Miten monet naiset synnyttävät jopa useita kertoja vaikka tietävät jo ekasta kerrasta, miten hirveää se on?
Kommentit (12)
Trauma aivot. Synnytys on aina trauma. Aivot blokkaa ikävät muistikuvat ja muistot kivusta ja pelosta. Samasta syystä uskotaan pahoinpitelevän miehen hyvyyteen ja palataan suhteisiin uudelleen pahoinpideltäväksi. Näin on luonto suunnitellut.
Kaikille se ei ole yhtä hirveä kokemus, toisilla sujuu helpommin kuin toisilla. Eri ihmiset myös kokevat ja kestävät samanlaisia tilanteita eri tavoin.
Koska se on sen arvoista. Lapset ovat tärkeintä elämässä.
Ja ei, en elä vain lasten kautta. Minulla on mies, ura, mökkihommia, harrastuksia, ystäviä jne. Mutta silti lapset ovat kaikkein tärkeintä ja ihaninta mitä elämässä on. Meidän lapset ovat jo aikuistumisen kynnyksellä.
Se unohtuu kun baby sylissä ja hyvin mennyt kaikki.
Minulla on ollut 2 kivutonta synnytystä. Myös miniällä oli aivan kivuton aika nopea synnytys, olin myös hänen mukana. Ei aina ole kamalaa. Hänellä on kolme lasta.
Synnytys voi olla myös ihana kokemus. Jotkut jopa haluavat niitä lisää.
Synnytys ei ollut mitään verrattuna pienen vauvan hoitoon.
Haluaisin kuitenkin toisenkin :)
Vaikean hätäsektionkin jälkeen toiset ryhtyvät siihen uudelleen omasta halusta.
Serkkuni jätti lasten hankinnan yhteen lapseen. Syy on ne hirveät synnytyskivut. Hänelle se oli kamala kokemus, eikä hän halunnut enää kokea sitä.
Itse en ole kokenut alatiesynnytystä, minulle tehtiin sektio.
Näin jälkikäteen ajateltuna 4 synnyttäneenä ja vielä lapsenlapsenkin synnytyksessä mukana olleena ei aavistustakaan miten uskalsin tai pystyin!
Itse ainokaisena halusin suurperheen.
Lapset on kivoja. Synnytys kestää vain hetken. Ei täydellinen elämä ole aina kivutonta, kipu on osa elämää.