Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri tuo omat likaiset pyykkinsä ja pesuaineensa minun vuorollani valmiiksi odottamaan omaa vuoroaan

Vierailija
22.05.2021 |

Joka on huomenna. Jättää likapyykkikorin koneen viereen odottamaan ja nostaa pesuainekorinsa viikkaustasolle Mikä tällaisen passiivisaggressiivisen käytöksen taustalla on? Kukaan muu talon asukas ei toimi näin.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahha, aika hyvä. Tämähän on passiivisaggressiivisuuden hienointa ydintä! Tietää että sua vituttaa, mutta jos valitat asiasta, SINUA pidetään pikkumaisena!

Tuskinpa vaan. Näitä käsitellään usein taloyhtiön hallituksessa.

Jotkut vievät likaisia pyykkejään, vaikka ei ole oma vuoro, pyykit jätetään koneeseen, vaikka varattu aika on ohi, pyykkejä säilytetään kuivaushuoneessa jne.

Monessa taloyhtiössä toisten pyykkeihin ei kosketa, vaan soitetaan kiinteistöhuoltoon, joka ottaa pyykit säilytykseen ja maksua vastaan (kulut maksamalla) voi noutaa pyykkinsä kiinteistöhuollosta.

Yleinen käytäntö.

Yleinen käytäntö missä, Hesassa? Ei ainakaan täällä pikkukaupungissa tunneta moista.

Vierailija
62/73 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä kummallista, miten pyykkituvan käyttö on joka paikassa niin vaikeaa. Olen asunut monessa eri kaupungissa niin omistus- kuin vuokrataloissa ja AINA on joku sellainen (yksi tai useampi) pyykkituvan käyttäjä, joka ei halua pelata yhteisillä pelisäännöillä.

On niitä, jotka eivät hae omia pyykkejään pois, kun varaus pesutuvassa tai kuivaushuoneessa päättyy, niitä, jotka ovat täyttäneet koneen omilla pyykeillään, jos olet itse myöhästynyt varaamasi vuoron alusta, jopa sellaisia, jotka ottavat toisen pyykit pois kesken kaiken ja laittavat tilalle omansa (itelle ei ole käynyt näin, mutta kaverille on) jne. Yhdessä talossa sarjoitettiin pyykkituvan lukko uudestaan ja avain annettiin kaikille muille paitsi yhdelle huushollille, joka jatkuvasti aiheutti hämminkiä muiden vuoroilla. Ihan älytöntä.

Miten voi olla noin vaikeaa?! Mulla on nollatoleranssi pyykkitupaperseilyyn nykyään. AP nostaa naapurin pyykkikorin ja muut romppeet käytävälle pyykkituvan ulkopuolelle, jos ne on tiellä.

Meillä on toiminut hyvin! En toki käytä kuin silloin kun on niin paljon pestävää, ettei oma kone riitä. Esim pitkän mökkiloman jälkeen pesen lakanat ja pyyhkeet tuvassa. Yksi ainut perseilijä on mahtunut näihin vuosiin. Taloon tuli narkkari, joka pölli kaiken. Hän kävi kaivelemassa likapyykkiäni ja varasti jotain 15 vuotta vanhoja pyyhkeitä, jotka haisivat pahasti järveltä. Meni varmaan tarpeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun omakotitalossa joten en ihan ymmärrä näitä hienompia vivahteita, mutta miksi et vain nosta ne tavarat johonkin lattialle pöydän alle ja pesuaineet sinne naapurin pyykkien päälle? Jos kysyy niin sanot ettet mahtunut käsittelemään pyykkejä kun joku oli tuonut tavaraa ilman vuoroa.

Itse kyllä sijoittaisin tuossa kohtaa jo omaan pesutorniin, ei en niin kalliita ole, jos noin ottaa päähän.

Köyhääkö ei saa vituttaa?

Omakotitaloni maksaa vähemmän kuin helsinkiläinen kaksio. Olen kodinhoitohuoneeseeni tosi tyytyväinen.

Valintoja valintoja.

Vierailija
64/73 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos sillä on vaikka joku liikuntarajoite eikä pysty itse niitä sinne kantamaan vaan joku kantaa ne hänen puolestaan sinne aina valmiiksi?

Vierailija
65/73 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä kummallista, miten pyykkituvan käyttö on joka paikassa niin vaikeaa. Olen asunut monessa eri kaupungissa niin omistus- kuin vuokrataloissa ja AINA on joku sellainen (yksi tai useampi) pyykkituvan käyttäjä, joka ei halua pelata yhteisillä pelisäännöillä.

On niitä, jotka eivät hae omia pyykkejään pois, kun varaus pesutuvassa tai kuivaushuoneessa päättyy, niitä, jotka ovat täyttäneet koneen omilla pyykeillään, jos olet itse myöhästynyt varaamasi vuoron alusta, jopa sellaisia, jotka ottavat toisen pyykit pois kesken kaiken ja laittavat tilalle omansa (itelle ei ole käynyt näin, mutta kaverille on) jne. Yhdessä talossa sarjoitettiin pyykkituvan lukko uudestaan ja avain annettiin kaikille muille paitsi yhdelle huushollille, joka jatkuvasti aiheutti hämminkiä muiden vuoroilla. Ihan älytöntä.

Miten voi olla noin vaikeaa?! Mulla on nollatoleranssi pyykkitupaperseilyyn nykyään. AP nostaa naapurin pyykkikorin ja muut romppeet käytävälle pyykkituvan ulkopuolelle, jos ne on tiellä.

Tämä. Olen käyttänyt pyykkitupaa useassa asunnossa ja jopa kahdessa maassa ja aina löytyy joku urpo. Kai se on vaan osoitus siitä että urpoja on kaikkialla...

Vierailija
66/73 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän tuollasille kuspäille yllätyksen pyykkikoneeseen. Esim käytetty terveysside ja nessu. Ne kivasti sotkee koko pyykin.

Vierailija
67/73 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä jos sillä on vaikka joku liikuntarajoite eikä pysty itse niitä sinne kantamaan vaan joku kantaa ne hänen puolestaan sinne aina valmiiksi?

No miksei käske kantaa silloin kun on oma pyykkivuoro?

Vierailija
68/73 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittaa tuosta sinulle on? Missä passiivisaggressiivisuus?

Vanha, mutta missä voi vaatteet viikata? 

Vierailija
69/73 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet voi viikata kotona.

Vierailija
70/73 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jää niitä pyykkitupaan viikkaamaan. Kotona on parempi viikata ja laittaa heti kaappiin.

Vierailija
71/73 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mun valkaisuainepullo on vähän vuotanut.

Vierailija
72/73 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo pyykkinsä jo päivää enne sinne?

Vierailija
73/73 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan naapuri, joka monta kertaa istuskeli jo odottamassa omaa vuoroaan pyykkituvassa, kun itse meni hakemaan pyykkejään. Mun varattua aikaa oli helposti vielä joku vartti jäljellä, mutta tämä naikkonen siellä tuhahteli närkästyneenä, ihan kuin olisin pessyt pyykkejäni hänen vuorollaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän