Hankala farmaseutti apteekissa!?!
Että ihan vaan risoo, kun lähiapteekissa on yksi tätsy, joka katsoo asiakseen kyseenalaistaa lääkärin määräämiä lääkkeitä. Käytös on asiakasta vähättelevää ja röyhkeää.
Onko yleistäkin, että asiakkaan pitää selitellä, että miksi on saanut kyseisen lääkkeen lääkäriltä?
Ihan pöyristyin, kun tämä farmaseutti kysyä pamautti, että miksi käytät tätä lääkettä? Hän jatkoi, että et varmaan tarvitse sitä....
Otin lääkkeen ja häivyin, enkä uudelleen palaa, sillä farmaseutin käytös oli ihan liikaa. Haen lääkkeeni, mikäli niitä vielä tarvitsen, niin muualta.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Mulle on pari kertaa farmaseutti voitonriemuisena todennut että ”lääkettä ei saa antaa vielä!”. Minä siihen että miksei, ei ole iteroitu.
”-Kelan takia, Kela on hyvin tarkka näissä, Kela valvoo. ” Johon minä ”En tarvitse Kela-korvausta, vakuutus maksaa lääkkeeni.”
Kannattaisiko farmaseutin ennemminkin kysyä ”Jos ostat lääkkeen nyt, et saa Kela-korvausta. Ostatko silti lääkkeen nyt?” Mistä farmaseutti tietää, onko sillä hinnalla nyt niin suurta merkitystä, onko asiakkaalla vakuutus, jne?
Vakuutuskaan tuskin korvaa jos et ole hakenut muita korvauksia eli kelakorvausta. Jäisi omaan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun 50kg 14v teinillä on järjettömät menkkakivut. Yx farmaseutti urputti, kun lääkäri määräsi Miranaxia. Yritti tuputtaa Vauvojen Buranalitkua ja jotain alle 25kg tarkoitettua pamol F.
Mikähän tässä Miranaxissa on! Mä olin kovassa kuumeessa ja joka paikkaa särki, piti pystyä käydä tentissä johon olin valmistautunut kuukauden. Lääkäri määräsi Miranaxia. Apteekissa farmaseutti alkoi ihmetellä miten sulle on tällaista määrätty että tätähän jotkut keittää ja käyttää huumaavana kuumennettuaan tms. Olin aivan haavi auki, olin parikymppinen täysin viaton opiskelija. Ihme kyllä sain kuitenkin lääkkeen ja se jopa auttoi kuumeeseen ja kipuun sen 6h että sain käytyä tentissä. Lääkärikavereiden mukaan ihan peruslääke, en tiedä mitä farmaseutti itse käytti...
Jos annos on (1/2tbl) /vrk, jota useimmiten määrätään 3tbl/vrk, niin kiinnostaako paljon?
Asiakas, joka tarvitsee lääkkeen, niin sen varmasti kuuluu se saada ilman kenenkään "viisasteluja".
?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huvittavin tapaus oli, kun lääkäri oli kirjoittanut yskänlääkettä (codesan comp) hakkaavaan yskään iltaisin, että saan öisin nukuttua.
Farmaseutti neljä kertaa kailotti oikein venytellen, että "Tämähän on sitten huuuuumelääkettä" " Kun otat tätä HUUUUUMELÄÄKETTÄ yskään jne...
Tilanne oli vain jotenkin niin koominen kaikkine puheen venytyksineen ja äänenkorotuksineen, että oikein HUUUUUUUMElääkettä.
Koo, tiesin kyllä, mitä codesan comp on. Itsekkin hoitaja
Tähän sen verran, että Codesan comp ei edes ole huuuuumelääke, vaikka onkin pääasiassa keskushermoston kautta vaikuttava lääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 50kg 14v teinillä on järjettömät menkkakivut. Yx farmaseutti urputti, kun lääkäri määräsi Miranaxia. Yritti tuputtaa Vauvojen Buranalitkua ja jotain alle 25kg tarkoitettua pamol F.
Mikähän tässä Miranaxissa on! Mä olin kovassa kuumeessa ja joka paikkaa särki, piti pystyä käydä tentissä johon olin valmistautunut kuukauden. Lääkäri määräsi Miranaxia. Apteekissa farmaseutti alkoi ihmetellä miten sulle on tällaista määrätty että tätähän jotkut keittää ja käyttää huumaavana kuumennettuaan tms. Olin aivan haavi auki, olin parikymppinen täysin viaton opiskelija. Ihme kyllä sain kuitenkin lääkkeen ja se jopa auttoi kuumeeseen ja kipuun sen 6h että sain käytyä tentissä. Lääkärikavereiden mukaan ihan peruslääke, en tiedä mitä farmaseutti itse käytti...
Miranax ei todellakaan ole huumaava lääke.
Usein apteekeissa on ongelmia, koska siellä tehdään joko asiakastyytyväisyystutkimusta puhelimessa (heillä voisi olla se sivustolla mieluummin vapaaehtoisena bannerimainoksena sivun reunassa, josta sinne voi klikata) tai sitten pitkää puhelinneuvontaa joka kestää isältä pojalle. Luultavasti asiakas haluaisi asioida nopeasti, vaikka joskus kysytään kysymyksiä. Ja sitten on ne farmaseutit, jotka kertovat kauhutarinoita, kun yrität ostaa hiilitabletteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt osaa sanoa, kuinka yleistä nykyään, kun omista apteekkivuosista on aikaa jo noin 15 vuotta, mutta kyllä silloin aika säännöllisesti tuli tilanteita, joissa lääkäri oli joko huolimattomuutaan tai tietämättömyytään tai väärin muistaessaan määrännyt johonkin vaivaan lääkettä, joka ei siihen oikeasti auta. Lisäksi toki oli näitä, jotka määräsivät ihan tietoisesti jotain lääkettä poikkeavaan vaivaan, mutta unohtivat merkitä reseptiin tiedoksi, että tämä ohjeesta poikkeava käyttö on ihan harkittua. Näissä tapauksissa aina ensin tietysti varmisteltiin n asiakkaalta, onkohan lääkäri vastaanotolla jo tullut maininneeksi, että kokeillaan tällaista vähän poikkeuksellista vaihtoehtoa tai onko kyseistä valmistetta esim. käytetty jo pitempään menestyksekkäästi asiakkaalla kyseiseen vaivaan. Muussa tapauksessa sitten soiteltiin lääkärille ja kysyttiin, että oliko nyt oikeasti tarkoitus näin - oli muuten reilusti yli puolet kerroista, kun lääkäri kauhistuneena totesi, että ei todellakaan, miten minä nyt ajatuksissani tuollaista olen kirjoitellut, kun tätä toista lääkettähän minun piti määrätä.
Eli kyse on ihan vain ja ainoastaan siitä, että ne tosi ilkeät utelijat siellä apteekissa haluavat olla 100 % varmoja, että saat oikeaa lääkettä vaivaasi.
Lääkäri kirjoitti minulle aikoinaan lapun, että kysy apteekista Cipramil-korvatippoja vauvalle.
Ciloprin oli se oikea valmiste.
Lääkäri ilmeisimmin luottaa ja odottaa että kyllä ne apteekissa ovat tarkkoina lääkeasioissa, latoo ulkomuistista jotain.
Minä vaihdoin apteekkia, kun farmaseutti soitti lääkärille silmätulehdukseen saamieni tippojen yhteisvaikutuksesta säännöllisen lääkkeeni kanssa. Minäkin ymmärrän, ettei tuossa ollut mitään järkeä.
puolisoni silmäleikkauksen jälkeen menin apteekista hakemaan hänen lääkkeitään ja farmaseutti heti huomasi että nyt on jotain häikkää reseptissä, soitti sairaalaan ja lääkärin kiinni saatuaan selvitti asian. Lääkäri ole kiireessä vahingossa merkannut väärin.
Lääke vaihdettiin oikeaan ja annos myös.
Kiitos kuuluu tarkalle farmaseutille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on pari kertaa farmaseutti voitonriemuisena todennut että ”lääkettä ei saa antaa vielä!”. Minä siihen että miksei, ei ole iteroitu.
”-Kelan takia, Kela on hyvin tarkka näissä, Kela valvoo. ” Johon minä ”En tarvitse Kela-korvausta, vakuutus maksaa lääkkeeni.”
Kannattaisiko farmaseutin ennemminkin kysyä ”Jos ostat lääkkeen nyt, et saa Kela-korvausta. Ostatko silti lääkkeen nyt?” Mistä farmaseutti tietää, onko sillä hinnalla nyt niin suurta merkitystä, onko asiakkaalla vakuutus, jne?
Vakuutuskaan tuskin korvaa jos et ole hakenut muita korvauksia eli kelakorvausta. Jäisi omaan piikkiin.
Kyllä korvasi myös Kelan osuuden lääkkeen hinnasta.
Kerran on käynyt sellainen, että apteekista tuli väärät lääkitykset, eivät huomanneet virhettä. Lääkäri oli määrännyt kaksi eri tuotetta eri aikavälille.
Toinen resepteistä oli jäänyt bittiavaruuteen, eikä ollut mennyt läpi lääkärin järjestelmän kautta.
Apteekki siis sai vain yhden reseptin, ja toinen puuttui. Joten sain tuotteen, joka oli minulle määrätty, mutta väärä tarvittuun hoitokertaan.
Itse havaitsin sekaannuksen ja aloin ihmetellä, miksi sain "väärän nimisen" lääkkeen, koska ensin olisi pitänyt saada eri niminen tuote ja vasta sen jälkeen kyaeinen saamani tuote.
Apteekki sanoi, että ei ole heidän virhe, koska muita sähköisiä reseptejä ei ollut ja lääkäri sanoi, ettei ole heidänkään virhe, koska resepti oli jäänyt "jumiin" sähköiseen järjestelmään bittiavaruuteen!
Ellen itse olisi ollut tarkka, niin olisi hoito mennyt pahasti pieleen, eikä kukaan olisi korvannut mitään.
Hölmö. Olet eliittiasiakas jolla varaa ostaa kalliita lääkkeitä ja sinua pitää olla valmiina palvelemaan jos sattuisit tarvitsemaan apua. Apteekki on kauppa siinä missä muutkin. Siellä myydään lääkkeitä rahalla.