Minkä ikäistä naista voi sanoa nuoreksi naiseksi?
Minkä ikäistä sanoisitte itse? Entä minkä ikäinen alkaa olla jo vanha kurppa parisuhdemarkkinoilla?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
35-v asti on nuori nainen. Mutta sitä en ymmärrä miksi sen jälkeen olisi vanha kurppa? Sen jälkeen on mielestäni aikuinen nainen.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/26/moni-heraa-lapsitoiveeseen-lii…
Kaikki alle 100-vuotiaat on nuoria.
Kyllä se on alle kolmikymppinen kenestä voidaan vielä sanoa "nuori nainen". Vanhaksi kurpaksi kutsuminen taas kertoo vaan sanojan typeryydestä. Kaikki me ikäännytään, jos elää meinataan.
Minua on sanottu nuoreksi vielä 38-vuotiaana. En tiedä miksi, mutta ei ole mielestäni kivaa. Olen huomannut, että minua muutenkin kohdellaan kuin teiniä. Taidan olla henkisesti ikinuori.
Ehkä 30 voisi olla raja, jonka jälkeen ei enää kenenkään pitäisi tulla kutsutuksi nuoreksi.
Riippuu kontekstista. Sanna Marin on pääministeriksi nuori, korkeakouluopiskelijaksi ei.
30v on jo vanha tantta. Älkää valehdelko
Riippuu siitä millaisessa seurassa on. Kun 60-vuotiaana olen 80-vuotiaan ja kahden 90-vuotiaan seurassa, minusta on luonnollista, että he puhuvat minusta nuorena naisena.
Varmaan riippuu ihmisestä, mut varmaan alle 35, joku voi tosin senkin jälkeen tuntea itsensä nuoreksi ja joku taasen voi tuntea alle tuonkin iän itsensä jo vanhaksi.
Ylettyvätkö hiukset olkapäille tai yli? Jos ei niin olet jo täti.
35-v asti on nuori nainen. Mutta sitä en ymmärrä miksi sen jälkeen olisi vanha kurppa? Sen jälkeen on mielestäni aikuinen nainen.