Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VALTAVA PETTYMYS: Koronarokotukset ovat jämähtäneet edelläkävijämaissa 60 prosenttiin.

Vierailija
21.05.2021 |

Israel ja Bhutan: Rokotuskäyrän nousu stoppasi n. 60 prosenttiin.

Briteissä hyytyi voimakkaasti jo 45 prosentin kohdalla.

Kyllä 70%:n tavoite jää saavuttamatta.

Suomessa kaksi annosta on saanut vasta muutama prosentti väestöstä.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:

On tuo kuitenki totalitarismia ja tyranniaa että vain kiristämällä ja uhkailemalla, eli pahalla, saadaan nytkin piikille Suomessa kansaa. Homma on härskiä kuin 4-raajahalvaantuneen r...kaaminen

Missä on kiristetty ja uhkailtu?

Siis oletko kuurosokea?

Koronapassitkin tulossa, mitä muuta se on, kuin kiristystä ja uhkailua?

(Toivottavasti ei kuitenkaan tule, jos järki voittaa).

Tuleehan ne.  Taidettiin just tällä viikolla hyväksyä EUssakin eli niin jäsenmaat kuin parlamenttikin. 

Parlamentin esitys siitä, että samalla olisi hyväksytty ilmaiset testit rajalla niille, joilla ei ole rokotusta, kaatui.

Ei kukaan kiristä tai uhkaa.  Yleensä on niin, että kaksi rokotusta saaneet pääsevät maahan ilman testauksia tai yhdellä negatestillä.   Ne joilla ei ole, käyvät testissä, joutuvat karanteeniin ja sitten vielä negatesti.

Eli toinen voi mennä 1 viikon lomalle, mutta testaamaton ei (tai siis voi mennä jos viettää lomansa karanteenissa).

Jokainen siis valitsee itse, kumman haluaa.

Tämä nopeuttaa maahantulomodollisuuksiakin ja säästää selvää rahaa.

What ever. Itse olen jo kyllästynyt matkailuun, kaikki oleellinen nähty jo monta kertaa.

Kotimaanmatkailu paljon kiinnostavampaa ja ja onneksi etätöitä voi tehdä missä vaan, vaikka rannalla. 😀🌞🏖

Vierailija
122/134 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko muuta? kirjoitti:

Onneksi olen eläkkeellä. Kiertänyt jo tarpeeksi maailmaa tarpeeksi enkä käy tapahtumissa, joten ei tarvitse ottaa rokotetta : )

Taitaa olla joku muistisairaus tai muu aivojen rapautuminen myös plakkarissa, jos et enää muista tai ymmärrä, ettei tautia tarvitse hakea mistään rajan takaa.  Marin hankki sen Suomeen aktiivisella passiivisuudellaan jo ihan pandemian alkumetreillä.

Tilanteesi on siis sama.  Jos saat taudin, ennuste kohdallasi on vähän huono ehkä jopa olematon.

Mutta mitäs siitä, jos olet elämäsi jo elänyt.

Sehän olisi kuin negatiivinen lottovoitto, jos sen saisin - ajatelkaa nyt VAIN alle 1% ihmisiä saa koronan ja usein lievänä.

Miksi minä sen saisin, kun asun maalla enkä käy juuri missään!😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuo kuitenki totalitarismia ja tyranniaa että vain kiristämällä ja uhkailemalla, eli pahalla, saadaan nytkin piikille Suomessa kansaa. Homma on härskiä kuin 4-raajahalvaantuneen r...kaaminen

Siis oletko kuurosokea?

Tuleehan ne.  Taidettiin just tällä viikolla hyväksyä EUssakin eli niin jäsenmaat kuin parlamenttikin. 

Parlamentin esitys siitä, että samalla olisi hyväksytty ilmaiset testit rajalla niille, joilla ei ole rokotusta, kaatui.

Ei kukaan kiristä tai uhkaa.  Yleensä on niin, että kaksi rokotusta saaneet pääsevät maahan ilman testauksia tai yhdellä negatestillä.   Ne joilla ei ole, käyvät testissä, joutuvat karanteeniin ja sitten vielä negatesti.

Eli toinen voi mennä 1 viikon lomalle, mutta testaamaton ei (tai siis voi mennä jos viettää lomansa karanteenissa).

Laittaa miettimään, miksi tällä tavalla kiristetään ihmisiä ottamaan tämä piikki. Koronan takia tätä ei tehdä. Eikö mitkään kellot soi? Miksi "elvytyspaketti" kiristettiin hyväksymään? Ei myöskään koronan takia. Aika paljon tapahtuu nyt asioita.

