Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tosiaan ok, että 3-vuotias on tähän aikaan ulkona?

Vierailija
19.05.2021 |

Naapurissa on 3-vuotiaat kaksoset. Tuolla he pitkin toistenkin pihaa välillä juoksevat, äiti kurkkii oven raosta tupakka suussa. Rivarialue.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi kello on vielä 20.30. Se johtuu varmaan hyvästä kesäilmasta.

Vierailija
2/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei?

Vierailija
4/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ehdottoman väärin. Tee lasu heti ja nimenomaan tuolla perusteella.

Vierailija
5/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia kuitenkin valvotaan ja heillä ei ole muuta hätää, kuin kellonaika, on ihan ok olla vielä ulkona. Todennäköisesti perheen päivärytmi vain on myöhäisempi, kuin "normaali".

Vierailija
6/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi olla? Kaikkien ei täydy herätä aamulla ennen seitsemää.

Kolmen jo aikuisen lapsen äiti

Vierailija
7/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuollainen äiti yritti kieltää terassilla oluen nauttimisen, koska hänen lapsensa voivat saada traumoja. Lapsensa kurkkivat myös toisten ikkunoista.

Vierailija
8/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on oltu. Varsinkin kesällä ja myöhempäänkin.

Iltavirkut lapset. Tai kaksi nuorinta on iltavirkkuja.

Kaksi vanhempaa taas aamuvirkkuja eli he olivat tähän aikaan jo unessa.

Ehkä ennemmin huolettaisi se että 3-vuotiaat pihalla ilman valvontaa. Ovesta kurkkiminen ei ole valvomista.

Vierailija
9/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että taapero saa olla ulkona iltamyöhään siten, että äiti vaan välillä oven raosta vahtii? Juu ei.

Vierailija
10/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on varmaan vuokralaisia

Vierailija
11/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, se että ovat keskenään pihalla ilman aikuista ei ole ok.

Vierailija
12/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän klo 20:30 ole paljon?

Minulle ei tule mieleenkään ajatella mitään ihmeempää, jos näen lapsia ulkona klo 20:30.

Vierailija
13/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että taapero saa olla ulkona iltamyöhään siten, että äiti vaan välillä oven raosta vahtii? Juu ei.

Ap ei puhunut taaperosta (noin 1-vuotiaasta), vaan 3-vuotiaista.

Vierailija
14/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen vahvasti, että äiti vain kurkkisi oven raosta, kai suurin osa tupruttelee ulkona? Eli todennäköisesti lapset ovat jo kouluikäisiä ja äiti on sisällä laittamassa kolme vuotiaita nukkumaan, välillä kurkkii isompien tekemisiä ja tupakasta ei ole tietoakaan.. ehkä AP häiriintyy tupakallaan naapurin lasten leikeistä ja siksi rutisee täällä jonnin joutavia.

Vierailija
15/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tajunnut miksi Suomessa lapset laitetaan seitsemältä nukkumaan. Toki jos herätys on joskus ennen viittä niin pienelle lapselle vähän eri asia. Sitten vingutaan kun lauantainakin se kolmevuotias herää kuudelta. Eivät lapsetkaan loputtomasti yöunta tarvitse.

Olin toissasyksynä Sisiliassa mieheni kanssa. Istuimme yhdeksältä illalla vanhassa kaupungissa syömässä, kun paikalle alkoi virrara juhlapukuista paikallista kansaa. Oli joku heidän juhlapäivänsä, ja perheet pikkulapsia myöten lähtivät siis tuohon aikaan illalliselle. Ja söivät pitkän kaavan mukaan kauan.

Täällä olisi joku mamma jo lasua väsäämässä jos 2-vuotias olisi vielä ravintolassa klo 23.

Vierailija
16/18 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina valvottu puoleen yöhön ja hyvin lapset kasvoivat.

Vierailija
17/18 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan tajunnut miksi Suomessa lapset laitetaan seitsemältä nukkumaan. Toki jos herätys on joskus ennen viittä niin pienelle lapselle vähän eri asia. Sitten vingutaan kun lauantainakin se kolmevuotias herää kuudelta. Eivät lapsetkaan loputtomasti yöunta tarvitse.

Olin toissasyksynä Sisiliassa mieheni kanssa. Istuimme yhdeksältä illalla vanhassa kaupungissa syömässä, kun paikalle alkoi virrara juhlapukuista paikallista kansaa. Oli joku heidän juhlapäivänsä, ja perheet pikkulapsia myöten lähtivät siis tuohon aikaan illalliselle. Ja söivät pitkän kaavan mukaan kauan.

Täällä olisi joku mamma jo lasua väsäämässä jos 2-vuotias olisi vielä ravintolassa klo 23.

Italiassa ei myöskään koulut ja työt ala kahdeksalta aamuisin. Tämä ylläoleva argumentti on kuultu niin monesti, mutta ei oteta huomioon sitä, että suomalaista yhteiskuntaa ei ole rakennettu välimeren tyyliin. Mutta muuten kyllä jokainen aikuinen ja lapsi saa minun puolestani olla ulkona niin myöhään kuin haluaa. Itse olen yhdeksältä jo sängyssä, että jaksan mennä töihin kahdeksaan.

Vierailija
18/18 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiassa ei myöskään koulut ja työt ala kahdeksalta aamuisin. Tämä ylläoleva argumentti on kuultu niin monesti, mutta ei oteta huomioon sitä, että suomalaista yhteiskuntaa ei ole rakennettu välimeren tyyliin. Mutta muuten kyllä jokainen aikuinen ja lapsi saa minun puolestani olla ulkona niin myöhään kuin haluaa. Itse olen yhdeksältä jo sängyssä, että jaksan mennä töihin kahdeksaan.

Italiassa on myös siesta eli kesken päivän pääsee töistä ja koulusta päiväunille. Eihän sitä väsytäkään niin aikaisin, kun on nukkunut päiväunet. Suomessa on harvinaisempaa, että koululainen ottaa päiväunet.