Naapuri tuo omat likaiset pyykkinsä ja pesuaineensa minun vuorollani valmiiksi odottamaan omaa vuoroaan
Joka on huomenna. Jättää likapyykkikorin koneen viereen odottamaan ja nostaa pesuainekorinsa viikkaustasolle Mikä tällaisen passiivisaggressiivisen käytöksen taustalla on? Kukaan muu talon asukas ei toimi näin.
Kommentit (73)
Nostaisin naapurin tavarat pimeimpään nurkkaaan. Samaan, jossa hämähäkki asustaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata toisen omaisuudelle tehdä mitään, joudut vielä maksumieheksi/naiseksi. Ota yhteyttä isännöitsijään ja hallituksen pj tai kun ilmeisesti jossain vuokrakolossissa asut ota yhteys asukasyhdistyksen pj tms.
Mä mädättäisin roskia ja alkaisin viedä roskapussit pesutupaan tän tyypin vuoron aikana. Oottamaan kun lähden ulos ja voin viedä roskikseen. Häneltä opittu, eihän ne siinä työtasolla tai sen edessä ketään haittaa ;D Ai haisee vai? Siksipä toin sinne, ihan kuten hänkin tuo likapyykkinsä, ettei haise omassa kämpässä.
Oikeasti näkisit tuollaisen vaivan ja kyttäisit hänen vuorojaan? Olisikohan aika käydä juttelemassa jonkun kanssa?
Musta vaatevärjäysjauhe naapurin pyykissä olevien vaatteiden taskuun....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on taloyhtiössä kalenteri varauksia varten. Yksi tonttu varasi koko viikon parin kuukauden päähän.
Jos on oikeasti pyykkivaraus eikä kyse ole jostain pesutuparemontista tms., ilmoita kiinteistöhuoltoon.
Onko jotain syytä, ettei saisi varata viikkoa? Jos pesutupavarauksen pituutta ei siis ole missään määritelty? Jos asukas maksaa varauksensa niin mitä se kiinnostaa jotain kiinteistöhuollon irmaa?
Aivan varmasti kiinnostaa, pyykkitupa on tarkoitettu kaikkien asukkaiden käytettäväksi. Koko viikon voi pestä pyykkiä lyhyillä varoitusajoilla, jos sinne ei tule muita varauksia. Etukäteen koko viikon varaaminen on kohtuutonta muita asukkaita kohtaan.
Meillä yksi asukas varaa usein kolmeksi päiväksi. Unohti hakea niitä ajoissa ja kun siitä huomautettiin, pidensi varausta parilla päivällä.
Ruksit vaan yli ja elämä jatkuu.
Miksi pitää asua jossain taloyhtiössä.
Heität ne naapurin romut jonnekki nurkkaan ja jätät sinne
Mä niin rakastan näitä pesutupaprovoja.
Asun omakotitalossa joten en ihan ymmärrä näitä hienompia vivahteita, mutta miksi et vain nosta ne tavarat johonkin lattialle pöydän alle ja pesuaineet sinne naapurin pyykkien päälle? Jos kysyy niin sanot ettet mahtunut käsittelemään pyykkejä kun joku oli tuonut tavaraa ilman vuoroa.
Itse kyllä sijoittaisin tuossa kohtaa jo omaan pesutorniin, ei en niin kalliita ole, jos noin ottaa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahha, aika hyvä. Tämähän on passiivisaggressiivisuuden hienointa ydintä! Tietää että sua vituttaa, mutta jos valitat asiasta, SINUA pidetään pikkumaisena!
Tuskinpa vaan. Näitä käsitellään usein taloyhtiön hallituksessa.
Jotkut vievät likaisia pyykkejään, vaikka ei ole oma vuoro, pyykit jätetään koneeseen, vaikka varattu aika on ohi, pyykkejä säilytetään kuivaushuoneessa jne.
Monessa taloyhtiössä toisten pyykkeihin ei kosketa, vaan soitetaan kiinteistöhuoltoon, joka ottaa pyykit säilytykseen ja maksua vastaan (kulut maksamalla) voi noutaa pyykkinsä kiinteistöhuollosta.
Yleinen käytäntö.
Erittäin hyvä käytäntö, muutamaan kertaan kun maksaa niin ehkäpä muuttaa tapansa tai maksaa edelleen.
Aina on olemassa niitä jotka kokevat, ettei mikään sääntö heitä koske. Heitä varten sitten tarvitaan näitä virityksiä.
Itse käyttäisin niitä pesuaineita. Eipä tarvi ostaa omia.
Vierailija kirjoitti:
Asun omakotitalossa joten en ihan ymmärrä näitä hienompia vivahteita, mutta miksi et vain nosta ne tavarat johonkin lattialle pöydän alle ja pesuaineet sinne naapurin pyykkien päälle? Jos kysyy niin sanot ettet mahtunut käsittelemään pyykkejä kun joku oli tuonut tavaraa ilman vuoroa.
Itse kyllä sijoittaisin tuossa kohtaa jo omaan pesutorniin, ei en niin kalliita ole, jos noin ottaa päähän.
Köyhääkö ei saa vituttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahha, aika hyvä. Tämähän on passiivisaggressiivisuuden hienointa ydintä! Tietää että sua vituttaa, mutta jos valitat asiasta, SINUA pidetään pikkumaisena!
