Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pikkulapsiperheessä tehdään riitojen välttämiseksi kotitöiden jaosta excel niin...

Vierailija
18.05.2021 |

...onko siihen reilua merkitä myös lasten hoitamiseen liittyvät asiat? Eli jaetaan tiskivuorot ja vessanpesuvuorot mutta pitäisikö samalla jakaa vuorot kumpi laittaa lapselle iltapalat, hoitaa nukuttamiset jne?

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan hyvä, etä asioista voidaan sopia ja pyriään ennakoimaan, mutta en tiedä haluaisinko elää kumppanin(naisen) kanssa lapsiperhe arkea, jossa jokainen tuleva liikkeeeni ja toimeni olisi ennalta taulukoitu. - Sellaiselta tämä nyt vähän kuullosti. Tai sitten ehkä ymmärsin avauksen väärin  Muta se on varmaa ettei parisuhde ole minulle nollasummapeli. Mutta toisaalta ihan liian paljon olen kohdannut äällä kirjoituksia, joissa viim. yhteen muuton tai lapsen saamien myöä moni mies on taantunut ja vajonnut pari vuotiaan lapsen tasolle, kun ei kai voi ymmärtää, niinkään, että (yleensä) nainen olisi ollu halukas elämään tomppelin kumppanin kanssa. Tai, että hän olisi odottanut, kuinka hänänen kumppaninsa (e. tavallisimmin mies) kyllä muuttuu ja havahtuu jakamaan yhteisestä arjestä ja vasuita tekemään oman osansa, vaikka ei ennen yhteen muuttoa tai ennen laps(i)en syntymää niistä juuri lainkaan välittänyt.   

Se vähän yksinkeraisempi mies 

Monet parit jos nyt listaisivat kaiken mitä tekevät, huomaisivat että nainen usein tekee huomattavasti enemmän. Tämä on ihan tutkittu fakta. Mutta mielestäni naiset itse myös ylisuorittavat ja tekevät juttuja joita ei olisi pakko tehdä Just Nyt.

Tutkittu fakta on myös se että eron jälkeen se määrä mitä nainen joutuu tekemään päivässä kotitöitä vähenee.

Allekirjoitan täysin! Eron jälkeen olen huolehtinut yksin kaiken huushollaamisen ja myös ne miesten työt. Elämä ei ole koskaan ollut näin helppoa, kun ei ole kitisevää miesvauvaa riesana. Ennen lapsia kotityöt jakaantuivat tasan, mutta lasten synnyttyä kaikki lapsenhoitoon liittyvä jäi minulle.

itsehän valitsit sen paskan miehesi 

Ei ole naisen syy jos mies on paska. Mies on ihan itse paskuudestaan vastuussa aikuinen kun on.

Vierailija
122/122 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin miehelle että joko hankkii siivoojan tai siivoaa omat jälkensä. Meillä kotityöt menee jotakuinkin tasan. Ite huolehdin makkarin ja vessan siisteydestä, mies olkkarista sekä keittiöstä. Eteinen on vessan edessä joten otan sen samalla. Ikkunoita varten päätettiin tilata ammattilainen joka maksetaan puoliksi.

Olisin ottanut eron, mikäli joutuisin tekemään kaikki yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän