Lesbo ja naimisissa bi-naisen kanssa - kysy jotain!
Tylsä ilta, kun vaimo on töissä, joten voisin vastailla täällä kysymyksiin. Jos sellaisia on. Ainakin biseksuaalisuus herätti tunteita aiemmin toisessa ketjussa.
Suhdetta takana +10 vuotta, lapsia ei ole.
(Tokikaan kysymysten ei tarvitse liittyä seksuaalisuuteen, voi kysyä mitä vaan.)
Kommentit (95)
Voisitteko ottaa hetero miehen kolmen kimppaan ?
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö ketään joka on parantunut lesboudesta?
En tiedä ketään, joka olisi muuttunut lesbosta heteroksi.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi tekee lapset?
Meidän tapauksessa ei kumpikaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ap palaa vielä tulevaisuudessa linjoille, olisi mielenkiintoista kuulla kuinka hänen lesbotuttavansa suhtautuvat puolisoonsa. Kohtelu ei tietääkseni ole välttämättä aina kovin lämmintä, tämän takana vaikuttavat ilmeisesti samat syyt jonka takia enemmistö heteroistakaan ei biseksuaaleista kiinnostu. Jos tämä on jollekin lukijalle vielä epäselvää, niin hajulle pääsee kun lukaisee tältä sivustolta saman tuoreen topicin mihin ap:kin viittasi heti alussa.
Yksittäiset naiset ovat sanoneet, etteivät itse haluaisi bisseä puolisoksi ym. Syyt aikalailla samat eli pelätään lopulta lähtevän miehen matkaan, on huonoja kokemuksia tms. Nämä ovat kuitenkin laskettavissa yhden käden sormilla. Meidän tuttavapiirissä useamman naisparin toinen osapuoli on ns. myöhään herännyt eli takana on pitkiäkin heterosuhteita. Niissä porukoissa asiassa ei ole mitään kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Ei, emme voisi.
ap
Miten löysit hänet ja onko vinkkejä miten flirttailla naisten kanssa?
Olen itse biseksuaali nainen ja haluaisin seurustella naisen kanssa, mutta en ikinä ole joten en tiedä mistä löytää toisia bi tai lesboja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ap palaa vielä tulevaisuudessa linjoille, olisi mielenkiintoista kuulla kuinka hänen lesbotuttavansa suhtautuvat puolisoonsa. Kohtelu ei tietääkseni ole välttämättä aina kovin lämmintä, tämän takana vaikuttavat ilmeisesti samat syyt jonka takia enemmistö heteroistakaan ei biseksuaaleista kiinnostu. Jos tämä on jollekin lukijalle vielä epäselvää, niin hajulle pääsee kun lukaisee tältä sivustolta saman tuoreen topicin mihin ap:kin viittasi heti alussa.
Yksittäiset naiset ovat sanoneet, etteivät itse haluaisi bisseä puolisoksi ym. Syyt aikalailla samat eli pelätään lopulta lähtevän miehen matkaan, on huonoja kokemuksia tms. Nämä ovat kuitenkin laskettavissa yhden käden sormilla. Meidän tuttavapiirissä useamman naisparin toinen osapuoli on ns. myöhään herännyt eli takana on pitkiäkin heterosuhteita. Niissä porukoissa asiassa ei ole mitään kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Ei, emme voisi.
ap
Pakko kommentoida tähän. Se, että on takana pitkiä suhteita miehen kanssa, tai vaikka pelkkiä heterosuhteita, ei tarkoita, että henkilö on aina "myöhään herännyt" tai "myöhäisherännyt". Inhoan sitä, että minuun yritetään usein sovittaa tuota termiä vain siksi, että olin 15 vuoden suhteessa miehen kanssa, ja minulla on ollut naissuhteita vasta eroni jälkeen. Olen kuitenkin aina tiennyt olevani bi, ja myös läheiseni ovat sen tienneet, eli en ole "herännyt" yhtään mistään. En kokenut aiemmin eläneeni heteroelämää, vaan bi-naisena ihan omaa elämääni.
