Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Vauvakilot jäi synnärille". Urbaanilegendaa vai totta?

Vierailija
18.05.2021 |

Tuohon lausahdukseen törmää ajoittain somessa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keulimiskeinohan se tämäkin...

Ennen raskautta painoindeksi 19, raskaudessa tuli painoa 20 kg. Raskausoireeni oli huimaus, johon auttoi vain syöminen :D kyllä siinä lähes 1,5 vuotta meni että paino palautui. Paino tosin kertoo kehon ulkonäöstä yllättävän vähän.

Avasi silmiä sille, kuinka hormonien armoilla sitä oikein ollaankaan. Hoikkuuteni ei todellakaan ole omaa ansiotani, vaan kehoni vain kokee kylläisyyden tunnetta normaalisti

Vierailija
22/28 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannesta jäi aika hyvin kilot synnärille, kun raskauspahoinvoinnista johtuen tuli kiloja vain 8 ja tyttö painoi 4,7 kg, olisko lapsivesi painanut 1-1,5 kg ja istukka n. kilon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä tuonkin mahdollisuuden uskon...

Itselleni painoa tullut joka kerta noin 25kg, joten ihan synnärille eivät ole jääneet, mutta puolessa vuodessa kuitenkin karisseet itsestään niitä sen enempiä miettimättä, imetyksen loppua kohden menty jopa miinukselle, ja imetyksen loputtua sitten hitaasti palattu siihen lähtöpainoon.

Enhän minä mistään mitään oikesti tiedä, mutta olen tästä vetänyt johtopäätöksen, että kroppani kerää raskauden aikana "varastoa" mitä sitten kuluttaa imetyksen aikana. Elintapani ovat pysyneet melko samoina aina prosessin alusta loppuun.

Vierailija
24/28 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa kevyempi synnäriltä lähtiessä, kun ennen raskautta. Kun purkaantuu kaikki turvotuksetkin, niin aika paljonhan lähtee painoa ihan pissaamalla. Olen aika lyhyt ja jalat turpoo aika herkästi kun raskausmaha painaa nivusia.

Vierailija
25/28 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi legendaa? Eivät kaikki liho valtavasti. Vauva, lapsivesi, nesteen kertyminen, lapsivesi ja istukka muodostavat helposti 7 - 8 kg. Minä en muistanut itseäni edes heti punnita mutta parin viikon päästä ainakin olin samassa painossa kuin ennen raskautta.

Vierailija
26/28 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaaksi tullessa trimmattu, sillä harrastin paljon liikuntaa ja "tavoitteellisesti". Jatkoin treenamista koko raskauden aikana ja painoa noin 10 kiloa. Minulla ei ollut pahoinvointia, ei vaivoja eikä mitään makean tai rasvaisen himoja. Neuvolan täti huudahti minulle "eihän sulla edes ole mahaa" kun näki minut pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Ja imettäminen kulutti ihan tajuttomasti. En synnytyksen jälkeen himotreenannut tai edes varsinaisesti treenannut, normaalia hyötyliikuntaa tuli harrastettua. 

Vierailija
27/28 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnytyksessä jäi kilot sinne. Kuopuksen synnyttyä ei todellakaan vaan lihoin myös lisää lapsen ekan vuoden aikana.

Vierailija
28/28 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen odottaja, reiltu 30v, raskauskiloja n. 8 ja kaksi viikkoa synnytyksestä mahduin koon 36 kynähameeseen (olen keskimittaa pidempi nainen) , jossa lähdin vauvan kanssa käymään työpaikallani. Työkaverit ihmettelivät, kuinka voin olla niin hoikka jo nyt. Ensimmäisen lapsen kohdalla kolme viikkoa synnytyksestä olin jo lähtöpainossa, enkä ole ikinä harrastanut mitään dieettejä ja imettäjänä se ei olisi tullut mieleenkään.

Ihmisten aineenvaihdunnassa on eroja. Taisin vain kuulua heihin, joiden aineenvaihdunta toimii hyvin. Kirjoitan menneessä aikamuodossa, koska 45 ikävuoden jälkeen kiloja kertyisi vaikka roppakaupalla, joten nyt joudun hieman tarkkailemaan syömisiäni, ensimmäistä kertaa elämässäni.