Maailman paras elokuva?
Kommentit (32)
Uuno Turhapuro ja Pekka ja Pätkä elokuvat.
Alien - Kahdeksas matkustaja
En osaa nimetä parasta elokuvaa, mutta edellämainittu jäi mieleen. Katsoin sen vhs kasetilta n. 10- vuotiaana. Kasettiin oli tussilla kirjoitettu "kahdeksas matkustaja". Minulla ei ollut aavistustakaan elokuvan lajityypistä, juonesta jne...
Jostain syystä ainakin itselleni elokuvat tuntuvat paremmilta kun et tiedä mitään ennakkoon.
Onhan noita esim
1. Rita Hayworth - avain pakoon (1994)
2. Kummisetä (1972)
3. Kummisetä osa II (1974)
4. Yön ritari (2008)
5. Pulp Fiction: Tarinoita väkivallasta
Vierailija kirjoitti:
Keskiyön pikajuna. Selllaista ihmisläheistä kuvauusta ei voi enää päästä. Toiseksi parhaiin elokuva on talvisota.
Se onn näissä elokuvissa se että katsoja "riisutaaan" niiin alastomaksi kaiken mahdotttomuuden keskelllä joss jossain kulkeee se "keskiyön pikajuna" kaiikessa pimeydessä josssa kaikki nukkkuvat ja itse on virkeäänä ja kaiiken epätoivoisuuden keskelllä kaikessa mahdottomuudesssa jossain on se avain pakoon ja kuiinka sinuiksi katsoja tehdäään sen kaiken mahdottomuuden keskelle näyttäen ja ohjaillen ihmisen käsityskyky tialnteseeen niin realistisena se todellisuus kuin elokuvassa on mahdolllista se tehdä ja samaistuuus siiihen enemmän tai vähemmmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiyön pikajuna. Selllaista ihmisläheistä kuvauusta ei voi enää päästä. Toiseksi parhaiin elokuva on talvisota.
Se onn näissä elokuvissa se että katsoja "riisutaaan" niiin alastomaksi kaiken mahdotttomuuden keskelllä joss jossain kulkeee se "keskiyön pikajuna" kaiikessa pimeydessä josssa kaikki nukkkuvat ja itse on virkeäänä ja kaiiken epätoivoisuuden keskelllä kaikessa mahdottomuudesssa jossain on se avain pakoon ja kuiinka sinuiksi katsoja tehdäään sen kaiken mahdottomuuden keskelle näyttäen ja ohjaillen ihmisen käsityskyky tialnteseeen niin realistisena se todellisuus kuin elokuvassa on mahdolllista se tehdä ja samaistuuus siiihen enemmän tai vähemmmän.
Jossain saw elokuvasss aoli tämän tyyyppisiä piirteitä mutta minusta jolllakin tavalla jopa ns parodiaa tämän tyyppiselle elokuvallle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ELii lyhyestii se oliisi varmaan voimakas kontrastisuus epätoiivon ja toivon välilllä.
Nyrkin ja hellan välissä - saa kirjastoista ainakin.
Poliisiopisto 7.