Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääkaupunkiseudun rennoin kaupunginosa tai alue?

Vierailija
19.05.2021 |

Missä olisi vähiten nimbyjä ja kiukkuisia kaupunginosaryhmiä sekä muuta kollektiivista kontrollia ja tukahdutettua aggressiota? Missä olisi rennon ystävällinen ja ihmisläheinen sekä samalla fiksu ilmapiiri ja saa olla oma itsensä? Olisi mukavaa asua samanhenkisten ihmisten parissa.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Malmille. Siellä ei ole tukahdutettua aggressiota vaan aggressio saa näkyä katukuvassa.

Vierailija
2/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Ullanlinnaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Kontula

Vierailija
4/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäki

Vierailija
5/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa ainakin rentoa. Hamppu palaa, kaupallinen seksi kukoistaa ja baareja joka kulmalla.

Vierailija
6/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio! Siellä annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
7/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallila

Vierailija
8/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta Malmille. Siellä ei ole tukahdutettua aggressiota vaan aggressio saa näkyä katukuvassa.

Paikka voisi olla sekä rauhallinen ulkoisesti että sisäisesti eli oikeastikin rauhallinen tilastojen valossa, mutta ilman takakireää ilmapiiriä.

Vierailija
9/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itis.

Vierailija
10/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio/Sörnäinen. Muita ongelmia saattaa olla, mutta nimbyilyä ei yhtään. Ja ihan kokemuksesta puhun, olen tosi monessa paikassa Helsingissä asunut ja Kallio on ollut helposti rennoin. Muutin pois vain siksi, että vuokra oli liian kallis. Haluaisin vielä joskus takaisin.

Vierailija
11/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallio! Siellä annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Kuulostaa kivalta! Onko oikeasti näin? Ainakin se on nykyisin yksi Helgingin kalleimmista alueista. Kallion lähellä olen asunut vuosikausia ja kulkenut siellä toisinaan, mutta Kallion aitoa ilmapiiriä en silti tunne omakohtaisesti (=en ole asunut siellä).

Vierailija
12/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallio/Sörnäinen. Muita ongelmia saattaa olla, mutta nimbyilyä ei yhtään. Ja ihan kokemuksesta puhun, olen tosi monessa paikassa Helsingissä asunut ja Kallio on ollut helposti rennoin. Muutin pois vain siksi, että vuokra oli liian kallis. Haluaisin vielä joskus takaisin.

Kuulostaa hyvältä! Onko Kalasatamassa, Hermannissa tai Arabianrannassa jo nimbyilevämpi ilmapiiri?

Vierailija
13/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikka voisi olla sekä rauhallinen ulkoisesti että sisäisesti eli oikeastikin rauhallinen tilastojen valossa, mutta ilman takakireää ilmapiiriä.

Sellaista ei ole. Kallio paras, jos pätäkkää riittää niin valitse kallis asunto. Jo Vallilan puolella on paljon kireämpi meininki.

Vierailija
14/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Tillinmäessä ja täällä on lungia. Metsä ja meri vetää tietynlaista porukkaa puoleensa.

Vierailija
15/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpula & puu-Käpylä

Vierailija
16/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliossa ainakin rentoa. Hamppu palaa, kaupallinen seksi kukoistaa ja baareja joka kulmalla.

Oon itse nörtähtävä kotikissa, joka on vieläpä absolutisti, mutta pidän silti siitä, että ympärillä on rento ilmapiiri. Kaupallinen seksi tai päihteet eivät kuulosta lainkaan hyvältä, mutta muuten avarakatseinen tunnelma olisi hyvä asia.

Vierailija
17/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä! Onko Kalasatamassa, Hermannissa tai Arabianrannassa jo nimbyilevämpi ilmapiiri?

Niissä en ole asunut, mutta ainakin Merihaassa ja Hakaniemessä on. Niihin muuttoa en myöskään nyt suosittele rakennustyömaiden takia, ellet kestä hyvin meteliä... Yksi tuttu asui joskus Hermannissa ja oli ainakin itse tosi rento tyyppi, muuten ei tosiaan kokemusta. Kalasatama on vielä niin kesken, että ei välttämättä ole ehtinyt muodostua ns. identiteettiä, uusilla alueilla tuppaa ainakin omistusasujat olemaan ihan tajuttomia nipottajia.

Vierailija
18/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Ullanlinnaan.

Onhan tuo mahdollista. Itselläni on toisesta vanhasta kantakaupungin arvoalueesta kokemusta ja siellä oli ihan hyvä asua (tosin löysin edullisemman asunnon tuolloin toisaalta).

T. Ap

Vierailija
19/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäsaari

Vierailija
20/67 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suur-Leppävaara.