Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä puoluetta voisit ehkä periaatteessa äänestää, mutta et äänestä kuitenkaan?

Vierailija
19.05.2021 |

Mikä puolue on kyseessä?

Minkä asian puolueessa pitäisi muuttua, jotta voisit antaa sille äänesi?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja voisin äänestää muuten, mutta itse kannatan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia ja tiettyjä ympäristöarvoja joita persut taas eivät. M-muutosta yms. olen täysin heidän linjoillaan.

Vierailija
22/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paitsi persut, ja niitäkin äänestän vain koska on pakko valita vähiten vihreä puolue

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja jo saisi asiallisia ehdokkaita enemmän.

Vierailija
24/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalikone ehdotti perussuomalaista, mutta viimeaikaisten tapahtumien takia en voi sitä tehdä.

Vierailija
25/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin äänestää persuja, demareita tai kokoomusta. Äänestäisin mieluiten persuja,mutta pikkukunnassani ei persujen listoilta löydy mieleistä ehdokasta, sen sijaan kokoomuksesta löytyi, joten kokkareille menee ääni tälle kertaa. Demarit ovat nykyään liian vasemmalla, eivät erotu vasemmistoliitosta.

Valtakunnan politiikassa toiveitteni hallitus olisi kokkarit+demarit+persut.

Vierailija
26/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe tarvetta jossitella. Yksikän puolue ei ola täydellisen oikeassa.

Pidän kuitenkin ympäristöasioita tärkeinä. Äänestän vihreitä kunnes tulee vielä vihreämpi puolue.

Toisaalta, persujen menestys sai minut aikoinaan valitsemaan viheät - maksan niille jopa jäsenmaksua.

On tullut, ainakin Helsinkiin:

Ympäristöliike

Vierailija
27/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristillisiä. No tuota, pieni puolue. Eli äänestys yhtä tyhjän kanssa. Keskusta myös, koska vanhemmat ajoivat täysin keskustalaisuuteen. Sipilä näytti kyllä sen ettei sitä puoluetta voi äänestää.

Vierailija
28/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana äänestin vihreitä, nykyään en tunne koko puoluetta, niin kaukana niistä ajoista, kun vielä heitä äänestin.

Nykyään äänestän persuja ja voisin periaatteessa äänestää kristillisiä, vaikka en uskonnollinen olekaan.

Vierailija
29/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliittoa, Arhinmäki ja Andersson on hyviä, mutta Vasemmistoliitto, samoin kuin Vihreät on liian ulkomaalaisystävällisiä.

Äänestän demareita.

Nuorempana äänestin Kokoomusta, sitten keskustaa. Ja ikää kun on tullut ja samalla viisautta niin oikeistopuolueita ei normaalin ihmisen kannata äänestää.

Keskustan katson liian kokoomuslaiseksi koska Sipilä pilasi puolueen.

Persuilla yksi ainoa agenda ja toinen tuleva on palkansaajien ja työttömien kyykyttäminen.

Mulla menee ihon alle vasemmalla olevista puolueista että ne kaiikki vastaa vaalikoneessa väittämään "Koti, uskonto ja isänmaa muodostaa hyvän arvopohjan politiikalle" "Täysin eri mieltä".

Se murtaa aika hyvin myyttiä isänmaallisista kommunisteista.

Olisiko se uskonto-osuus tuossa, mikä vasemmistolaisia hiertää eniten? Ehkä vaikka ympäristö, suvaitsevaisuus ja isänmaa sopisi paremmin?

Ei. Valitettavasti sana 'isänmaa' on heille kirosana, jopa isompi kuin uskonto. Erästä uskontoa he jopa sponssaavat mielellään.

Vierailija
30/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialidemokraatteja. RKP:tä tai Keskustapuoluetta, mutta Vasemmistoliitto on mielestäni paras.

Vierailija
31/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike.Nyt

Mitään vanhoja en äänestä. Persut taisteli hienosti itsenäisyytemme puolesta. Harmi ettei riittänyt.

Vierailija
32/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike nyt - ihan mielenkiintoinen ohjelma, mutta valtaa ei heidän kauttaan saa, kun ovat sirpale, ja Hjallis on kyseenalainen Venäjäkytkentöineen.

Vihreät - perusaate on hyvä, mutta toteutus on vasenta äärtä ja laitaa, eikä Odekaan ole enää remmissä.

Vierailija
33/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliittoa, Arhinmäki ja Andersson on hyviä, mutta Vasemmistoliitto, samoin kuin Vihreät on liian ulkomaalaisystävällisiä.

Äänestän demareita.

Nuorempana äänestin Kokoomusta, sitten keskustaa. Ja ikää kun on tullut ja samalla viisautta niin oikeistopuolueita ei normaalin ihmisen kannata äänestää.

Keskustan katson liian kokoomuslaiseksi koska Sipilä pilasi puolueen.

Persuilla yksi ainoa agenda ja toinen tuleva on palkansaajien ja työttömien kyykyttäminen.

Mulla menee ihon alle vasemmalla olevista puolueista että ne kaiikki vastaa vaalikoneessa väittämään "Koti, uskonto ja isänmaa muodostaa hyvän arvopohjan politiikalle" "Täysin eri mieltä".

Se murtaa aika hyvin myyttiä isänmaallisista kommunisteista.

Olisiko se uskonto-osuus tuossa, mikä vasemmistolaisia hiertää eniten? Ehkä vaikka ympäristö, suvaitsevaisuus ja isänmaa sopisi paremmin?

Ei. Valitettavasti sana 'isänmaa' on heille kirosana, jopa isompi kuin uskonto. Erästä uskontoa he jopa sponssaavat mielellään.

Samoin suvaitsevaisuus ei sovi samaan lauseeseen vasemmistosta puhuttaessa.

Vierailija
34/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP kai. Olen maltillisesti vasemmalla, mutta olen siirtynyt Vasemmistoliiton kannattajaksi, koska olen myös työtön ja demareita tuntuu kiinnostavan AY-asiat enemmän kuin työttömät. Olen myös arvoiltani selkeästi liberaali ja välillä tuntuu, että demareissa osa porukasta on liian lähellä konservatiiveja minun makuuni. Hassua sinänsä, että Vasemmistoliitosta tuntuu kokoajan häviävän niitä ns. vanhan linjan edustajia eli käytännössä sitä vähemmän liberaalia AY-porukkaa, kun itse olen mieltänyt VL juuri sellaiseksi puolueeksi ja demarit olisi enemmän yleispuolue. Tosin tämä kehitys sopii kyllä minulle, koska Vasemmistoliitosta on tullut juuri sellainen puolue, jota haluankin äänestää.

Vierailija
35/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin äänestää SKP:ta, jos Vasemmisto menisi liikaa oikealle tai jos SKP hieman modernisoituisi. Vihreät ja demarit ovat liian laitaoikealla, mutta joskus nekin voisivat tulla kysymykseen.

Vierailija
36/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin äänestää perussuomalaisia jos he suhtautuisivat myönteisemmin suomenruotsalaisiin ja ruotsin kielen asemaan virallisena kielenä Suomessa.

Vierailija
37/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä, jos lopettaisivat pacolaisten haalimisen Suomeen ym. ja keskittyisivät ydinosaamiseensa.

Vierailija
38/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

persuja voisin myös periaatteessa äänestää, mutten ennen kuin rasistit lähtee

Rasistikortti pelattu!

Persujen kannattajissa on kyllä rasisteja. Miksi tämän tosiasian toteaminen ottaa niin koville?

Vierailija
39/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä, jos lopettaisivat pacolaisten haalimisen Suomeen ym. ja keskittyisivät ydinosaamiseensa.

Vierailija
40/73 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustaa voisin äänestää, jos eivät näkisi pahimpana vihollisinaan persuja vaan rahaa maailmalle sylkevät vihervasemmistolaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän