Pääkaupunkiseudun rennoin kaupunginosa tai alue?
Missä olisi vähiten nimbyjä ja kiukkuisia kaupunginosaryhmiä sekä muuta kollektiivista kontrollia ja tukahdutettua aggressiota? Missä olisi rennon ystävällinen ja ihmisläheinen sekä samalla fiksu ilmapiiri ja saa olla oma itsensä? Olisi mukavaa asua samanhenkisten ihmisten parissa.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliossa ainakin rentoa. Hamppu palaa, kaupallinen seksi kukoistaa ja baareja joka kulmalla.
Oon itse nörtähtävä kotikissa, joka on vieläpä absolutisti, mutta pidän silti siitä, että ympärillä on rento ilmapiiri. Kaupallinen seksi tai päihteet eivät kuulosta lainkaan hyvältä, mutta muuten avarakatseinen tunnelma olisi hyvä asia.
Oletko käynyt joskus Helsingissä? Vaikutat aika naiivilta. Ei Helsingissä ole tuollaista paikkaa. Päihteitähän on juuri eniten Helsingissä ja lähes joka paikassa.
Olen asunut Helsingissä noin 70% elämästäni, myös lapsena. Tarkoitan sitä, että en halua nähdä päihteisiin liittyvää häiriökäyttäytymistä liikaa, vrt. Töölön Ruusulankadun lähikorttelit tai vastaavat. Olen sinänsä asunut parissakin aika rennohkossa vanhassa kaupunginosassa, mutta mahdollisesti vieläkin mieluisampi olisi hakusessa.
T. Ap
Missä olet tykännyt asua? Jos Töölön RK oli liikaa, niin sitten et ehkä ainakaan Kurvissa viihtyisi, mutta Linjat saattaisi mennäkin. Kalliossa/Sörnäisissä edelleenkin on rentoa mielestäni, mutta päihteiden käyttäjiin törmäät siellä varmasti. Ettet olisi itsekin salaa vähän nimby? ;)
Kruununhaka ja Kaisaniemi olleet parhaita. Kurvissa asui ennen yksi kaverini ja itselleni se olisi ehkä vähän levoton, mutta toisaalta jos "levottoman" ilmapiirin vastapainona nipotus loistaisi poissaolollaan tai olisi korkeintaan hyvin maltillista ja järkiperäistä, niin se voisi mennäkin.
Terkkuja Sörnäisistä, tarkemmin sanottuna Lintulahden korttelista. Tämä on ihan paras paikka asua. Rauhallinen keidas, ei ikinä uskoisi, että Hämeentie kulkee tuossa vieressä. Kurviin on matkaa yksi kortteli, mutta hörhöt eivät käytännössä ikinä eksy tänne. Naapurit ovat rentoja ja kivoja, eikä nipotuksesta ole tietoakaan.
Aloitus on itse asiassa erittäin nimby.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliossa ainakin rentoa. Hamppu palaa, kaupallinen seksi kukoistaa ja baareja joka kulmalla.
Oon itse nörtähtävä kotikissa, joka on vieläpä absolutisti, mutta pidän silti siitä, että ympärillä on rento ilmapiiri. Kaupallinen seksi tai päihteet eivät kuulosta lainkaan hyvältä, mutta muuten avarakatseinen tunnelma olisi hyvä asia.
Oletko käynyt joskus Helsingissä? Vaikutat aika naiivilta. Ei Helsingissä ole tuollaista paikkaa. Päihteitähän on juuri eniten Helsingissä ja lähes joka paikassa.
Olen asunut Helsingissä noin 70% elämästäni, myös lapsena. Tarkoitan sitä, että en halua nähdä päihteisiin liittyvää häiriökäyttäytymistä liikaa, vrt. Töölön Ruusulankadun lähikorttelit tai vastaavat. Olen sinänsä asunut parissakin aika rennohkossa vanhassa kaupunginosassa, mutta mahdollisesti vieläkin mieluisampi olisi hakusessa.
T. Ap
Missä olet tykännyt asua? Jos Töölön RK oli liikaa, niin sitten et ehkä ainakaan Kurvissa viihtyisi, mutta Linjat saattaisi mennäkin. Kalliossa/Sörnäisissä edelleenkin on rentoa mielestäni, mutta päihteiden käyttäjiin törmäät siellä varmasti. Ettet olisi itsekin salaa vähän nimby? ;)
Kruununhaka ja Kaisaniemi olleet parhaita. Kurvissa asui ennen yksi kaverini ja itselleni se olisi ehkä vähän levoton, mutta toisaalta jos "levottoman" ilmapiirin vastapainona nipotus loistaisi poissaolollaan tai olisi korkeintaan hyvin maltillista ja järkiperäistä, niin se voisi mennäkin.
Terkkuja Sörnäisistä, tarkemmin sanottuna Lintulahden korttelista. Tämä on ihan paras paikka asua. Rauhallinen keidas, ei ikinä uskoisi, että Hämeentie kulkee tuossa vieressä. Kurviin on matkaa yksi kortteli, mutta hörhöt eivät käytännössä ikinä eksy tänne. Naapurit ovat rentoja ja kivoja, eikä nipotuksesta ole tietoakaan.
Lintulahdenaukio on yksi parhaista!
