Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ei kehtaa mennä koronarokotukseen koska oma ikä paljastuu rokotuspaikalla muille?

Vierailija
19.05.2021 |

Täällä rokotetaan nyt yli 40-vuotiaita ja jos menen rokotukseen niin paikalla olijat tietenkin saavat selville että olen 40+-ikäinen. En kuitenkaan koe itseäni sen ikäiseksi ja näytänkin reilusti nuoremmalta. Onhan siellä varmasti nuorempia riskiryhmäläisiä yms. Mutta en toisaalta myöskään halua että ihmiset ajattelevat että ahaa tuo on jotain riskiryhmää (eli raihnainen) ja siksi saa niin nuorena rokotuksen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kai mennä ottamaan rokotuksen hieman myöhemmin? Vaikka silloin, kun nuoremmat ikäryhmät saavat vuoronsa. Vai onko sinne asetettu joku säädös, että pitää mennä juuri silloin kun ikäryhmäsi vuoro tulee?

Päinvastoin!

Täällä ainakin pyydetään, ettei nyt ota vielä rokotetta jos ei pysty olemaan kotipaikalla 12viikon päästä toisella piikillä.

Ap, odota rauhassa vaan, menet sitten 2-kymppisten kanssa niin niilläkin on pohdittavaa, miten joku heidän ikäryhmässä näyttää noin kulahtaneelta.

(Toisin sanoen, ihan yhtään ketään siellä ei sun ikä eikä ulkonäkö kiinnosta)

Vierailija
22/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esitä THL:lle, että rokotusjärjestyksen voisi muuttaa koetun iän mukaiseksi.

Kaksikymppisten ryhmässä vois olla ruuhkaa.

Kaikki nämä mielestään ikuisesti 25 täyttävät ryntäisivät silloin. ”Olen mielestäni nuorekkaampi kuin ikäiseni” ja totuus on sitten jotain muuta. Näyttää luultavasti vanhemmalta kuin ikätoverinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin riskiryhmäläisenä, mutta en kertonut kenellekään nimeäni tai sotuani. 

Kaikki luulevat edelleen, että olen 18-vuotias.

N 56

Vierailija
24/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kai mennä ottamaan rokotuksen hieman myöhemmin? Vaikka silloin, kun nuoremmat ikäryhmät saavat vuoronsa. Vai onko sinne asetettu joku säädös, että pitää mennä juuri silloin kun ikäryhmäsi vuoro tulee?

No menet sitten, kun rokotusmahdollisuus avataan 16 vuotiaille. Menet sinne sitten ikäistesi seuraan. Rokotusajanhan saa varata, kun omaikäisille on avattu varausmahdollisuus.

Vierailija
25/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei voi olla totta, pakko olla trolli! Tai sitten asua jossain hyvin pienessä kyläpahasessa, jossa kytätään jokaista liikettä.

Tosi pienessä kyläpahasessa tiedetään ikä muutenkin.

Vierailija
26/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tullut itselleni mieleenkään rokotuksessa kyttäillä muita kanssaihmisiä, että minkähän ikäisiä muut mahtavat olla. Riskiryhmäläinenhän voi olla ihan minkä ikäinen tahansa, paitsi alle 16 vee. Pienet on murheet jollakin.

Vierailija
27/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattele kun kaikilta loksahtaa suu auki kun niille selviää kuinka vanha olet ja kuinka nuorelta näytät.

Vierailija
28/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen First world problem.

Vierailija
29/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta.

Kaikilla maski naamalla, ei siellä edes tunnista ketään tai näe minkä näköinen kukaan on.

Tämä erittäin totta. Maski peittää. Itse kävin röntgenissä hiljattain. Hoitaja kysyi onko mahdollista että olisin raskaana. Olen 62v.

Ei sua ja sun ikää kukaan noteeraa mitenkään.

Vierailija
30/30 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin itse että olipa paikalla vanhan näköistä porukkaa 🤣 mutta en mä nyt sen takia olisi jättänyt väliin. Aika PINNALLISTA.

Ne vanhan näköiset olivat oikeasti vanhoja. He olivat toisella kierroksella.

itse kävin eilen koronarokotuksessa, ja näytti siltä, että olin lähes ainut ensikertalainen siellä. Kaikki, joiden kanssa juttelin, olivat toista rokotusta hakemassa, ja muutkin näyttivät yli 60 vuotiailta.