Vauvalle nimeksi Noora? Mitä mielikuvia nimestä?
Onko nykyisin liian ysäri Hilmojen ja Ainojen keskellä?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ikätovereissa on monta Nooraa. Onko kiva olla samanniminen kuin kavereiden äidit tai jopa isoäidit?
N 42 v
Ei ole mua haitannut olla 90-luvulla syntynyt Ulla. Nimi jää mieleen ainakin. Ja tosiaan nykyisin ei haittaa nimi samassa määrin, kuin aikaisemmin. Lapsillahan on nykyisin kaikenlaisia nimiä, joten Noora mahtuu joukkoon siinä missä yessica ja Ainokin.
Ja onhan kautta aikain ollut lapsia, joilla on isovanhemmilta saatu nimi. Esim Ainoja ja Sofioita on monta ihan joka ikäluokassa.
Ei ole nykyisovanhemmissa Ainoja ja Sofioita. Ne aiemmat on kuolleet ajat sitten. Ihan eri asia kun olla äiti-ikäisen niminen lapsena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla ollut suosittu eli monen ikätoverin äidillä saattaa olla sama nimi.
https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/nimipalvelu_etunimihaku.asp?L=1
Monen ja monen. Noora -nimeä on annettu yhteensä noin 12000, kun taas vaikka Ainoja on moninkertainen määrä 76600 ja on aina ollut melko suosittu nimi. Silti tunnen yllättävän vähän Ainoja.
Ainoja on erittäin paljon 2000-luvun alussa syntyneissä. Mun lapsen lukiossa on n. 20 Ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla ollut suosittu eli monen ikätoverin äidillä saattaa olla sama nimi.
https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/nimipalvelu_etunimihaku.asp?L=1
Monen ja monen. Noora -nimeä on annettu yhteensä noin 12000, kun taas vaikka Ainoja on moninkertainen määrä 76600 ja on aina ollut melko suosittu nimi. Silti tunnen yllättävän vähän Ainoja.
Joo, mutta yli puolet kaikista Suomen Noorista on syntynyt runsaan 10 vuoden aikana 80-luvulta ysärin alkuun. Noora on hyvin selkeästi varhaiskeski-ikäisten nimi.
Reipas ja tavallinen, urheilullinen tyttö.
Kaunis nimi jolla kaunis merkitys, valo.
Nimeni on noora ja lapsuudessa kaverin nimi oli saara, tietenkin. :)
Pahin salihoro Oulussa. Tämä tulee nimestä mieleeni.
On kaunis nimi. Suvussamme se kirjoitetaan Nora.
Kuulostaa tärkeilevän ihmisen nimeltä. Tai sitten kympintyttö, joka aikoo opiskella psykologiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihana nimi. Ite en uskaltanut antaa lapsilleni etunimiä joissa r. Kaikki eivät opi sitä koskaan.
Mun nimessä on 3 RRR:äää. Äiti ja iskä ei pelänneet...
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää positiivista. Tummat hiukset, tummat silmät, reipas olemus ja hyvä urheilussa.
Hyvä nimi!
Olin tulossa kommentoimaan samaa 😄
Myös tunnollinen ja kauniit kasvot.
Noora on kaunis nimi. Eikä itelle kyllä tule ysäriviboja nimestä.
Noora kuulostaa arabialaiselta nimeltä, kuten el-Noor, al-Nora ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana nimi. Ite en uskaltanut antaa lapsilleni etunimiä joissa r. Kaikki eivät opi sitä koskaan.
Mun nimessä on 3 RRR:äää. Äiti ja iskä ei pelänneet...
Tiedän tytön, jolla on 2 R:ää etunimen kahtena ensimmäisenä kirjaimena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää positiivista. Tummat hiukset, tummat silmät, reipas olemus ja hyvä urheilussa.
Hyvä nimi!
Olin tulossa kommentoimaan samaa 😄
Myös tunnollinen ja kauniit kasvot.Noora on kaunis nimi. Eikä itelle kyllä tule ysäriviboja nimestä.
Hassua muuten ettei tule mieleen ainuttakaan vaaleaa Nooraa mistään yhteydessä :D Tummia kaikki ja urheilullisia.
Vierailija kirjoitti:
Tulee nelikymppinen mieleen
Eri. Ikähaarukka 17-25. Nuorekas nimi.
Vierailija kirjoitti:
Noora kuulostaa arabialaiselta nimeltä, kuten el-Noor, al-Nora ...
Syynä Nooralotta Neziri ja eksoottiset vibat?