Uskovaiset tuntee RRaamatu sanoman...
...omasta mielestään paremmin kuin me muut. Itsensä uskovaisiksi ylentäneet kertovat meille mitä Raamatussa sanotaan ja mitä Jumala sillä tarkoittaa.
Sellainen on uskoakseni suuri synti. Näillä ihmisillä ei usein ole edes maallikkosaarnaajan pätevyyttä. Osa tulkinnoista on teologiaa opiskelleiden (ja raamattunsa alkukielellä lukeneiden) mielestä ongelmallisia. Vaikka tällaista ongelmaa ei olisi, niin Jumalan tahdon tunteminen ei ole ihmisten asia. Uusi Testamentti tekee melko selväksi sen, että muita tuomitsevat kirjanoppineet eivät ole hyviä uskovaisia. Hyvä uskovainen suvaitsee toisten epätäydellisyyttä, mutta vaatii paljon itseltään. Hävetkää, raamatulla päähän lyöjät.
Kommentit (25)
Oikeistolainen yrittäjä.. Eli tärkeintä elämässä on raha, raha ja omistaminen.[/quote]
Aika harvalla yrittäjällä raha on se motiivi, vaan tekemisen ilo. Ja ilman yrittäjiä Suomessa ei olisi talouselämää eikä varmaan edes asutusta. Minulla kuten muillakin ateisteilla on arvomaailma siinä missä uskovaisillakin. Ateistit eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä, vaan joukko ihmisiä jotka eivät usko uskontoihin. Meissä on täysiä pellejä, ääliöitä ja ihan mukavia ihmisiä. Tutkimusten mukaan keskimäärin älykkäät ihmiset ovat ateisteja, mutta se on tietysti keskimäärin. Voi olla tyhmiä ateisteja ja fiksuja uskovaisia vaikka tosin jälkimmäinen on pieni ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan tahto on ilmoitettu Raamatussa.
Sitä lukemalla ja opiskelemalla osaat sitä paremmin kuin muut.
Ihmisen tarkoitus on löytää Jumala ja Hänen tahtonsa.
Kirjanoppineiden ja fariseuksien ongelma oli tehdä omia sääntöjä ja perinteitä joita piti niiden mielestä noudattaa tai olla noudattamatta.
Olet sisäistänyt ongelman! Ihmisen tarkotus on tosiaan löytää Jumala ja hänen tahtonsa.
Fariseuksen tahto on kontrolloida muiden jumalakäsitystä ja ilmoittaa muille oma käsityksensä Jumalan tahdosta toisille, ja väittää että tämä on oikein, noudattakaa tätä, minä tiedän, olen lukenut paremmin ja olen parempi uskovainen.
Fariseukset piti itseään parempana kun noudatti itsetekemiään ohjeita.
(Puhdistatte vain maljan ulkopuolen mutta sisältä on kuolleita luita.)
Jos ohje on Raamatun sana ei ole kysymys muuta kuin sanan opettamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisaivoilla oli jonkun tutkimuksen mukaan pakko uskoa johonkin ja näin uskonto on syntynyt. Siksi edellämainittuihin kultteihin kuuluvat ovat pääasiassa ateisteja.
Sinun uskontosi nyt näyttää olevan että ateismi on paha asia sen enempää asiaa miettimättä. Itse uskon tieteeseen, koska se uskoo olevansa oikeassa vain niin pitkään kunnes toisin todistetaan. Uskonnot ja muut suuntaukset jotka kuvittelevat ja väittävät olevansa oikeassa ovat pelottavia.
En tarkoita, että ateisti = paha, mutta instagramia/twitteriä selaamalla huomaa, että näillä parempi-kuin-hihhulit-ateisteilla on harvoin minkäänlaisia standardeja (tuplastandardeja lukuunottamatta) ja nykytiede voisi samantien olla ateistin uskonto(lue: muunsukupuolisuus, kaikki "intersektionaalinen" höttö, ilmasto yms.)
Raamatun sanan lukemisen ei pitäisi olla itsensä ylentämistä,uskovaksi ylentämistä?
Päinvastoin ,suurin on palvelija.
Oikeistolainen yrittäjä.. Eli tärkeintä elämässä on raha, raha ja omistaminen.