Tuskinpa vaan. Näitä käsitellään usein taloyhtiön hallituksessa.
Jotkut vievät likaisia pyykkejään, vaikka ei ole oma vuoro, pyykit jätetään koneeseen, vaikka varattu aika on ohi, pyykkejä säilytetään kuivaushuoneessa jne.
Monessa taloyhtiössä toisten pyykkeihin ei kosketa, vaan soitetaan kiinteistöhuoltoon, joka ottaa pyykit säilytykseen ja maksua vastaan (kulut maksamalla) voi noutaa pyykkinsä kiinteistöhuollosta.
Yleinen käytäntö.Erittäin hyvä käytäntö, muutamaan kertaan kun maksaa niin ehkäpä muuttaa tapansa tai maksaa edelleen.
Aina on olemassa niitä jotka kokevat, ettei mikään sääntö heitä koske. Heitä varten sitten tarvitaan näitä virityksiä.
Minä veisin kaikkea ongelmajätettä sinne, jota en viitsisi kierrättää, tai ihan vaan itselleni merkityksettömiä lumppuja. Katsoisin kuinka kauan jaksaisivat hakea lumppujani säilöön.
Nosta se kori ja pesuaine lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin rakastan näitä pesutupaprovoja.
Nää on ihan parhaita, heti mies teki sitä ja tätä -provojen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Nosta se kori ja pesuaine lattialle.
Tähän menee 8 sekuntia, on vissiin ylivoimaista.
Kerran avasin pesuhuoneen oven naapurin vuorolla (tehdäkseni varauksen varauskirjaan) ja järkytyin kun tajusin että muija pitää likaisia pyykkejään kasoissa (lajittelu) tasolla ja lattialla. Sen jälkeen olen aina desinfioinut pinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on taloyhtiössä kalenteri varauksia varten. Yksi tonttu varasi koko viikon parin kuukauden päähän.
Jos on oikeasti pyykkivaraus eikä kyse ole jostain pesutuparemontista tms., ilmoita kiinteistöhuoltoon.
Onko jotain syytä, ettei saisi varata viikkoa? Jos pesutupavarauksen pituutta ei siis ole missään määritelty? Jos asukas maksaa varauksensa niin mitä se kiinnostaa jotain kiinteistöhuollon irmaa?
Aivan varmasti kiinnostaa, pyykkitupa on tarkoitettu kaikkien asukkaiden käytettäväksi. Koko viikon voi pestä pyykkiä lyhyillä varoitusajoilla, jos sinne ei tule muita varauksia. Etukäteen koko viikon varaaminen on kohtuutonta muita asukkaita kohtaan.
Meillä yksi asukas varaa usein kolmeksi päiväksi. Unohti hakea niitä ajoissa ja kun siitä huomautettiin, pidensi varausta parilla päivällä.
Tekisin juuri niin.
Minua puistattaa ajatuskin, että veisin vaatteeni yleiseen pyykkitupaan. Hyi hemnetti.
Meillä oli tuommoinen tyyppi, laitoimme pyykit roskasäkkiin pesuaineineen, säkki molokkiin. Oppi muutamasta kerrasta. Kyseli pyykkinsä perää, kukaan ei ollut tietävinään.
On se kyllä kummallista, miten pyykkituvan käyttö on joka paikassa niin vaikeaa. Olen asunut monessa eri kaupungissa niin omistus- kuin vuokrataloissa ja AINA on joku sellainen (yksi tai useampi) pyykkituvan käyttäjä, joka ei halua pelata yhteisillä pelisäännöillä.
On niitä, jotka eivät hae omia pyykkejään pois, kun varaus pesutuvassa tai kuivaushuoneessa päättyy, niitä, jotka ovat täyttäneet koneen omilla pyykeillään, jos olet itse myöhästynyt varaamasi vuoron alusta, jopa sellaisia, jotka ottavat toisen pyykit pois kesken kaiken ja laittavat tilalle omansa (itelle ei ole käynyt näin, mutta kaverille on) jne. Yhdessä talossa sarjoitettiin pyykkituvan lukko uudestaan ja avain annettiin kaikille muille paitsi yhdelle huushollille, joka jatkuvasti aiheutti hämminkiä muiden vuoroilla. Ihan älytöntä.
Miten voi olla noin vaikeaa?! Mulla on nollatoleranssi pyykkitupaperseilyyn nykyään. AP nostaa naapurin pyykkikorin ja muut romppeet käytävälle pyykkituvan ulkopuolelle, jos ne on tiellä.
Ei kannata toisen omaisuudelle tehdä mitään, joudut vielä maksumieheksi/naiseksi. Ota yhteyttä isännöitsijään ja hallituksen pj tai kun ilmeisesti jossain vuokrakolossissa asut ota yhteys asukasyhdistyksen pj tms.
Mä mädättäisin roskia ja alkaisin viedä roskapussit pesutupaan tän tyypin vuoron aikana. Oottamaan kun lähden ulos ja voin viedä roskikseen. Häneltä opittu, eihän ne siinä työtasolla tai sen edessä ketään haittaa ;D Ai haisee vai? Siksipä toin sinne, ihan kuten hänkin tuo likapyykkinsä, ettei haise omassa kämpässä.