Maksatteko te 18 v täyttäneiden lasten puhelinlaskuja?
Meillä on 18 ja 17 vuotiaat teinit ja laskut maksetaan molemmilta.
Kommentit (24)
Maksetaan kunnes valmistuvat toiselta asteelta, ja tarvittaessa autetaan sen jälkeenkin.
Toisen asteen loppuun maksetaan, 19v kirjoittaa syksyllä.
Olen 27, äiti maksaa edelleen puhelinlaskun. Ei vaan ole tullut vaihdettua sitä mun nimiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 27, äiti maksaa edelleen puhelinlaskun. Ei vaan ole tullut vaihdettua sitä mun nimiin.
Äitisi ei kehtaa lopettaa maksamista. Olisiko jo aika tehdä itse asialle jotain? Törkeää hyväksikäyttöä lähes keski-ikäiseltä ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
ADHD?
Kyllä. Maksamme opiskelemaan lähtevänkin kuluja ainakin ne ekat kolme vuotta.
Vanhemmilla on velvollisuus elättää opiskelevaa lasta , en muista oliko 21 vuotiaaksi vai mitä. Lapsi voi hakea elatusta oikeuden kautta, jos vanhemmat ei auta. Elatustuki siis jatkuu, jos lapsi sitä hakee.
Miten maksaa itse kun kesätöitäkään ei saa kovasta yrityksestä huolimatta.
Suorittaa nyt sitten kesällä yliopiston kurssin.
Lapset ovat kohta tuossa iässä. Oletan, että lähtevät lukion jälkeen opiskelemaan, joten ilman muuta maksan niin pitkään kuin opinnot jatkuvat.
Kotona asuvan lukiolaisen laskut tottakai maksan. Maksaisin myös opiskelijan puhelinlaskun ainakin alussa, kunnes alkaa päästä töihin kiinni. Aika eri tilanne esim. ensimmäisen / toisen vuoden opiskelijalla, joka on jäänyt ilman kesätyöpaikkaa, kuin maisterivaiheen opiskelijalla joka tekee opintojen ohessa oman alan töitä.
Puolisoni on yli 40 ja hänen vanhempansa maksavat edelleen hänen puhelinlaskunsa, tämä on mielestäni ihan käsittämätöntä mutta sitä ei vain yksinkertaisesti ole koskaan siirretty hänen nimiinsä.
Minulla on sitten meidän lasten puhelinliittymät omani kyljessä, ajatukseni on ollut hoitaa nämä siihen asti, että opiskelut on hoidettu ja itsenäistytään "lopullisesti" . Saa nähdä ehtivätkö maksamaan ensimmäisen oman puhelinlaskunsa ennen isäänsä...
Vierailija kirjoitti:
Olen sinua 5 vuotta vanhempi ja sama juttu. :D en ole kova puhumaan puhelimessa, joten lasku on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla on velvollisuus elättää opiskelevaa lasta , en muista oliko 21 vuotiaaksi vai mitä. Lapsi voi hakea elatusta oikeuden kautta, jos vanhemmat ei auta. Elatustuki siis jatkuu, jos lapsi sitä hakee.
Tämä koskee vain lukion tai vastaavan tason (amiskat) koulutuksia. Ei siis tarvitse normaaleja jatko-opintoja enää maksaa (yliopisto).
Joo 25, 22 ja 20 - vuotiaat lapset ja olen maksanut aina heidän laskunsa.
Jää vähän enemmän rahaa johonkin muuhun. Kaikki kuitenkin opiskelevat.
Olen maksanut 15 vuotiaasta itse. Silloin hän sai käyttöönsä lapsilisän, elatusmaksun ja elatusmaksua vastaavan summan minulta.
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut 15 vuotiaasta itse. Silloin hän sai käyttöönsä lapsilisän, elatusmaksun ja elatusmaksua vastaavan summan minulta.
Maksoiko myös vuokraa, ruokansa, sähkön, vakuutuksen... siihenhän osa elatusmaskuista menee.
Maksan.
20 v asuu jo omillaan, ja känny on ainut, minkä maksan
18 v asuu kotona ja hänen elämisen (bussi, vaatteet, koulu) maksan kokonaan.
No ei todellakaan, hoitakoon laskunsa itse ja opetelkoo miten eletään maailmassa.