Paula täsä, en oo päässyt vesijumppaan pian vuoteen kun on tää korona. Niin olen alkanut lihoa.
Kommentit (19)
Otapa Paula itseäsi niskasta ja lähde vaikka päivittäisille rivakoille tunnin kestäville kuntokävelyille. Ei maksa mitään ja tepsii takuulla, jos vielä jätät osan nauttimistasi ylimääräisistä herkuista pois.
Yksi asiantunteva tuttu sanoi ettei se liikunta kauheasti auta jos syö väärin ellei nyt ihan päivittäin kymppitonnia juokse. Oletko tarkistanut syömätottumuksesi?
Mulla vähän sama ongelma. Elän toivossa että kaikki uimahallit avautuu taas pian.
Vedet ovat auki, sinne jumppaamaan. Sänkyjumppa on myös suositeltavaa.
Mä olen laihtunut 17 kiloa, kun ei tartte istua bussissa työmatkoja. Sen sijana olen tehnyt pari riuskaa kävelylenkkiä päivässä. Ja hiukan tehnyt keppi- tai suvajumppaa kotona, ettei hartiat täysin hyydy.
Minullakin kiloja kertynyt kun ei pääse uimahalliin, mutta toisaalta oma liikkuminen tai liikkumattomuus on vain itsestä kiinni. Päivittäin pyrin kävelemään mutta ei sitä aina saa aikaiseksi.
Sama täällä. Kävin vesijumpassa 5 päivänä viikossa ennen koronaa ja uinti siihen päälle.
Nivelet ei kestä kuivalla maalla kuin kävelemistä rauhallisen tahtiin. Meille nivelrikkoa sairastaville vesi on ainoa kunnlla sopiva liikuntamuoto. Painoa ei ehkä ole tullut lisää, mutta kunto on romahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän sama ongelma. Elän toivossa että kaikki uimahallit avautuu taas pian.
Sitä odotellessasi voit laittaa syömisesi kohdilleen.
mene järveen jumppaamaan äläkä vingu: nyt on kesä ja järvet suurimmassa osassa suomea jäättömiä
Mä kävin ennen koronaa 3 kertaa viikossa uimahallissa ja kerran viikossa salilla. Sekä uimahalli että mun käyttämäni sali on nyt ollut yli vuoden kiinni (uimahalli oli syksyllä vissiin kuukauden tms auki, mutta siitä ajastakin olin pari viikkoa flunssassa). Kävely ei polvivamman vuoksi oikein suju. Toki lyhyitä matkoja taaperran, mutta eipä siinä kunto kohene.
Kunto on nyt sitten ihan pohjamudissa ja painoakin on tullut paljon. Toki painonnousu ei johdu liikunnan vähyydestä vaan siitä että liikunnan sijaan olen istunut sohvalla ja syönyt suklaata.
Eikö tosiaankaan tuolle vesijumpalle ole vaihtoehtoa eli muuta liikuntalajia tilalle? Aika saamaton taidat olla ja saat syyttää vain itseäsi liikakiloistasi!
Tiesittekö, että tämä on ns. alkuperäinen Palstahullu? Se oli aikaa, jolloin palstalla ei ollut jatkuvasti omia kummallisia juttujajaan jankkaavia ihmisiä, siksi nimitys Palstahullu yksilöi juuri tämän ihmisen. Parannusta on se, että hän osaa nykyään tehdä välilyönnin välimerkin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tosiaankaan tuolle vesijumpalle ole vaihtoehtoa eli muuta liikuntalajia tilalle? Aika saamaton taidat olla ja saat syyttää vain itseäsi liikakiloistasi!
Polvivammaiselle tosiaan on ihan oikeasti ne vaihtoehdot todella vähissä. Osalle sopii pyöräily, mutta ei sekään kaikille. Juuri tämän takia osa kunnista on nyt avannut ne hallit erikoisryhmille (sairauden tai vamman takia vesiliikuntaa tarvitseville) kun sielläkin on tajuttu että vaihtoehtoja ei pahemmin ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikä muu liikuntamuoto sopii paremmin tai edes yhtä hyvin nivelrikkopotilaalle, jolla pahimmat kulumat on selkärangassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polvivammaiselle tosiaan on ihan oikeasti ne vaihtoehdot todella vähissä. Osalle sopii pyöräily, mutta ei sekään kaikille. Juuri tämän takia osa kunnista on nyt avannut ne hallit erikoisryhmille (sairauden tai vamman takia vesiliikuntaa tarvitseville) kun sielläkin on tajuttu että vaihtoehtoja ei pahemmin ole.
Meilläkin kunta nyt onneksi avasi hallin erityisryhmille (ja onneksi olen sen käyttöön oikeutettu). Turhauttavan hitaasti vaan kunto kohenee. Kyllä mä nyt jo paremmin siellä altaassa jaksan, mutta missään muualla ei kyllä muutos tunnu. Ihan samalla tavalla hengästyn oikeastaan ihan missä vaan kuin kolme kuukautta sittenkin. Välillä tuntuu että jaksaa jopa huonommin varsinkin jos on edellisenä päivänä vetänyt vähän rankemman setin. Tuntuu ettei oikein ollenkaan palaudu.
Ei ole muita, koska toiset osaa säätää syömisen aktiivisuuden mukaan.