Ihan vapaaehtoinen se piikki edelleen on. Ehkä siinä kohtaa tosiaan pitäisi kello soida.

Vierailija
124/134 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kuka? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sillä laumasuojalla ei valitettavasti pääse koronan kanssa ratsastamaan. On valittava joko rokote tai korona, kumpaa sitten pitää itse pienempänä pahana. Jompi kumpi on pakko ottaa.

Ja kukahan se koronan pakottaa ottamaan? On tässä yli vuosi oltu eikä kukaan ole ainakaan vielä tullut pakottamaan ottamaan.

Niin on vuosi istuttu kotona ja kuljettu maski päässä. Mutta kun ikuisesti ei voida istua kotona eikä pitää maskia ja silloin tartunnat leviää rokottamattomien keskuudessa.

Vierailija
125/134 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko muuta? kirjoitti:

Onneksi olen eläkkeellä. Kiertänyt jo tarpeeksi maailmaa tarpeeksi enkä käy tapahtumissa, joten ei tarvitse ottaa rokotetta : )

Sama täällä. Kaikki nähty jo.

Juu, nyt voi keskittyä nauttimaan elämästä, kun ei tarvii enää säntäillä mihinkään.🤗

En ymmärrä itsekään tuota joidenkin matkailuvimmaa. Varsinkaan näinä aikoina. Mitähän nautintoa on tuolla kulkea testistä toiseen, näytellä passejaan ja siitä huolimatta varomaan ja pelkäämään ja pitämään tarvittaessa maskia. Matkailu ei ole kuitenkaan enää samanlaista kuin ennen eikä tule koskaan enää olemaankaan.

Vierailija
126/134 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä mutaatioista ja rokotteista:

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/suomalaisen-scifi-kirjailijan-yhtio-…

"Suomalaisen scifi-kirjailijan yhtiö kehittää koronarokotetta, johon mutaatiot eivät vaikuta – ”Perustuu kahteen oleellisesti uuteen tekniikkaan”"

"Yhtiö odottaa rokotteen valmistuvan kliiniseen koevaiheeseen jo tämän vuoden lopulla."

Vierailija
127/134 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa kuka? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sillä laumasuojalla ei valitettavasti pääse koronan kanssa ratsastamaan. On valittava joko rokote tai korona, kumpaa sitten pitää itse pienempänä pahana. Jompi kumpi on pakko ottaa.

Ja kukahan se koronan pakottaa ottamaan? On tässä yli vuosi oltu eikä kukaan ole ainakaan vielä tullut pakottamaan ottamaan.

Niin on vuosi istuttu kotona ja kuljettu maski päässä. Mutta kun ikuisesti ei voida istua kotona eikä pitää maskia ja silloin tartunnat leviää rokottamattomien keskuudessa.

Sanoinko että olen istunut koko ajan kotona?

Vierailija
128/134 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä totuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko muuta? kirjoitti:

Sama täällä. Kaikki nähty jo.

Juu, nyt voi keskittyä nauttimaan elämästä, kun ei tarvii enää säntäillä mihinkään.🤗

En ymmärrä itsekään tuota joidenkin matkailuvimmaa. Varsinkaan näinä aikoina. Mitähän nautintoa on tuolla kulkea testistä toiseen, näytellä passejaan ja siitä huolimatta varomaan ja pelkäämään ja pitämään tarvittaessa maskia. Matkailu ei ole kuitenkaan enää samanlaista kuin ennen eikä tule koskaan enää olemaankaan.

Ikävä kyllä näyttää siltä, että rajan ylitysmenot ovat monimutkaisemmat, mutta samaa massaturismia syötetään.   Todella halpoja lentoja Euroopassakin tarjolla lomakohteisiin tällä hetkellä.

Mallorca on ilmoittanut, ettei halua juopottelulomalle tulevia, mutta perheet ja siivot ovat tervetulleita.

Vierailija
129/134 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa toinen rokote ja menen kylään niin maskia en käytä jos vaikka siellä on joku rokottamaton. 

Vierailija
130/134 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko kuurosokea?

Laittaa miettimään, miksi tällä tavalla kiristetään ihmisiä ottamaan tämä piikki. Koronan takia tätä ei tehdä. Eikö mitkään kellot soi? Miksi "elvytyspaketti" kiristettiin hyväksymään? Ei myöskään koronan takia. Aika paljon tapahtuu nyt asioita.

Ihan vapaaehtoinen se piikki edelleen on. Ehkä siinä kohtaa tosiaan pitäisi kello soida.

Sikapiikki paremminki oli vapaaehtoinen. Sain sen jälken tehdä kaikkea mitä tein ennen sitä. kuitenkin 51,6 prossaa senkin otti, valtaosa tod.näk pelkästään turmiokseen, tai sitten kävi onnellisesti eikä sillä ollut sen paree pahaa kuin hyvääkään vaikutusta., esim hoitsusiskoni otti ja ihan terveiden kirjoissa on yhä.

Jos taas koronapiikeistä  ja nenänraiskauksista seuraavat vuoden kieltäytyvän henkilön tai -löttären elämää hankaloitetaan tai häneltä kielletään jotain oleellisen tärkeitä toimintoja jotka  rokotteidenkokeilijoille ja nenätikkulaisille taas sallitaan, niin ei tuo silloin täysin vapaaehtoinen ole, kun joutuu punnimaan mistä joutuukaan kieltäytymään tai pystyy kieltäytymään  ja kuinka kauaksi aikaa sen takia ettei halua ilmeisen yleisvaarallsita tuotetta lihaansa hulauttaa

132/134 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt kirjoitti:

Financial Timesissa oli juttu hoitohenkilökunnan haluttomuudesta ottaa rokote (1/2021). Saksassa n. 30% lääkäreistä, 50% sairaanhoitajista ja 60% lähihoitajista ei halunnut ottaa rokotetta. Koronarokotevastaisuus onkin yllättävän yleistä hoitohenkilökunnan keskuudessa. Tästä voisi uutisoida enemmänkin koska kyseessä on melko merkittävä yhteiskunnallinen ilmiö. 

Ps. itse aion ottaa rokotteen kun vuoroni tulee. 

MIKSI ihmeessä aiot ottaa sen rokotteen???

Oman linkkisi mukaan, kun juuri ne, jotka eniten ovat tietoisia k-rokotteen haitoista, eivät niitä ota.

Pelkään sitä pitkää koronaa! En ole riskiryhmässä, päinvastoin. Mutta pelkään keuhkojen arpeutumista. Sukulaiseni, joka on samassa tilanteessa kuin minäkin, ei aio ottaa rokotetta ja olen itse alkanut uudelleenarvioimaan päätöstäni... Ei helppo riskianalyysi mutta päätös on tehtävä. 

Älä pelkää keuhkojen arpeutumista, mulla on jäänyt arvet keuhkoihin niinkin pahasta taudista, kun tuberkuloosista, eikä haittaa millään tavoin.

Onkohan nuo ihan vertailtavissa? Pitkä korona jättää pysyvät arvet ainakin uutisten mukaan. 

Kuunnelkaahan lissee valtamedian valeuutisia, niin tyhmistytte lisää lampaat.

Haha lol... nyt taisi pilkka osua omaan nilkkaan... huutista ja myötistä!!!

Vierailija
133/134 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä horiset?! Briteissä on 71% saanut yhden piikin ja 41% molemmat piikit. Ja luvut nousevat koko ajan.

Itse näin Iso-Britanniassa 20.5 julkaistuna prosentit 56.2% ensimmäiselle ja 32.4% toiselle rokotukselle, taidetaan katsoa eri tilastoja.

Mä seuraan tilastoa mikä päivitetään päivittäin. Katsotko UK vai Englannin tilastoa? Ne ovat eri asiat.

Kuten tuohon kirjoitin, seuraan Iso-Britannian tilastoa, joka on julkaistu The Guardian lehden verkkosivulla. Lainaamassani ensimmäisessä viestissä (71% ensimmäinen rokote) sanottiin tilanteen olevan Briteissä, joten käsittäisin siihen kuuluvan myös muita kuin Englannin tilanteen.

Vierailija
134/134 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.stamfordmercury.co.uk/news/man-lost-leg-weeks-after-covid-v…

https://healthimpactnews.com/2021/cdc-reports-2-more-infant-deaths-foll…

https://healthimpactnews.com/2021/16-year-old-wisconsin-girl-dead-follo…

"

Neuroleptic malignant syndrome (broad), Systemic lupus erythematosus (broad), Convulsions (narrow), Noninfectious encephalitis (broad), Noninfectious encephalopathy/delirium (broad), Noninfectious meningitis (broad), Generalised convulsive seizures following immunisation (narrow), Drug reaction with eosinophilia and systemic symptoms syndrome (broad), Hypoglycaemia (broad)

Write-up: increased body temperature, seizure, death"

Voi lapsiparkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi