Bitcoin syöksyy, säästöt meni
Itkettää. Meidän perhe on ostanut kryptovaluuttaa, lähinnä Bitcoinia neljä kertaa vuodessa. Myimme puolet vuosi sitten ja ostimme talon (onneksi). Nyt bitcoinista ei saa edes sitä mitä itse maksoimme. Kaikki säästöt muutamaa tonnia lukuunottamatta on kryptoissa kiinni. Nyt pitäisi ostaa kuun vaiheessa, mutta uskaltaako pistää taas 6000€ bitcoiniin. Mä vastustan, mies olisi vielä ostamassa, sanoo että tappio realisoituu vasta myynnin hetkellä... Epätoivoista.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/7110f90b-c25e-4a6b-abfd-ef98634a…
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut on shitcoineja paitsi Cardano/ADA. Bitcoin on kuollut lehmä. Ethereum on lehmä yhdellä jalalla ja jos haluaa jotain kestävää mikä jatkaa tuottamista niin Cardano on se koko lehmä.
Kyllä tämä tämmöinen on aikamoista puliveivausta!
Mee nyt äkkiä prismaan ostamaan bitcoineilla jotain!
Semmoista se on, kannattaa laittaa rahat Nallen pankkiin, siellä me ovat turvassa.
Toisaalta miehesi on ihan oikeassa, ei tän päivän kurssi ole sun tappio, nythän on hyvä hetki ostaa kun ovat todella halpoja. Toki uskoa pitää olla että kurssi vielä nousee.
Elon Musk kun kehuu Bitcoinia kurssi nousee ja jos taas tekee päinvastoin kurssi laskee. Ei oikean valuutan kurssin pitäisi olla yhden ihmisen mielipiteistä kiinni. Kiinassakin on suuria louhintafarmeja jotka louhii lisää valuuttaa. Joskus kupla puhkeaa ja kannattaa myydä ajoissa tai jää vain roposet kouraan.
"Säästöt" eivät pitäisi olla volatiliteeteissa kohteissa.
Hyvä kun sait oppitunnin ajoissa.
Miehesihän on oikeassa. Se raha on sen mitä on realisoinnissa. Silloin tiedät oletko hävinnyt vai et. Mulla on vain useampi satanen kiinni Doge/Usd ja EOS/usd. Rytinällä tänään tullut alas. Täytyy realisoida taas kun päästään plussalle.
Tietenkin Bitcoinin kanssa ja kaiken muunkin sijoittamisen kanssa ollaan varuillaan. Sitähän se on. Varsinkin treidauksessa 77% häviää. Mulla oli pitkään suht hyvä kausi ja sain kolminkertaistettua summan. Nyt on huonompi ja on vain puolet alkuperäisestä. Mutta olen sijoittanut ja leikin vain sillä, minkä olen valmis häviämään.
Jos bitcoiniin ''sijoittaa" niin pitää olla valmis menettämään rahaa ja paljon ä. Pahinta ei ole vielä edes nähty. Kupla puhkeaa kunnolla vasta myöhemmin
Jaksan aina vaan ihmetellä miten vajaaälyistä porukkaa näinkin korkeasti koulututettuun kansaan mahtuu.
Sitä se elämä sitten on kuin laittaa säästöt johonkin twitter-valuuttaan.
Jos valuutta syöksyy vain sen takia että yksi tahvo kirjoittaa yhden sanan ilman että kukaan edes tietää mitä kommentti todellisuudessa tarkoittaa, eihän sillä valuutalla ole silloin varmaan mitään defenssijärjestelmää muutakaan esim. spekulatiivista häirintää vastaan, eli se on kuin lastu lainehilla.
Joutaakin romahtaa. Sopuleiden valuutta.
Ja onhan se ennenkin romahtanut.
Siis tiedättekö ylipäätään mitä bitcoin tekee? Ei juuri mitään. Käyttää hemmetisti sähköä ja vaatii jatkuvaa meemi spammaamista että joku pösilö ostaa. Se mitä sinä saat rahalla on pätkä lohkoketjua jonka arvo on sinä päivänä nolla kun päätetäänkin että ketjua ei enää ylläpidetä ja koneet isketään kiinni.
Kaikkiko säästöt johonkin sijoitukseen? No ei.
Itse leikin vain kymmenellä prossalla. Ei mene yöunet.
hajautus kunnossa. "kaikki tulppaanisipuleihin"....
Ah, kryptovaluutta. Kaikki, mitä et ymmärrä taloudesta, yhdistettynä kaikkeen, mitä et ymmärrä tietokoneista! (eixe näin mennyt?)
Ethereumin ikä on muutama vuosi jos ei korjata sen hitautta. Viimeksi viikonloppuna meni 17 tuntia siirtää 0.1 ETH ja muut kryptot muutamasta sekunnista alle 10min.
NIIN paljon paskaa on tämän bitcoinin ja muiden kryptojen ympärillä jauhettu. MM. että kryptot ovat "turvasatama" on kyllä puhtainta paskaa mitä olen ikinä kuullut.
Mulla on kryptoissa vaan 800 euroa, joten ihan sama vaikka laskisi 90 %.
Omat oppirahat aikoinaan maksettu. Olin sijoittanut pörssiin rahoja joita tarvitsin äitiyslomalla, ja tappiolle jäin reilusti.
Nykyään ajattelen että vain käyttötilillä olevat varat on ”mun” rahoja. Sijoitettuja rahoja ei voi budjetoida yhtään mihinkään!
Eikös se näyttäisi seuraavan pörssi-indeksien suuntaa.
Et uskalla ostaa kun hinta laskee? Silloinko ajattelit ostaa, kun hinta on pilvissä?