Kalliossa ei tosiaan ole nimbyilyä. Olen asunut täällä 3 osoitteessa lähes 20 vuotta. Piritorin seutu ja osa Hesaria on aika levotonta, mutta Linjat ja Brakun alue jo mukavampaa. Mutta ihan rauhassa saa kulkea. Täällä on monenlaista väkeä. Päältä ei välttämättä erota tulotasoa.
Voi olla myös okt- tai rivarialue, tosin budjetin puolesta niissä korostuu sitten Espoo ja Vantaa. Eli Kaskisaaren, Marjaniemen tai Westendin ym. jättikokoisiin omakotitaloihin ei ole minulla varaa ilman lottovoittoa. Ympäryskuntiakin saa ehdottaa. Näillä näkymin Kallion huudit kutsuvat minuakin siis.
T. Ap
Kauniaisissa, myös Riihimäellä on todella rentoa!!
Vierailija kirjoitti:
Kalliossa ei tosiaan ole nimbyilyä. Olen asunut täällä 3 osoitteessa lähes 20 vuotta. Piritorin seutu ja osa Hesaria on aika levotonta, mutta Linjat ja Brakun alue jo mukavampaa. Mutta ihan rauhassa saa kulkea. Täällä on monenlaista väkeä. Päältä ei välttämättä erota tulotasoa.
Joo, sellainen maailmanlopun meininki ei ihan houkuta, mutta en saa mitään järkyttymiskohtausta, jos näen jonkun vähän pöllyssä. Mutta turvallisuussyistä olisi mukavampaa, jos ei olisi ihan pahimmilla päihteenkäyttäjien lempipaikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätkäsaari
Ei ole. Jätkäsaaren ilmapiirin ongelma on myös se, että on uusi alue. Omistusasujat kauhistelevat vuokrataloja, grillipaikan/puiston wc:stä käytiin hirveä vääntö, ja kaupunginosaryhmään postataan välillä jopa kuvia ihmisistä jotka käyttäytyvät häiritsevästi. Vaikka suurempi ongelma ovat nämä kyttääjät itse.
Tuollainen vuokratalojen kauhistelu on juuri sellaista epämiellyttävää ilmapiiriä, jossa kaikki eivät ole ikäänkuin yhtä arvokkaita. Kertoo heikoista egoista sellainen, jos pitää painaa toisia alas ja varsinkin jos se näkyy jossain kaupunginosaryhmissä. :(
Niinpä. Eihän se omistusasujakaan asuntoaan omista, vaan pankki. Jos hassusti käy ja ei pystykään lyhentämään lainaa sopimuksen mukaisesti, sieltä kämpästä lentää pihalle ihan samalla lailla kuin vuokralainen, joka ei vuokriaan pysty hoitamaan. Joskus pankki joustaa, joskus ei.
Toisekseen, Jätkäsaareen rakennetuista taloista moni on laadullisesti täyttä skeidaa. Esimerkiksi Pitsitalossa jo kosteusvauriot. Samoin Lakean taloissa paljon ongelmia ja virheitä tehty. En nyt kauheasti sillä keulisi, jos olisin noihin rahat laittanut kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Riihis on myös pk-seutua ja kauniainenhan on siinä espoon sisällä!
En ikinä liittyisi mihinkään kaupunginosaryhmään, tai edes taloryhmään Facebookissa. Saan jo ajatuksesta päänsärkyä. Joskus olen sellaisessa ollut ja sitä menoa seurannut. Lähtemällä ei menetä mitään muuta paitsi pahan mielen. Ihan sama jos siellä joku selän takana sitten nipottaa. Ihmisillä ei nykyään ole mitään ongelmanratkaisukykyä enää, kun kaikesta pitää inistä jossain somessa. Mitä se oikeasti ratkaisee?
Vierailija kirjoitti:
Sarkasmia vai ei? Kauniaisissa oon ollut lapsena kyläilemässä setäni luona ja joskus käynyt kääntymässä. Riihimäki on pieni kaupunki, jossa oon myös käynyt, mutten tunne ilmapiiriä sen kummemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riihis on myös pk-seutua ja kauniainenhan on siinä espoon sisällä!
Riihimäki on Kanta-Hämettä. Tiedoksi vaan.
Larua syytetään usein sisänlämpiävyydestä, mutta henk.koht. kokemus on, että siellä ollaan oikein ystävällisiä ja annetaan toisten olla rauhassa. Iso alue, paljon ihmisiä.
Eihän rentous tarkoita sitä, että saa vapaasti olla välittämättä muista, meluta ja roskata.
T. Nyt Viikistä
Tunnen vain Helsinkiä eikä täällä ole yhtäkään kivaa ja rentoa kaupunginosaa ellei sitten Tapanila.
Kontula on todella rento. Oli jo 70-luvulla, nyt on vielä oikein rikastuttavan rento. Ennen oli vain paikallista rikkautta, nyt on afrikkalaistakin.
Täältä ääni Itikselle. Salaam Aleikum!
Tuollainen vuokratalojen kauhistelu on juuri sellaista epämiellyttävää ilmapiiriä, jossa kaikki eivät ole ikäänkuin yhtä arvokkaita. Kertoo heikoista egoista sellainen, jos pitää painaa toisia alas ja varsinkin jos se näkyy jossain kaupunginosaryhmissä. :(