Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla hienot sukujuuret?

Vierailija
18.05.2021 |

Oletko sukua esim Suomen presidenteille tai näiden puolisoille? Tai olet sitten suomenruotsalainen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On komiat juuret. Historian kirjoissa on esi-isistä. Tiedän suvun vaiheet 1400-l asti aika tarkasti. 

Ihan mukava juttu. Kiva kertoa asiasta lapsille. 

Rahaa ei kyllä ole yhtään enempää kuin muillakaan persaukisilla eli tämä on enempi sellaista henkistä perintöä.

Vierailija
22/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy monenmoista jopa kuuluisaa henkilöä suvusta. Mm edesmennyt presidentti Koivisto on sukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On komiat juuret. Historian kirjoissa on esi-isistä. Tiedän suvun vaiheet 1400-l asti aika tarkasti. 

Ihan mukava juttu. Kiva kertoa asiasta lapsille. 

Rahaa ei kyllä ole yhtään enempää kuin muillakaan persaukisilla eli tämä on enempi sellaista henkistä perintöä.

Et taatusti tunne. Tiedät jotkut yksittäiset sukuhaarat, et koko sukuasi 1400-luvulle.

Vierailija
24/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin. Ihan tavis suku paitsi joskus kauan sitten joku sukulainen poltettiin noitavainoissa

Vierailija
25/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hienot sukujuuret: esi-isät olivat työteliäitä veronmaksajia, jotka pitivät tätä maata pystyssä. Toisin kuin muiden työllä eläneet aateliset ja muut turhakkeet. 

Vierailija
26/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on kuninkaan sukua joten kaikki kristityt ovat kuninkaallisia ollut aina. Sekä maallisia että taivaallisia joten kyllä kristityt on kuninkaan sukua. ( Eikä kukaan tiedä ennen ehkäisyä missä kukakin on nainut ketäkin ilman sähkövaloja).

Vierailija
27/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilattomia,torppareita ja pienviljelijöitä Kannakselta ja Etelä-Karjalasta, mukana pienen pieni pisara suomenruotsalaista verta, kun kalastajan tytär Länsi-Uudeltamaalta lähti rippikoulun käytyään piikomaan Pietariin, josta isoisoisä nappasi hänet vaimokseen ja toi Kannakselle. Johtuisikohan se tuosta pienestä veripisarasta, että minun on aina ollut helppo oppia ruotsin kieltä!?! Viinankeittäjiä, tappelijoita ja juoppojakin juurista löytyy, muttei hevosvarkaita tai murhamiehiä. Yksi merkittävä piirre on kulkenut läpi sukupolvien, nimittäin kädentaidot niin naisilla kuin miehilläkin, myös minulla.

Vierailija
28/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä löytyy monenmoista jopa kuuluisaa henkilöä suvusta. Mm edesmennyt presidentti Koivisto on sukua.

Näitä juttuja kysytään pankeissa johtuu vainoista joten pitää esittää vaan tyhmää köyhää. Älä kerro mitään näille.

Vierailija
29/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hienot, suorastaan raamatulliset. Polveudun nimittäin Aatamista ja Eevasta!

Vierailija
30/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saku Kouvu jotain tosi kaukaista sukua  tyyliin serkun serkun serkun isän serkun poika tms.

Vierailija
31/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta mulla on hieno sukunuija. Haluutko nähdä?

Vierailija
32/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hienot sukujuuret: esi-isät olivat työteliäitä veronmaksajia, jotka pitivät tätä maata pystyssä. Toisin kuin muiden työllä eläneet aateliset ja muut turhakkeet. 

Turhaa vastakkainasettelua. Suurin osa on kirjoittanut, että lähisuku on tavallisia työssäkäyviä ihmisiä ja veronmaksajia. Aika monen suomalaisen sukujuuret linkittyvät myös aatelissukuihin. En ymmärrä mitä pahaa siinä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan