Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä puoluetta aiot äänestää kuntavaaleissa?

Vierailija
19.05.2021 |

Ja miksi juuri kyseistä puoluetta?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisia oli aikomus äänestää, mutta tällä hetkellä näyttää että jätän äänestämättä, tämän kunnan ehdokkaat vaikuttavat idiooteilta, yksi pilaa typerillä kommenteillaan puolueen mainetta somessa ihan urakalla..

Joo idiootit jääkööt rannalle roikkumaan. Sinä päätät pääseekö fiksummat Persut valtuustoon vai ei.

Vierailija
62/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette arvaa...

T. Kokoomussika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreitä. Ei enää kiinnosta muu kuin ilmasto- ja ympäristöasiat.

Lupaan etten äänestä Virheitä.

Vierailija
64/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreitä aina. Yrittävät edes jotakin ilmaston puolesta.

😂 Vihreät pitää valtaa lähinnä vain Helsingissä, jossa niiden äänestäjät kulkevat joka paikkaan fillarilla ja bussilla, kun ulkona sataa, jotta vaatteet ei kastu. Ruokaa saa kaupasta ja sähkö tulee töpselistä. Kaikkea pitää suvaita, siksi äänestävät vihreitä. Täysi image-puolue monelle ihmisille, jotka ovat täysin vieraantuneet muusta todellisuudesta.

Pakko sanoa näin helsinkiläisenä, että kunnan asiat ovat omasta näkökulmastani kyllä Kokoomus + vihreät linjalla aika hyvin. Palvelut toimivat, lasten koulut erinomaiset, julkinen liikenne tosiaan toimii myös erinomaisesti, samoin liikuntamahdollisuudet ovat hyvät ja kaupunkia kehitetään koko ajan. Ei ole mitään imagea tämä, vaan jokapäiväistä elämää, joka on hyvää. Asuminen mälsää, moni muu asia ei. Ehkä onkin niin, että teidän kunnassa olisi talouden ja palveluiden suhteen asiat paremmin, jos siellä olisi samat puolueet vallassa kuin Helsingissä?

Aika hyvin? Ei yhtään haittaa se että täällä joka kuudes on muualta maailmasta ja nuorisojengit dominoi asemaa ja ryöstää porukoita ym.

Minua inhottaa nykyisten Kok+Vihreät luontovihamielisyys. Hirveä kiima rakentaa lisää joka kortteliin.

Ympäristöpuolue(ei vihreät) on vastavoimana tälle.

Vierailija
65/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinkielisenä äänestän Rkp:tä lähinnä vain periaatteesta. Muut puolueet eivät tulisi kysymykseenkään.

Olen melko varma että et osaa ruotsia kuin tyyliin ”jaak praatta liitte tååliik sfennkka”. Haluat vain levittää typeriä stereotypioita suomenruotsalaisista. Itse olen ennen äänestänyt kepua, mutta tämän sekoilun jälkeen taidan äänestää Liike Nytiä.

T. Oikeasti ruotsinkielinen

Vierailija
66/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä. Oman kuntani Vihreät tähtäävät siihen kehitykseen, jota itsekin kaipaan; lastensuojelun tehostamiseen, syrjäytymisen ehkäisyyn sekä ulkoilumahdollisuuksien parantamiseen ja ilmaisen harrastustoiminnan lisäämiseen. Päteviä ehdokkaita löytyy myös SDP:ltä, Kokoomukselta sekä Keskustalta.

Sen sijaan todettakoon, että kotikuntani KD:t sekä PS:t näyttävät kaipaavan sitä, että yksinäiset ja syrjäytyneet jätetään omilleen ja ympäristöstä viis veisataan samoin kuin ihmisten yhtäläisistä oikeuksista ja tasa-arvosta. 

Vierailija
67/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En v*ttu tiiä. Vaalikone arpoi Kristillisdemokraatit. Ehkä sit niin. Oon vuosia äänestänyt Vihreitä, mut nyt on mennyt niin hörhöilyksi, ettei maalaismuijan järki riitä. Persuihin en vain pysty profiloitumaan. Hyi olkoon.

Tai ehkä se on niinpäin, että maalaismuija on liian järkevä jatkaakseen vihreiden äänestämistä 😉

Vierailija
68/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoa.

Vierailija
69/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun tällä kertaa äänestämään itseäni. PS-ehdokas. En kyllä toista kertaa ehdolle ala, jo nyt vähän hirvittää se, että jos tulen valituksi. Sitä kurjuutta ja toimintojen karsimista ehkä on edessä, kun ei rahat riitä.

Vierailija
70/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS

Ajaa minun asioitani.

Vierailija
71/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS, Espoo jo pilalla.

Vierailija
72/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoliittoa vaikka ei ole mun puolue. Maailmasta on tulossa liian raaka ja kylmä. Heikoimpia ei pitäisi jättää oman onnensa nojaan.

Jostain syystä perussuomalaisista on tullut protestipuolue, ja ne elämänkoululaiset joita tunnen äänestää persuja, vaikka on rikkaiden puolue. Hyvin on aivopesu toiminut.

Vierailija
73/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoliitto. Siellä edustaja jonka tiedän ainakin yrittävän pitää pienipalkkaisen etuja. Muutenkin kaikki tuntemani hyvät tyypit on vassareita. Vaalikone arpoo mulle aina VAS.

Vierailija
74/81 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan PS (puolueen oikeaa nimeä ei viitsi kirjoittaa, koska ko. puolueen uunot kyllä edustaa aivan jotain muuta, kuin suomalaisuuden aatetta. Sen verran kaukana tuo oikeistolainen öyhötys kunnollisesta, ihmisläheisestä ajatusmaailmasta, että oksat pois). Kyseisen puolueen kannattajat ainakin Pohjois-Savossa näyttävät olevan lukutaidottomia, kirjoitustaidottomia, kyvyttömiä perustelemaan valintojaan ja yksinkertaisesti tyhmiä. Jännää myös huomata, kuinka kasvisruokaa syrjivät tyypit perustelevat liharuoan tarpeellisuutta terveyden kautta, mutta kyseisten punanaamaisten käppänöiden vaakalukemat kuvien perusteella kyllä viittaavat elämäntavoissa kaikkeen muuhun, kuin terveellisyyteen. 

Mikäli asialle kuin asialle on argumentoitavissa peruste, joka perustuu muuhunkin kuin öyhötykseen ja siihen, ettei ole elämässään poistunut kotikylän raittia pidemmälle, olen kiinnostunut kuuntelemaan. Kuitenkin, veikkaan PS:n ehdokkaiden olevan älykkyydeltään ja kyvyltään ymmärtää ympäröivää maailmaa erittäin matalalla tasolla. Sen verran mielenkiintoisia perusteita on kirjoiteltu kysymyksiin, joita eivät selkeästi ole edes ymmärtäneet. Vastauksista paistaa "minä minä minä"-asenne, vaikka näiden nenänkaivajien verorahoilla ei edes yhteenlaskettuna maksettaisi edes lähipuistoon uutta penkkiä. 

Vierailija
75/81 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristöliike Helsinki. Aiemmin äänestin betonin halaaja Vihreitä, jotka rakentavat kaikki viheralueet täyteen Helsingissä. Onneksi tuli vaihtoehto heille.

Vierailija
76/81 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogalentäjät saavat taas ääneni kuten aina ennenkin.

Vierailija
77/81 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP on lähimpänä omia ajatuksia kaupungin asioiden hoitamisessa. Eduskuntavaaleissa sitten taas  Vasemmistoliittoa kuten aina. 

Vierailija
78/81 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SFP. Jag bor i Åbo.

Vierailija
79/81 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreitä aina. Yrittävät edes jotakin ilmaston puolesta.

Jaa. Helsinkiläisenä en kyllä tunnista tällaista ollenkaan. Tämä on puolue jota en ainakaan missään tapauksessa äänestä.

Vierailija
80/81 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensimmäistä kertaa lähinnä kauhuissani, että kohta pitää äänestää. Olen niin pettynyt hallituspuolueisiin, etten halua heitä äänestää. En kuitenkaan pysty äänestämään myöskään kokoomusta, ikinä, enkä keskustaa ja halpatyövoimaorjuuttajia, joiden takia kärsimme koronasta. En kuulu kirkkoon, joten KD on ehdoton ei myös. Rkp samoin eikä niillä luult.edes ole täällä maalla edustajaa.

Olen niin epätoivoinen, että katsoin jopa ps:n ehdokkaat läpi. Se kyllä piristi. Ei saisi, mutta nauroin ääneen. Asun pienellä paikkakunnalla, muualta muuttaneena ja muualla isommassa kaupungissa töissä käyvänä ja ne ps:n ehdokkaat olivat kuin jostain karannut joukkio. Edes tukkaa eivät olleet kaikki kuviin kammanneet. En mä hei vaan pysty! Edes protestina. Olen itse akateemisesti kouluttautunut, joten tuntuu ettei täällä maaseutupitäjässä ihan nämä ajatusmaailmat kohtaa aboriginaalien kanssa.

Mutta äänestettävä on, koska äänioikeus pitää aina käyttää. Toivon, et löytyis joku fiksu puolituttu, jonka tietäis olevan suht järkipäinen niin ei hirvittäs niin paljon. Puoluetta mulle ei nyt löydy. Hjelp!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi