Onko muiden teinit epäonnistuneet mopokokeessa?
Teoriaa taaplattiin monta kertaa läpi ja jopa käsittelykoekin epäonnistui. En ole kuullut kellekään muulle käyvän niin! Tuntuu että nuoren itsetunto laskee kun mikään ei tahdo onnistua helposti. Harjoittelikin jopa ihan kunnolla.
Kommentit (44)
Tyttäreni yritti 6 kertaa teoriakoetta ja sen jälkeen todettiin että skoppe myyntiin. Aivan älytöntä rahankeruuta tuo Trafin toiminta. Ei saa edes tietää, mikä vastaus oli väärin ja kun itse harjoittelin myös niitä tehtäviä niin ovat todella epäselviä että mitä niissä ihan oikeasti haetaan. Kuvat ovat epäselviä, ei näy kunnolla onko vastaantulevalla vilkku päällä, ajaako viereisellä kaistalla oleva bussi ihan vieressä vai onko sen verran jo ohi, että kaistaa voi vaihtaa.
Tulee ihan sellainen olo, että kun autoilijan verorahoja ei saada teiden ylläpitoon niin otetaan sitten uusilta autoilijoilta ja mopoilijoilta rahat pois ja lisää rahaa kirstuun.
Itse kokeilin teoriaa en päässy läpi. Lapsi sitten pääsi ekalla. Eka käsittelykoe ei mennyt läpi. Inssin tutka antoi ihan epärealistisia nopeuksia mittarinopeus ja tutkanopeus vaihteli jarrutustehtävässä 1-8km/h. Gps mukaan mopon mittari näyttää 3km/h liian vähän. Rupesi hiukan epäilys heräämään onko tutka se oikea laite millä tuota nopeutta mitataan. Joku ledinäyttö paljon selkeämpi. Itse kuskikin tietäisi tarkasti nopeuden suoritushetkellä. Tuollaista pientä liikkuvaa mopoa kun tutkataan niin virheet on hyvinkin paljon mahdollisia. Portit tehtävässä takaportilla 2km/h liian alhainen nopeus. Joten hylky. Tuon tutkan mittaheitto on +-3km/h ja riippuu paljon mittaajasta. Poliisikin antaa sakottaessa tuon 3km/h mittaheiton anteeksi. Traficomin insinöörihän ei erehdy koskaan :D
Pitää muistaa että se käsittelykoe ei ole oikea paikka keulia. Jätetään se keuliminen sinne liikenteen sekaan.
Oot vaan kateellinen ku oot ite nii vanha :D