Mikä kirja on antanut sinulle elämäsi suurimmat oivallukset?
Itsellä ehdottomasti Paulo Coelho : Alkemisti. Mikä on sinun oivalluksiesi kirja? :)
Kommentit (244)
John Irwing viimeinen yö Twisted Riverillä. Ja hänen kaikki kirjansa.
Cheekin elämäkerta oli vaikuttava. Suosittelen.
Joustava mieli (A. Pietikäinen)
Pentti Linkola: Toisinajattelijan päiväkirjasta ja saman kirjoittajan Unelmat paremmasta maailmasta. Linkola kirjoitti todella kauniita esseitä luonnon puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävän paljon Raamatun lukijoita liikkeellä.
Suomi on kristitty maa, kiitos Jumalalle 🙏
Ruotsi pakotti Suomen kristilliseksi.
Kyllä usko Jumalaan Jeesukseen on täysin vapaaehtoista, sitä ei voida pakottaa
Suomalaiset eivät halunneet kääntyä kristinuskoon alunperin, joten "pakanausko" tehtiin laittomaksi. Kyllä ne lapsetkin sen jälkeen kasvatettiin kristinuskoon. Ja se mihin kasvatetaan usein otetaan itsestäänselvänä. Tähän sitten lisätään vielä noitavainot sun muu vainoaminen.
Mitkä suomalaiset? Ei ollut mitään Suomea. (eikä muuten Ruotsiakaan, ainakaan siinä mielessä kuin sen nyt ymmärrämme.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, täällä on uskonnonvapaus
Wolf Halstin "Talvisodan päiväkirja". Se kertoi hyvin, miten mahdottomien tehtävien eteen ihminen saattaa joskus joutua.
Differental and integral calculus
Lue sellaisena puolipilvisenä päivänä, professorin neuvo fuksille.
Tähän on vastattava , ettei yksikään kirja, eikä yksikään neuvojen antaja ihminen. Olen umpityhmä, näissä asioissa. Täysi turhake. Toivoton tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamen totisesti
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti raamattu.
Aamen
Heidegger, Martin: Oleminen ja aika
Erikoista teoksessa on, että se jäi tekijältään keskeneräiseksi. Siitä huolimatta on vaikuttavin filosofinen teos, mikä koskaan on kirjoitettu.
Jere Ollinen. Pakinan valjastus
Ragnar Redbeard: Voiman filosofia
Kirja on yksi kiistanalaisinpia, jota on milloinkaan kirjoitettu. Kirja on ollut julkaisukiellossa monissa maissa.
Kirja rienaa kristinuskoa, politiikkaa, sosiologiaa, biologiaa, feminismiä ja paljon muuta. Iskee poliittiseen korrektiuteen ja wokeen kuin vasara peukaloon. Maailman näkee uusin silmin tämän kirjan jälkeen. Mikään ei ole enää sen luettuaan kuin ennen. Ei heikkohermoisille!
Koulukirjat. Ala-asteelta yliopistoon. Ja erilaiset tietokirjat. Kaunokirjallisuus = aikuisten satukirjoja
Minulla ei ole yhtä tiettyä kirjaa, mutta on olemassa joitain kirjoja jotka ovat olleet suureksi avuksi tietyissä elämäntilanteissa. Mitään raamattuja näistä ei ole minulle tullut.
Yksi näistä kirjoista on Louisa M. Alcottin Pikku naisia. Luin kirjan ensimmäisen kerran noin 10-vuotiaana, ja siitä on tullut sellainen kirja, johon palaan silloin kun minulla on elämässä vaikeaa. Asun kaukana vanhemmistani ja muista sukulaisistani, ja Marchin perheen elämästä lukiessa tuntuu siltä, kuin olisi osa heidän lämmintä yhteisöään. Ajoittain saa kiinni siitä tunteesta kun on 10-vuotias ja joululomalla ja istuu sohvalla uuteen pyjamaan ja villasukkiin pukeutuneena. Tämä kirja laskee stressitasojani.
Toinen romaani, joka oli minulle suureksi avuksi, on täällä jo mainittu Cheryl Strayedin Wild. Luin romaanin yrittäessäni pyristellä eteenpäin erittäin vaikeassa elämäntilanteessa. Tuntui lohdulliselta, että kirjan minäkertoja-Cheryl on onnistunut voittamaan vaikeutensa ja että muutos parempaan on mahdollinen kunhan itse pysyy aktiivisena. Kirjassa on lohdullinen jatkuvan muutoksen ja eteenpäin pyrkimisen henki, joka antoi minulle paljon voimaa omassa kriisissäni.
Richard Bach; Illuusio, vastahakoisen messiaan seikkailut
Siis tää oli sulle, joka kirjoitit Carlos Ruiz Zafonista. Lainaaminen epäonnistui edellises viestis, sori.