Onko joka päivä yhden oluen juominen hälyttävää parisuhteessa?
Huomasin tapailemani miehen luona tyhjiä oluttölkkejä ja kysyin, että paljon hän juo. Sanoi, että juo 1-2 olutta iltaisin ruoan kanssa tai kun katsoo urheilua. Hän toi myös minun luokseni sixpackin olutta, että olisi varastossa ja ettei minun tarvitsisi sitä ostaa. Huolestuisitteko te?
Kommentit (16)
Oleellisempi kysymys onko se sinulle ongelma.
Vähän huono merkki, että olutta pitää joka ikinen päivä juoda. Vaikka määrä ei ole - vielä - tuon isompi, se kuitenkin kehittää riippuvuutta. Pyydä häntä olemaan ilman vaikka yhden viikonlopun tai viikon verran. Jos hän suuttuu, riippuvuus on jo olemassa. En jatkaisi siinä tapauksessa. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän, osalle se on vain tapa. Maksa on kyllä kovilla.
Yksi tölkki olutta päivässä on kuitenkin vielä sen verran pieni määrä, ettei sillä tahdilla itseään rapakuntoon saa juotua kovin herkästi. Ei se nyt tietenkään mitään terveysjuomaa ole, mutta elää sitä ihmiset huonomminkin.
Kyllä vähempiki o hälyttävää. Itte laittasin ekasta oluesta turpaa
Yksi olut päivässä ruoan kanssa ei ole ongelma, ei edes satunnaiset kaksi. Minä (n) juon oluen lähes joka ilta ruokaa laittaessani, se on yksinkertaisesti vain tapa siinä missä jollekin toiselle esimerkiksi iltakahvi. Kaksi olutta juon ehkä 1-2 kertaa vuodessa, kolmea en koskaan.
7 olutta viikossa tölkki per päivä ei ole alkoholismia, mutta 7 olutta kerralla yhtenä päivänä taas on. Monet naiset tuntuu seuraavan tämänlaista logiikkaa ja sitten tulee yllätyksenä kun se tasaiseen tissutteleva mies onkin alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Vähän huono merkki, että olutta pitää joka ikinen päivä juoda. Vaikka määrä ei ole - vielä - tuon isompi, se kuitenkin kehittää riippuvuutta. Pyydä häntä olemaan ilman vaikka yhden viikonlopun tai viikon verran. Jos hän suuttuu, riippuvuus on jo olemassa. En jatkaisi siinä tapauksessa. Kokemusta on.
Sepä se. Suosittelen jokaista karsimaan elämästä kivat ja iloa tuottavat asiat mahdollisina riippuvuuden kehittäjinä. Aloittaa voi vaikka siitä parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi olut päivässä ruoan kanssa ei ole ongelma, ei edes satunnaiset kaksi. Minä (n) juon oluen lähes joka ilta ruokaa laittaessani, se on yksinkertaisesti vain tapa siinä missä jollekin toiselle esimerkiksi iltakahvi. Kaksi olutta juon ehkä 1-2 kertaa vuodessa, kolmea en koskaan.
Kyllä nyt on saatana vietellyt sinun sielusi lepositeisiin joutaisit paranemaan.
Ällöttävä tapa. Haiskahtaa joka päivä kaljalle. Nou hanks.
Siis eikö se ole siitä eniten kiinni, onko se sulle ok vai ei?
Itse oon ollut parinkin suurkäyttäjän kanssa suhteessa (ja onneksi päässyt irti niistä), tuo ei olis ongelma. Itseasiassa olisin iloinen.
Mutta jos sä haluat absolutisti puolisoksi, niin sulla on oikeus etsiä semmonen.
Haittaako tuo sinua?
Onhan tuo jonkin tason ongelma siksi, että hän toi sinun jääkaappiisi varastoon olutta, mikä kertoo siitä, ettei hän voi olla päivääkään ilman. Toisaalta 1-2 olutta ei ole vaarallista terveydelle. Esim. se ettei pysty pitämään näppejä erossa puhelimesta on pahempi ongelma ja melkein kaikki kärsivät siitä nykyään.
Minä juon lasin viiniä about joka toinen päivä, tosin nykyisessä kotimaassani useimmat juovat yhden joka päivä. Eli en katso ongelmaksi mikäli voi jättää myös pari päivää väliin silloin tällöin.
Ensinnäkin mies valehtelee määrästä, jos suhde on uusi niin hän tarvitsee luultavasti tuon määrän minimissään selvitäkseen sen ajan kun viettää kanssasi kunnes saa sinut "kengitettyä" kunnolla ja sen jälkeen määrä lisääntyy nopeasti.
Riippuu vähän, osalle se on vain tapa. Maksa on kyllä kovilla.