Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile näkemiäsi tilannetajun pettämisiä käytöksessä tai pukeutumisessa.

Vierailija
20.05.2021 |

Aloitan:

- turvakodin työntekijällä jalasssaan perseshortsit ja lyhyt toppi. Ei todellakaan näyttänyt vakavasti otettavalta turvakodin työntekijältä.

- juhlapukeutuminen kihlajaisjuhlaan miehelle: huppari ja housut

- juhlapukeutuminen lapsen ristiäisiin: lapsen äidillä reisitaskuhousut ja T- paita.

Kommentit (682)

Vierailija
21/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain kaikille, joiden häissä olen mustassa mekossani ollut. Oma mummini meni sota-aikaan naimisiin mustassa mekossa, niin olen luullut että se on ihan validi juhlamekon väri. Veikkaan että mummilla oli käytännöllinen syy mekon värivalintaan; sota-aikana oli paljon hautajaisia, joten se mekko kävi hyvin niihin. Mitä sitä kahta juhlamekkoa.

Mitään pahaa en ole tarkoittanut, luulin ihan tosissani että musta mekko on juhlava. Pahoittelut.

Vierailija
22/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein olen hautajaisissa törmännyt erikoiseen pukeutumiseen. Pukeudutaan kuin oltaisiin discoon menossa tai sitten aivan kulahtaneissa tamineissa. Ei siinä mitään jos ei rahaa ole ja on vain ne vaatteet mitä on, mutta muutaman kerran törmännyt varakkaisiin ihmisiin ja päällä on lököttävät farkut ja lenkkarit.

Kai sitä vainajaa ja lähinnä omaisia sen verran voisi kunnioittaa, että laittaa puhtaan paidan ja siistit housut/hameen. Tai jos se ei sen vertaa kiinnosta, niin miksi ylipäätänsä tulla ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain kaikille, joiden häissä olen mustassa mekossani ollut. Oma mummini meni sota-aikaan naimisiin mustassa mekossa, niin olen luullut että se on ihan validi juhlamekon väri. Veikkaan että mummilla oli käytännöllinen syy mekon värivalintaan; sota-aikana oli paljon hautajaisia, joten se mekko kävi hyvin niihin. Mitä sitä kahta juhlamekkoa.

Mitään pahaa en ole tarkoittanut, luulin ihan tosissani että musta mekko on juhlava. Pahoittelut.

Mäkin olen ollut häissä mustassa mekossa, kun en omista muun värisiä juhlavaatteita.

Vierailija
24/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla törmäsin bikineihin pukeutuneeseen pulleaan naiseen. Asu kuuluu rannalle, ei kauppaan.

Vierailija
25/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen mekko häävieraalla. Musta tai punainen ei ole mikään paha tyylimoka enää tänä päivänä.

No nää häät oli 1999, t: se, jonka anoppi purjehti lankomiehen häihin mustassa mekossa

Vierailija
26/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse pahoitella, itse olen ihan hienosta naisten vaateliikkeesta tarkistanut,että musta mekko käy vallan hyvin häihin. Joten itsekin ostin mustan mekon.

Vierailija
27/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa ettei kaikilla ole vara ostaa tai vuokrata pukuja tai hienoja vaatteita yhden juhlan takia esim.nuoren rippijuhlat tai valmistujaiset.

Arvostelijoilta se onkin semmosta toisenlaista tilannetajuttomuutta.  Pitänee jättäytyä pois jos muuten häpäisee läsnäolollaan koko geimit.

Vierailija
28/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen mekko häävieraalla. Musta tai punainen ei ole mikään paha tyylimoka enää tänä päivänä.

No nää häät oli 1999, t: se, jonka anoppi purjehti lankomiehen häihin mustassa mekossa

Pikkumustahan on juuri yleiskevyttä pukeutumista.

Vierailija
29/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi tuli miehen veljen häihin mustassa mekossa. Joo, tiedettiin, että ei pahemmin meitä miniöitään arvostanut, mutta musta se oli jo liikaa. Miehen eno istui meidän joulukahvipöydässä lippalakki päässä, ja alkoi kasvattamaan meidän lapsia. Sehän hyvin 65v lapsettomalta vanhaltapojalta sujuukin...

Minun anopillani oli myös musta kotelomekko meidän häissä. Erikoista sinänsä, sillä en ole koskaan nähnyt hänen päällään koko mustaa muuten kuin hautajaisissa. Edes arkisin hän ei käytä mustia vaatteita, ainakaan yläosia. 

Siskollani puolestaan oli meidän häissä kirkkaan punainen mekko. Erään uskomuksen mukaan se kertoo siitä, että punaisen mekon kantaja on maannut sulhasen kanssa. 

Yhdellä naisvieraalla taas oli farkut ja kauluspaita, ja yhdellä teinillä punainen huppari ja farkut. 

Palkatkaa juhliin portsari joka käännyttää väärin pukeutuneet.

Vierailija
30/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi tuli miehen veljen häihin mustassa mekossa. Joo, tiedettiin, että ei pahemmin meitä miniöitään arvostanut, mutta musta se oli jo liikaa. Miehen eno istui meidän joulukahvipöydässä lippalakki päässä, ja alkoi kasvattamaan meidän lapsia. Sehän hyvin 65v lapsettomalta vanhaltapojalta sujuukin...

Mielestäni mustaa voi vallan hyvin käyttää häissäkin. Monen tyyli on mustavoittoinen muutenkin.

Vierailija
31/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun anopillani oli myös musta kotelomekko meidän häissä. Erikoista sinänsä, sillä en ole koskaan nähnyt hänen päällään koko mustaa muuten kuin hautajaisissa. Edes arkisin hän ei käytä mustia vaatteita, ainakaan yläosia. 

Siskollani puolestaan oli meidän häissä kirkkaan punainen mekko. Erään uskomuksen mukaan se kertoo siitä, että punaisen mekon kantaja on maannut sulhasen kanssa. 

Yhdellä naisvieraalla taas oli farkut ja kauluspaita, ja yhdellä teinillä punainen huppari ja farkut. 

Oliko se huppariteinikin maannut sulhasen kanssa, vai tuleeko erään uskomuksen mukaan kyseeseen vain hame? 

Vierailija
32/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 10v tenavalla mieheni isoisän hautajaisissa puvun kanssa t-paita. 

Samoissa hautajaisissa eräs "merkittävässä asemassa" ollut nainen kaahasi sora rapisten skodansa melkein kirkon portaisiin kiinni. 

Oman veljeni hautajaisissa juttua riitti lähinnä pikkuherkkuni ravihevosen koelähdön suorituksesta. 

Setäni hautajaisissa serkkuni eli vainajan lasten pukeutuminen. Toinen kietoutuneena neulelakanaan ja toinen 10 numeroa liian pienissä hepeneissä 

Itse suosin pikkuherkkuna ratsuhevosta, nami nami.

Vierailija
33/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin itse teininä häävieraana punaisessa mekossa, eikä ollut mitään tietoa tuollaisesta uskomuksesta. Mekko oli edullinen ja ihan nätti, hävetti kovasti kun kuulin tuosta.

Vierailija
34/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 10v tenavalla mieheni isoisän hautajaisissa puvun kanssa t-paita. 

Samoissa hautajaisissa eräs "merkittävässä asemassa" ollut nainen kaahasi sora rapisten skodansa melkein kirkon portaisiin kiinni. 

Oman veljeni hautajaisissa juttua riitti lähinnä pikkuherkkuni ravihevosen koelähdön suorituksesta. 

Setäni hautajaisissa serkkuni eli vainajan lasten pukeutuminen. Toinen kietoutuneena neulelakanaan ja toinen 10 numeroa liian pienissä hepeneissä 

Mitä pikkuserkumpi, sen pikkuherkumpi?

Vierailija
35/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin itse teininä häävieraana punaisessa mekossa, eikä ollut mitään tietoa tuollaisesta uskomuksesta. Mekko oli edullinen ja ihan nätti, hävetti kovasti kun kuulin tuosta.

Tämä punaisen mekon uskomus on kyllä ihan uutta tietoa minullekin. Ja olen sentään jo viisikymppinen!

Vierailija
36/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteet bikinien sijaan uimarannoilla.

Ilman paitaa tai peppubikineissä puistossa.

Ilman paitaa terassilla.

Vierailija
37/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo punainen mekko ole mitenkään yleinen uskomus tai tapa Suomessa. Tai musta varsinkaan.

Hyvä niin, muuten alkaa naisilla olla värivalinnat vähissä, ei liian vaaleaa, ei liian tummaa ja punaisen sävyäkin hääväki tiiraa tarkkaan: on tarpeeksi vaalea vai olisiko vähintää pussaillut sulhasta. 

Vierailija
38/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tilanne on ehkä käynyt jossakin muussakin perheessä.

Minä, nainen, olen juhlakutsun saatua etsinyt tai ostanut lapsille juhlavaatteet, tarkistanut oman vaatevaraston, ostanut lahjan ja kirjoittanut kortin. Juhlapäivänä laitan itseäni valmiiksi, meikkaan, katson, että lapset syö ensin ja vasta sitten puen juhlavaatteet heille ja laitan hiukset juhlakuosiin. 

Mies käy suihkussa ja alkaa pohtia mitä laittaa päälle. Hyvällä tuurilla jo tuntia ennen lähtöä, yleensä 10 minuuttia ennen lähtöä. Mutta on käynyt niinkin, että vasta isosedän syntymäpäiville saavuttua tajusin, että mies ei sitten ymmärtänyt vetää pukua päälle. Niitä on useampia kaapissa, sopivan kokoisia. Olin viimeisillään raskaana, en jaksanut keskittyä miehen tekemisiin. Onneksi oli sentään kauluspaita päällä. 

Vierailija
39/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääkuvaajana en ole lakannut ihmettelemästä, kun pro-kaluston kanssa kirkkoon seuraavaksi on paukkaamassa parikymppinen jannu nuhruisissä collegehousuissa, lenkkareissa ja muodottomassa t-paidassa tai collegepuserossa.

Hävettää katsoa moista...

Vaikka kuvaaja on häissä töissä, on silti asiallista sopia kuvaajan pukeutumisen taso hääjuhlassa yleensä morsiamen tai hänen äitinsä kanssa.

Itse pidän miniminä suorat housu + irtotakki + kauluspaita ja talvella kravatti.

Vierailija
40/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani oli häissään kaksi kaasoa ja antoi heidän valita itse asunsa vapaasti, koska ei osallistunut niiden kustannuksiinkaan. Toisella oli joku perus juhlamekko, jollaisia kaasoilla usein näkee ja toisella musta superlyhyt minihame ja ylisuuri ruudullinen bleiseri, jotenkin pisti silmään siellä alttarilla.

Muutamissa muissa häissä on näkynyt noita nuoria miehiä, joilla on vanhat risat farkut ja huppari päällä, kun muilla miehillä on puvut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi