Mistä johtuu ahdistava tunne kun perhe tai sukulaiset pommittaa viesteillä?
Heräsin äsken päiväunilta ja puhelimeeni oli tullut viesti äidiltäni ja facebookkiin parilta sukulaiselta. Minulle tuli kamala tunne enkä tiedä mistä tämä johtuu. Tuntuu että olen tehnyt jotain pahaa ja olen tilivelvollinen heille. Auttakaa tämä tunteen kanssa
Kommentit (10)
No ainahan ne on huonoja uutisia. Tai jotain ollaan vailla tai on jotain valitettavaa. Eli itsekin saan lähinnä hepulin kun näen viestin tulleen.
Mutta siis, sinähän luit jo mitä ne käsittelivät? Miksi tuntuu että olet tehnyt pahaa ja olet tilivelvollinen, vaikkei siis viesteissä ollut mitään sellaista ilmeisestikään!
Älä vastaa jos ahdistaa. Minä lakkasin vastaamasta eikä nyt ole kukaan viestitellyt perään enää pariin vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
No ainahan ne on huonoja uutisia. Tai jotain ollaan vailla tai on jotain valitettavaa. Eli itsekin saan lähinnä hepulin kun näen viestin tulleen.
Mutta siis, sinähän luit jo mitä ne käsittelivät? Miksi tuntuu että olet tehnyt pahaa ja olet tilivelvollinen, vaikkei siis viesteissä ollut mitään sellaista ilmeisestikään!
minulle on yritetty soittaa ja tuntuu jos en vastaa niin olen huono ihminen! Tuntuu että olen heille tilivelvollinen ja jos en ole heti paikalle niin tulee paha olo!
Olet ilmeisesti saamaton nahjus ja siksi sinua ahdistaa kun et halua kertoa heille, ettet ole taaskaan saanut mitään aikaiseksi. Osaat varmaan itsekin analysoida tunnettasi, ei se niin vaikeaa ole.
Mulle on ihan käsittämätöntä, miten niin suurelle osalle ihmisistä on epäselvää mistä heidän tunteensa johtuvat.
Mua ahdistaa erään ystävän viestit, kun se tilittää jatkuvasti mm. kauppaostoksensa ja päivänsä kulun. En haluaisi näin tiivistä yhteydenpitoa. Ei mulla kerkeä tulla asiaa, kun pukkaa jo uutta viestiä. Jotkut ei osaa olla yksin. Aamulla toivottaa huomenet ja heräämisajan, olen aika ahdistunut hänen suhteen. Laitan harvemmin viestiä, mutta kerran päivässä (hän yleensä viestii useasti päivässä), mutta ei ole mennyt perille, että roikkuu mussa liikaa.
Ne ovat huolissaan. pelkäävät että teet itsarin
Itseä vituttaa kun joutuu sitoutumaan johonkin mitä ei halua. Tätkeämmät asiat jää väliin. Ja kaikki ei niille kuulu. ja nekään ei voi luonnollisesti mukautua omaan tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa erään ystävän viestit, kun se tilittää jatkuvasti mm. kauppaostoksensa ja päivänsä kulun. En haluaisi näin tiivistä yhteydenpitoa. Ei mulla kerkeä tulla asiaa, kun pukkaa jo uutta viestiä. Jotkut ei osaa olla yksin. Aamulla toivottaa huomenet ja heräämisajan, olen aika ahdistunut hänen suhteen. Laitan harvemmin viestiä, mutta kerran päivässä (hän yleensä viestii useasti päivässä), mutta ei ole mennyt perille, että roikkuu mussa liikaa.
Sama juttu äitini kanssa
Kerotkaa nyt ahdistaa paljon, en tehnyt mitään olin nukkumassa