Miksi niin moni leikkaa nurmikon vielä itse, kun ei se robottileikkuri suhteessa talon hintaan ole juuri mitään?
Mulla on 1500m2 tontti ja vaikka teen pihan töitä mielelläni ja pidän sitä hyötyliikuntana, niin nurmikon leikkaa robotti. Voin käyttää aikani mieluisampiin pihapuuhiin, robotti on lähes äänetön ja nurmikko lähes täydellinen.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Kun noita robotteja katsoo, niin vaikea uskoa, että nousisivat siilin päälle. Rako maahan on jotain 5cm ja käpertynyt siili paljon korkeampi. Joko totetaa törmänneensä esteeseen ja kääntyy tai sitten työntää siiliä edellä.
Ja jos robotin ajastaa päiväsaikaan niin aika vähissä on siilit pihoilla.
Näinhän sitä luullaan. On myös pieniä siilin poikasia, ja aikuisetkin siilit saattaa mennä pallon sijasta litteäksi suojautuakseen. Ja liikkuvathan ne myös päivällä.
Robot saattaa vahingoittaa myös vaikka pesästä pudonneita linnun- tai oravanpoikasia, tai jäniksenpoikasia.
Vierailija kirjoitti:
Kun noita robotteja katsoo, niin vaikea uskoa, että nousisivat siilin päälle. Rako maahan on jotain 5cm ja käpertynyt siili paljon korkeampi. Joko totetaa törmänneensä esteeseen ja kääntyy tai sitten työntää siiliä edellä.
Ja jos robotin ajastaa päiväsaikaan niin aika vähissä on siilit pihoilla.
Ei tarvitse uskotella, vaan ihan löytyy faktaa asiasta. Siili ei ole mikään kova möykky, vaan matalaksi painaituva hento eläin robottileikkurin edessä.
Minäkin pidin robottileikkuria kätevänä, mutta innostus hyytyi kun näin kerran miten leikkuri oli jauhanut linnunpoikasista jauhelihaa. Oletin, että robotti tunnistaisi pienetkin esteet ja kun kaiken lisäksi tasaisella pihamaalla sen nopeuden sai säädettyä hitaaksi. Myin robotin pois. Oli se sen verran arvokas sijoitus, etten varastoonkaan jättänyt pölyyntymään, Joten jos jonkun muun hermot kestää pikkueläiten silppuamista, niin siitä vaan. En minä sitä ala tuomitsemaan , sillä naapurin vaoaana kulkeva kissa ja kulmakunnan kettu hoitavat saman silppuamisen myöskin.
Se on fakta että tämmöinen mono-viljely tappaa kyllä tehokkaasti kaiken muun luonnon siitä pihalta ja köyhdyttää maan. Olisi ihan hyvä harkita pitääkö se nurmikko ihan oikeasti olla.
Tykkään ruohon leikkaamisesta + robottileikkurit silpovat siilit.
Win-win kun leikkaan itse: saan tehdä mieleistäni puuhaa ja siilit säästyvät.
Uskon että AP käyttää mieluummin aikansa kaikkien niiden talon hintaan verrattuna ei juuri minkään hintaisten viritelmiensä järjestelyyn ja luettelointiin.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään ruohon leikkaamisesta + robottileikkurit silpovat siilit.
Win-win kun leikkaan itse: saan tehdä mieleistäni puuhaa ja siilit säästyvät.
Mua muuten vähän jännittää, tässä meillä on vuosien varrella näkynyt satunnaisesti siilejä mutta nyt! Pari viikkoa sitten oli pariskunta tuossa pihatien pensasaidan alla tekemässä pikkusiilejä, yritän nyt saada ne ruokinnan avulla pysymään tässä meidän hoodeilla etteivät lähde mihinkään autotielle seikkailemaan. Voi kun saisin niitä vauvoja nähdä!
Vierailija kirjoitti:
Robotit silpoo siilit.
Minulla ainakin robotti pyörii pihassa päivällä, ja päivisin en ole pihassa nähnyt yhtään siiliä. Ja minun robotissani on ultra-ääni tutka, joka havaitsee n. 5cm korkean esteen ja väistää sitä, Kuinka pieniä ne siilit on sinun pihassasi, jos ne jäävät leikkurin alle?
En halua että ykskään siili tai rusakonpoikanen kokee kuo le man/loukkaantumisen jäämällä robittileikkurin alle.
Muistakaa varoa myös siimaleikkureilla työskennellessänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robotit silpoo siilit.
Minulla ainakin robotti pyörii pihassa päivällä, ja päivisin en ole pihassa nähnyt yhtään siiliä. Ja minun robotissani on ultra-ääni tutka, joka havaitsee n. 5cm korkean esteen ja väistää sitä, Kuinka pieniä ne siilit on sinun pihassasi, jos ne jäävät leikkurin alle?
Tossa ylempänä oli ylen linkki, luepa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robotit silpoo siilit.
Joka kesä jää monta siilinpoikasta alle. Siiliemo saattaa myös hyökätä robotin kimppuun kun yrittää puolustaa poikasia ja jää itse alle.
Pidän sitä hyvänä terapiana itselleni. Näkee heti siistin jäljen mitä saanut aikaiseksi. Joten mulle ei mitään robotteja. 😁
Vierailija kirjoitti:
En halua että ykskään siili tai rusakonpoikanen kokee kuo le man/loukkaantumisen jäämällä robittileikkurin alle.
Kerran tuli kohdalle siili jonka toinen puoli naamasta tohjona ja muutakin vikaa , jouduttiin lopettamaan pienen kärsimykset . Surettaa muistella vieläkin . Oli varmaan osunut siimaleikkurin kohdalle .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran tuli kohdalle siili jonka toinen puoli naamasta tohjona ja muutakin vikaa , jouduttiin lopettamaan pienen kärsimykset . Surettaa muistella vieläkin . Oli varmaan osunut siimaleikkurin kohdalle .
Toivottavasti muutkin huomatessaan auttaa eikä jätä eläimiä kärsimään.
2 hehtaarin piha.
Tuollainen ap:n pläntti nyt hoituu vaikka saksilla.
Ymmärrätkö kuitenkin, miksi joku muu juo aamukahvinsa toisin kuin sinä, sisustaa kotinsa toisin kuin sinä tai vaikkapa valitsee kesälomakohteensa toisin kuin sinä?
Ruohon leikkaus on talon rakentamiseen verrattuna niin mitätön homma, ettei siihen mitään robottia tarvita.
Siili pystyy painamaan itsensä ihan littanaksi maahan. Se menee pienelle rullalle ja jää kyhjöttämään, koska se on sen tapa puolustautua eli jää aivan varmasti alle.