palstalta.