Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoppoja naiset saattavat joskus "pelastaa", mutta piilonarsisteja eivät

Vierailija
20.05.2021 |

Hyvin harva nainen kiinnostuu mahtailevista julkinarsisteista, mutta vielä harvempi kiinnostuu uhriutuvista piilonarsisteista, jotka haukkuvat naisia ja tietävät heistä "kaiken".

Mutta tietysti narsistin mielestä vika ei ole hänessä itsessään, joten sen oivaltaminen, ettei naisia kannata haukkua on mahdotonta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo narsisti ole nykysin aika yleistermi kaikille sellaisille ihmisille joista ei jostain syystä pidä.

Sitäkin, mutta tässä aloituksessa on oletuksena, että ymmärretään sanan oikea merkitys.

Vierailija
22/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian älykäs nainen ei myöskään ole viehättävä miesten näkökulmasta. Sellaista se on.

Yritin olla älykkään naisen kanssa, mutta se kävi sietämättömäksi kun hän alkoi pilkkaamaan minua ja piti minua itseään alempiarvoisena, koska en ollut yhtä älykäs. Ehkäpä muillakin miehillä on samanlaisia kokemuksia.

Tuollainen käytös ei minun mielestäni liity älykkyyteen, päinvastoin. Narsistisuus vähentää älykkyyttä, koska sehän tarkoittaa sokeutta tai huonoa havaintokykyä realiteetteihin nähden.

Oma peilimaailma, missä maailma on vain itsen kuvajainen on turvallinen ja ennustetettava, jolloin voi säilyttää omakuvansa rikkumattomana. Se on kuitenkin alusta loppuun illuusio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen harhakäsitys myös vaikuttaa olevan, ettei naisissa olisi narsisteja ja kaikki narskut on miehiä.

Instagramista saa hieman päinvastaisen käsityksen :)

Vierailija
24/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian älykäs nainen ei myöskään ole viehättävä miesten näkökulmasta. Sellaista se on.

Yritin olla älykkään naisen kanssa, mutta se kävi sietämättömäksi kun hän alkoi pilkkaamaan minua ja piti minua itseään alempiarvoisena, koska en ollut yhtä älykäs. Ehkäpä muillakin miehillä on samanlaisia kokemuksia.

Tuollainen käytös ei minun mielestäni liity älykkyyteen, päinvastoin. Narsistisuus vähentää älykkyyttä, koska sehän tarkoittaa sokeutta tai huonoa havaintokykyä realiteetteihin nähden.

Oma peilimaailma, missä maailma on vain itsen kuvajainen on turvallinen ja ennustetettava, jolloin voi säilyttää omakuvansa rikkumattomana. Se on kuitenkin alusta loppuun illuusio.

Jaa, miksi en saisi elää turvallisessa ja ennustettavassa "illuusiossa"? Itse en ainakaan koe, että esim. lapsuuteni olisi ollut erityisen turvaisa, joten miksi haluaisin jotain ylimääräistä draamaa elämään?

Vierailija
25/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen harhakäsitys myös vaikuttaa olevan, ettei naisissa olisi narsisteja ja kaikki narskut on miehiä.

Instagramista saa hieman päinvastaisen käsityksen :)

Kehujen janoaminen ulkonän avulla tekee ihmisestä hyvin haavoittuvaisen.

Aiemmin joku kirjoitti, että narsisteja olisi vain pari prosenttia, mutta narsistisia persoonallisuushäiriöitä (siis diagnosoituja) arvioidaan olevan huomattavasti enemmän, joskin tarkkaa lukua ei tiedetä. Narsistisuutta haitaksi asti on sitäkin useammilla, ja kaikki asiantuntijat ovat sitä mieltä, että narsistisuus on lisääntynyt.

Vierailija
26/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, miksi en saisi elää turvallisessa ja ennustettavassa "illuusiossa"? Itse en ainakaan koe, että esim. lapsuuteni olisi ollut erityisen turvaisa, joten miksi haluaisin jotain ylimääräistä draamaa elämään?

Et tarvitse kenenkään lupaa elääksesi miten parhaaksi näet, ellei se vahingoita muita.

Vierailija
27/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen ja narsistinen persoonallisuushäiriö on kaksi eri asiaa.

Vierailija
28/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistinen ja narsistinen persoonallisuushäiriö on kaksi eri asiaa.

Varmaan suurin osa sen tietääkin.

Vierailija
29/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisesta, narsistisesta peilimaailmasta muuten harvemmin puhutaan myönteisesti - sikäli kiinnostava kommentti. Harvemmin kukaan elää elämää, jossa ei näkisi hyviä puolia, vaikka se muista näyttäisi järjettömältä. 

Kaikkien persoonallisuushäiriöiden (nyt siis puhe varsinaisista persoonallisuushäiriöistä, diagnooseista) tunnusmerkki on jäykkyys. Mikään ulkoinen ei horjuta ihmisen omia käsityksiä siitä miten asiat ovat, koska kyseessä ovat hyvin varhaiset persoonallisuuden rakenteet. Näin kasvua ja kehitystä ei tapahdu kuten normaalisti käy, kun elämä ja muut ihmiset koulivat, hiovat särmiä jne. Monissa muissakin mt-häiriöissä toistaminen, liioitteleminen, fantisoiminen ja jäykistäminen ovat ainoa keino hallita turvattomaksi koettua maailmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan