Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko nainen?

Vierailija
18.05.2021 |

Nykyään kun puhutaan paljon sukupuolesta ja siitä onko niitä kaksi vai enemmän ja mitä ne ovat, olen alkanut miettiä omaa naiseuttani. Mitä tarkoittaa olla nainen? Synnyin kyllä tytöksi biologisesti ja näytän naiselta, minulla on siihen kaikki "vaadittavat osat". Tykkään pukeutua naisellisesti, meikata ja laittaa hiuksiani. Tykkään laittaa ruokaa, leipoa, pitää kodin kunnossa ja harrastaa käsitöitä. Minua on kehuttu sanoilla "komea nainen".

Olen aina tuntenut itseni isoksi ja kömpelöksi. Olen 175 senttinen ja ns. isoluinen. En siis mikään siro pieni nainen. Painoni pyörii normaalipainon ylärajoilla ja minulla on lihaksia. Kengänkokoni on 40 ja iän myötä näköjään se kasvaa. Ihokarvoitukseni on ollut lapsesta saakka huomattava ja tumma. Minulle huomauteltiin ala-asteella karvaisista käsistäni ja äitini kehotti minua teini-iässä siistimään bikinialueeni (karvat karkailivat jo reisien puolelle). Mieheni on kommentoinut jalkapöytäni päällä kasvavia karvoja tyyliin "miten naisella voi kasvaa tuossa karvaa?". Nypin jatkuvasti leuastani ja poskistani paksuja jouhia... Vahaan ylähuuleni.

Hormonitoimintani ei käynnistynyt normaalisti ja äitini vei minut 16-vuotiaana gynekologille. Saatuani e-pillerit kuukautiskierto käynnistyi pakotetusti. Minulla on endometrioosi. Olen 36-vuotias enkä ole koskaan ollut raskaana. Uskon etten voisi edes tulla raskaaksi kaikkien ongelmieni vuoksi.

Mielestäni kehoni ei toimi niin kuin naisen kehon kuuluisi toimia. Mielestäni en näytä siltä miltä naisen kuuluisi näyttää. Kun teen "naisellisia asioita" koen olevani huijari tai joku välimuoto naisen vaatteissa. Kuulen paljon miten muita naisia kehutaan kauniiksi ja miehenikin esimerkiksi kehuu vähän väliä näyttelijöitä ym. maailman kauneimmaksi naiseksi. Minä olen hänelle "ihan nätti".

Mikä tekee naisesta naisen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nainen, kromosomit ja tietyt piirteet tekevät naisesta naisen

Vierailija
2/5 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan selvästi olet mies. nyt äkkiä lähetettä hakemaan, niin saadaan sustakin vielä kunnon äijä.

Voi veetu näitä juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä epäonnistunut nainen

Vierailija
4/5 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä sellaisiakin jotka ovat naiseuden ja miehisyyden väliltä... Ehkä olet sellainen?

Vierailija
5/5 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, kromosomit EIVÄT kerro kaikkea, ei edes sukupuolta kokonaisuudessaan.

Ihmiset jotka eivät ymmärrä noista mitään, heittävät ne aina pöytään, koska ovat kuulleet "kromosomeista" joskus jotain eivätkä ota sen enempää itse selvää.

Tulkaas nykyaikaan sieltä kansakoulun arkistoista.

AP.

Ensinnäkin aika kauheeta mitä äitisi ja puolisosi on sanonut sinulle. Nuorena sitä on herkkä ja vanhempien huomauttelut tietyistä asioista voi aiheuttaa pitkäaikaista ahdistusta. Miksi ihmeessä niitä olisi pitänyt sheivata vain jos joku toinen sanoo.

Puolisosi kuulostaa niiltä jotka ovat yllättyneitä, että naiset ulostaa ja pieree, puhumattakaan että joillakin naisilla kasvaa karvoja vähän enemmän. Ihmisillä yleensä kasvaa karvoja enemmän tai vähemmän kaikkialla kehossa.

Hän voi mennä ihmettelemään tiettyjen maiden naisia, joilla luonnollisesti kasvaa tummempaa karvaa nenän alla.

Voit pyytää mielenrauhan vuoksi vaikka testausta, onko kyse pelkästään hormoonallisista asioista, isommasta testosteronin tuotannosta vai jostain muusta.

E-pillereissä on ongelmansa. Saattoivat auttaa menkkakiertoon mutta noin muuten sekoittavat toimintoja jos niitä popsii.

Varsinainen vika ei silti ole kehossasi, vaan luulossa että naisen pitää olla tietynlainen. Ahtaista sukupuolikäsityksistä kärsivät paljon miehetkin.