Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnellinen kesämökitön, mutta....

Vierailija
18.05.2021 |

... eihän kaikki mökin omistavat sitä ymmärrä, että heidän ystävissään tai sukulaisissaan voi olla tyytyväisiä henkilöitä, jotka riemuitsevat kesän vietostaan ilman omaa kesämökkiä tai matkailuvaunua.
Ihan naurattaa, kun eräskin pienen ja hikisen matkailuvaunun omistajan puoliso ihmetteli, että mitä te sitten teette kesällä, kun teillä ei ole mitään omaa mökkiä tai caravaanivaunua, jonne voitaisiin mennä viettämään "laatuaikaa" vapaa-ajalla. Ei mukamas saada grillattuja ruokiakaan syödä koko kesänä ja nauttia mökki saunan löylyistä. Nauroin ajatuksissani puhelimen luurin toisessa päässä kuunnellessani noita edellisen kaltaisia sukulaiseni juttujaan, miten mukamas kesä ei ole minkään arvoista ilman veden äärellä sijaitsevaa omaa kesämökkiä.
Lopulta teki mieli kertoa, että joka kesä olen kuitenkin voinut nauttia kesästä täysin rinnoin ilman sitä omistamaani mökkiä tai hikisen pientä matkailuvaunua. Muitakin mahdollisuuksia on pilvin pimein. Jätin vaan kertomatta ne.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän iloisia ihmisiä,joilla asunto-auto.Eivät he leveile,ihmetele miksi minä vietän kaupungin lähiö kaikki vuoden ajat.Eivät kerskaile,eivät leveille.Sama asia eivät ne  joilla on oma mökki tai mahdolisuus perikunnan mökkiä käyttää,eivät kerskaile tai alenna minua!.Itselläni ei ollut mahdolisuus ajokorttia koskaan  hankkia.Sen enpää kesä-mökkiä.Tai loma mahdolisuudet ymm.Mutta en kadehdi. Pääkaupunkisetu .On merenrantoja, on Helsingin kaupungin järjestämiä krilli paikoja.Kaikiin pääsee julkisella liikenteellä sujuvasti,unohtamatta onki paikat,ei tarvii ongen kanssa kalastuslupaa.Itse  olen onnekas lähin merenranta 10km päässä.Jaksan sinne hyvin pyöräillä, niverikko polvillani ja olen jopa kävellytkin rannalle ja takaisin kotiani.Joten mökitönkin yksin eläjä, voi vietää mahtavat kesä päivät merenranalla ja yöksi tulla omaan kotiin.

Vierailija
22/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan oikein ymmärtänyt tuota teidän juupas-eipäs-keskustelua mökkeilystä. 

Miten ihmeen vaikeaa sitä on ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia. He pitävät erilaisista asioista, erilaisista asuinpaikoista, erilaisista kodeista, erilaisista harrastuksista, erilaisista kesälomanviettotavoista.

Teidän valintanne eivät ole mitenkään universaalisti arvostettuja ja kadehdittuja.

Minä en ole koskaan olettanut, että kaikki tykkäävät mökkeilystä. En minäkään tykännyt ennen kuin nelikymppisenä, mökittömän lapsuuden viettänyt ihminen. Nyt kyllä tykkään. Minulla on talvilämmin mökki isolla puutarhalla ja kaikilla mukavuuksilla kolmen vartin ajomatkan päässä stadista ja minusta on mahtavaa poikkeilla sinne milloin vain.

En myöskään ole törmännyt kehenkään, joka väkisin tunkisi kenenkään mökille vieraaksi. Millaisessa sosiaalisessa kuplassa elätte, joilla on noin käytöstavattomia ystäviä tai sukulaisia? Minusta tuollainen kertoo ennen kaikkea huonoa teistä itsestänne.

Tosi paljon informaatiota jota kukaan ei kysynyt oikeasti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas taas on onnellisesti urpoton kaveripiiri. Meillä on kaikilla erilaiset lomanviettotavat, joku mökkeilee hyvinvarustetulla talolla, toisella on pieni sähkötön tupa, yksi matkustelee, yksi vaeltaa ja telttailee, joku purjehtii ja toinen moottoriveneilee. Joku taas tykkää olla kotona ja laittaa pihaa. Hyvin voidaan jutella kokemuksista ja kukaan ei ole pöyristynyt siitä, että ihmiset tykkäävät erilaisista asioita.

Vierailija
24/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä mökiltä. Astianpesukone hoitaa tiskit tuolla sisällä. Itse istun rantakalliolla kahvikupin kanssa ja palstailen. Linnut laulavat metsikössä ja netti on nopeampi täällä, kuin hikisessä kaupunkiasunnossa. Matkaa lähimpään monenkertaisesti palkittuun ravintolaan on 15 min veneellä. 

Varmaan hyvä ja rentouttava loma sulla kun käytät aikaasi vauvapalstalle trollailemassa :D

Vierailija
25/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä oo noita kummasteluja tarvinnut koskaan kuunnella; työläistausta ja lähiöstä kotoisin. Eipä oo kellään muillakaan mitään mökkejä ollut koskaan 😝

Siirtolapuutarhamökit ovat Helsingissä osa työläiselämäntapaa, toki muillekin.

Vierailija
26/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, niin väsynyt keskustelu etten oikein jaksanut edes vaivautua. Mutta totean vain, että jokainen tehköön tyylillään. Mitä väliä sillä on, mistä muut tykkää? Keskittykää tekemään itsellenne mieluisia asioita, ei mene energia hukkaan.

Vierailija
27/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä oo noita kummasteluja tarvinnut koskaan kuunnella; työläistausta ja lähiöstä kotoisin. Eipä oo kellään muillakaan mitään mökkejä ollut koskaan 😝

Joo, silloin joskus oli näin, että työläisillä oli varaa hommata sellainen :). Nykyään niissä on aika suolaiset hinnat. Kivinokassa oli vasta myynnissä 12m2 mökki ja nehän on siis vailla mitään mukavuuksia ja paljon sääntöjä, miten siellä saa olla ja elellä, hinta 40 000e. No Kivinokka ei olekaan siirtolapuutarha-alue, mutta kyllä noista kaikista Stadissa saa maksaa itsensä kipeäksi. 

Vierailija
28/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, silloin joskus oli näin, että työläisillä oli varaa hommata sellainen :). Nykyään niissä on aika suolaiset hinnat. Kivinokassa oli vasta myynnissä 12m2 mökki ja nehän on siis vailla mitään mukavuuksia ja paljon sääntöjä, miten siellä saa olla ja elellä, hinta 40 000e. No Kivinokka ei olekaan siirtolapuutarha-alue, mutta kyllä noista kaikista Stadissa saa maksaa itsensä kipeäksi. 

Tuo on näköjään myyty tuo 40k mökki, mutta on siellä myös 55 000e mökki, sama koko. 

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-loma-asunnot/helsinki/16160964

Eipä silti, jos mulla ois rahaa ostaisin tuon pois. Meri vieressä ja metrolla pääsee kotiin jos alkaa ärsyttämään mökkeily. 

-sori, ohi aiheen

Vierailija
29/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ketju, jossa persaukiset neukkukuutioasukit esittää, etteivät yhtään kadehdi mökkeileviä ystäviään. No miksi sitten tämä aloitus? Tuskin teille kukaan leuhkii, puhuvat vaan normaalisti kesänvietostaan ja sekös sitten teitä mökittömiä kismittää, kun ei ole muuta vaihtoehtoa kuin se neukkukuution parvekkeeton koppi ja virtsanhajuisella metrolla johonkin paskaseen lähiörantaan kolibakteeripuuroon uimaan. Ei teidän tarvitse meille mökkeilijöille mitään todistaa elämäntavastanne, senkun hikoilette siellä 30 neliön kopissanne. Laittakaa palmurantajuliste seinälle, niin voitte kuvitella olevanne tropiikissa. Minä taas pulahdan puhtaaseen järveen, saunon, grillaan ja elän mukavasti kesämökillä rentoutuen.

Vierailija
30/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luopus kesäpaikasta ihana,viihtyisä.Jos ne vie autoilun niin miten käy huolestuttaa.Muuttaako pitää.Sähköautolla sinnecriitä menosähkö ees,Työt on menneen ajan juttu vaikka töis pitäs olla vieläkin..Kulutus loppu nyt.Nyt kun elvytyspaketti lähti,heti olivat keksineet maksuja...ilmasto tavotteet oli 2030..mutta autoilu ehkä viedään.Kallista.

Vierailija
31/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kotona iso kesäkeittiö, uima-allas ja puulämmitteinen sauna, eikä naapureita näköetäisyydellä, en keksi yhtäkään syytä, miksi vaihtaisin tuon kusenhajuiseen lasikuitukoppiin tai kuppaseen työleirimökkiin.

Ja hei, te mökin omistajat, älkää pyytäkö meitä mökillenne, me emme ihan oikeasti viihdy siellä, emmekä halua tulla.

Kusenhajuinen

Kuppainen

Vierailija
32/32 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei oo mikään pakko omistaa mökkiä tai mökkeillä, jos ei siitä pidä. Sitä vain ihmettelen, että mikä sut on saanut noin katkeraksi.

Missä näet katkeruutta?

Ap. ihmettelee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi