Mitä tavaroita sait rippi- ja yo-lahjaksi? Onko vielä käytössä?
Sain rippilahjaksi uunivuokasetin. Melkein 15 vuotta oli kaapinperillä, sitten käytin pari kertaa, ja lähti kiertoon.
Kommentit (193)
Fleshlight ja liukkaria.
Ukko 70
Sain yo-lahjaksi vuonna 2004 setin uunivuokia. Ovat olleet viikottain käytössä siitä saakka. Aina käyttäessäni muistan lämmöllä lahjan antajaa, joka on nyt jo edesmennyt.
Rippilahjaksi sain korvakorut, jotka nyt sitten hukkasin. Harmittaa edelleen, olivat niin mieleiset. Rippiristiä käytän edelleen. Muuta ei sitten tullutkaan.
Rippilahjaksi mm. hopeinen rannekoru ja horoskooppikaulakoru ja pari kirjaa Syvä joki ja sukukirja. Rannekoru ja kaulakoru tallessa, mutta menivät tapellessa poikki, kirjat hyllyssä (olen lukenut)
Yo-lahjaksi mm. kultaiset kalvosinnapit, johon olen unohtanut hakea kaiverrukset ( pari kertaa käyttänyt) ja paperiveitsi, jota en ole tarvinnut.
Rahaa tuli myös, mutta ne olen käyttänyt
Koruja jotka ei olleet muun näköiset ja oli niin heppoisia ja halpoja että hajosi heti.
En ole kirkossa joten ei rippijuhlia.
Rippilahjaksi taisin saada pääosin rahaa, mutta koruja sain rippiristin sekä sormuksen. Kummatkin on vielä tallessa korulippaassa. Kyllä niitä jonkun verran tuli käytettyäkin.
Ylioppilaslahjoista on vielä näin 20 vuoden jälkeenkin käytössä silitysrauta ja voileipägrilli.
Lisäksi sain lahjaksi Heljä Liukko-Sundströmin lasitaulun. Se kulki jonkin aikaa mukanani, mutta jonkun muuton myötä tulin siihen tulokseen, että ei sovi kotini väriin eikä tyyliin ja nykyään se onkin vanhempieni seinällä.
Rippilahjaksi sain tusinan halvimpia mahdollisia hopealusikoita.
Käyttämättöminä ovat olleet kaikki vuodet.
Rahoilla ostin mankan, jonka myin n 10 v myöhemmin
Pyysin yo-lahjaksi Iittalan juomalaseja. Sainkin aika kasan, ja edelleen käytössä 36-vuotiaana. Eivät ole oikein edes naarmiintuneet. Onneksi pyysin hillityssä värissä, eikä mitään muotiväriä.
Sain rahaa ylioppilasjuhlissa niin, että pystyin muuttamaan toiselle paikkakunnalle ja aloittamaan siellä elämän. Lisäksi sain astiasto, jonka itse valitsin ja on edelleen päivittäisessä käytössä. Aikaa tästä on yli 10 vuotta.
Iso lasimaljakko. Käytössä.
Käsintehtyjä astioita. Ehjänä enää 2, käytössä.
Timanttisormus, käytössä.
Kultainen ristikaulakoru, ei ole käytössä.
Jotain pikkusälää on lähtenyt aikojen myötä, kuten runokirjoja.
Onneksi yo-lahjaksi sai sitten enmmän shekkejä ja rahaa :)
Minulle ja pikkusiskolleni äiti oli painottanut teinistä asti, että omaa tulevaa kotia pitää alkaa ajattelemaan ja piti valita astiastot ym. joita alkaa keräämään ja pyytämään sukulaisilta lahjoiksi juhlapäivinä. Siskoa taisi hieman hiertää, mutta itse olin oiken tyytyväinen, kun sain yhä nykyäänkin käytössä olevat astiastot, aterimet ja muita tykötarpeita. Muista lahjoista muistan vanhemmilta saamani rippiristin, josta en pitänyt ollenkaan, joten korurasiassa se seisoo. Yksiltä tuttavilta sain hopeisen rannekorun. En käytä normaalisti rannekoruja, mutta tuota korua käytän jos on sopiva tilaisuus.
Olin kummallisen fiksu teini kun pyysin lahjoja: käytössäni on lahjaksi saamani astiastot ja haarukat jne.
Korut olen tainnut jo hävittää vahingossa samoin lahjarahat on tuhlailu.
Minä taisin saada enimmäkseen rahaa, toiselta kummitädiltä sain kaksi Iittalan kynttilänjalkaa (solmu?), jotka ovat olleet jatkuvassa käytössä. Toiselta kummitädiltä sain hopeisia teelusikoita, joita edelleen käytän.
Ai niin, tämä oli vuonna 1973, terveisiä rakkaille tädeille jonnekin suureen kosmokseen!
Sain rippilahjaksi polkupyörän. Se oli hyvä lahja ja kauan käytössä. Yo-lahjaksi sain muistaakseni hiukan
rahaa.
Sain rippilahjaksi ihania Marimekon kahvimukeja ja ovat vieläkin säännöllisessä käytössä ja olen nyt 30v.
Pääasiassa sain koruja ja rahaa, mutta se ainokainen keittiötavara on edelleen käytössä. Hackmanin kerroskattila. Aivan loistavan kokoinen kaikin puolin.
Muistaakseni sain rahaa lahjaksi enimmäkseen. Mummo antoi kukkamaljakon johon kaiverrutti nimen ja päiväyksen. Se on edelleen käytössä, tosin aika harvoin. Rippilahjarahoilla taisin ostaa hopeakoruja ja nekin pitäisi olla vielä tallessa jossain. Ylioppilaaksi pääsin 80-luvulla :)
90-luvulla yo-lahjaksi annettiin tyynyliina. Oon käyttänyt, ne on kaapissa. Tämmöstä se oli ennen. No pari kalliimpaa lahjaa toki.
70 luvulla vanhemmilta saatu punakivinen sormus on aarre. Juhlissa käytän edelleen.
Yo lahjoista muistan kauniin rannekellon, sain isän kanssa valita mieleiseni. Ja rahaa kai sain molemmissa juhlissa maltillisesti.
Yo-lahjaksi sain muistaakseni keräilemääni astiasarjaa, aterimet ja joitain kattiloita yms, kaikki tarpeellisiia ja edelleen käytössä. Lisäksi sain rahaa, jotka ovat edelleen säästössä.