Ymmärrän, ettet varmaan tarkoittanutkaan sitä näin, mutta pakko silti kommentoida. Kun usein kuvitellaan ensimmäisen naissuhteen tarkoittavan jotain valtavaa elämän ja identiteetin mullistusta, mutta ei se ainakaan minulla ollut niin.
Miksi lesbot haluavat tehdä tästä asiasta aina numeron? Mulle on ihan sama kuka kenenkin kanssa seurustelee ja mitä ne tekee sängyssä.
Hohhoijaaaa kirjoitti:
Miksi lesbot haluavat tehdä tästä asiasta aina numeron? Mulle on ihan sama kuka kenenkin kanssa seurustelee ja mitä ne tekee sängyssä.
Ihmiset tykkäävät puhua itsestään ja omista asioistaan. Kyllähän heterotkin mielellään puhuvat omista suhteistaan - lue vaikka tämän palstan ketjuja: suurin osa parisuhde-aiheisista ketjuista käsittelee heteroparien suhdetta.
Saara Aalto ainakin puolisonsa kanssa tekee tästä asiasta numeron, enkä ymmärrä miksi. Jopa siinä määrin, että musiikki on jäänyt tämän No Fear- atteen jalkoihin. Todella sääli.
Unohdin lisätä, että ehkä lesbot, joiden tarvitsee tehdä tästä asiasta numero, eivät olekkaan vielä itse käsitelleet asiaa kunnolla, vaan tämä on osaa sitä kaapista ulos tulo- hyväksyntä- vaihetta. Siksi täytyy juosta pridestä prideen sateenkaarilippua kantaen. Heteroiden ei tarvitse julistaa, että katsokaa olen hetero.
Hohhoijaaaa kirjoitti:
Unohdin lisätä, että ehkä lesbot, joiden tarvitsee tehdä tästä asiasta numero, eivät olekkaan vielä itse käsitelleet asiaa kunnolla, vaan tämä on osaa sitä kaapista ulos tulo- hyväksyntä- vaihetta. Siksi täytyy juosta pridestä prideen sateenkaarilippua kantaen. Heteroiden ei tarvitse julistaa, että katsokaa olen hetero.
Kyllähän heterotkin siellä Pridessa heiluttavat niitä sateenkaarilippuja. Ajatteletko heistäkin, että eivät ole vaan sinut itsensä ja maailman kanssa, kun menivät mielenosoituskulkueeseen ja puistobileisiin sen sijaan että olisivat kotona katsomassa telkkaria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, emme voisi.
ap
Pakko kommentoida tähän. Se, että on takana pitkiä suhteita miehen kanssa, tai vaikka pelkkiä heterosuhteita, ei tarkoita, että henkilö on aina "myöhään herännyt" tai "myöhäisherännyt". Inhoan sitä, että minuun yritetään usein sovittaa tuota termiä vain siksi, että olin 15 vuoden suhteessa miehen kanssa, ja minulla on ollut naissuhteita vasta eroni jälkeen. Olen kuitenkin aina tiennyt olevani bi, ja myös läheiseni ovat sen tienneet, eli en ole "herännyt" yhtään mistään. En kokenut aiemmin eläneeni heteroelämää, vaan bi-naisena ihan omaa elämääni.
Ymmärrän, ettet varmaan tarkoittanutkaan sitä näin, mutta pakko silti kommentoida. Kun usein kuvitellaan ensimmäisen naissuhteen tarkoittavan jotain valtavaa elämän ja identiteetin mullistusta, mutta ei se ainakaan minulla ollut niin.
Hyvä pointti, kiitos tarkennuksesta! Nämä naiset ovat siis itse käyttäneet tätä termiä, eivät aiemmin olleet ajatelleet voivansa kiinnostua naisista. Erilaiset tilanteet, mutta menevät varmasti ulkopuolisilla helposti sekaisin.
ap
Hohhoijaaaa kirjoitti:
Saara Aalto ainakin puolisonsa kanssa tekee tästä asiasta numeron, enkä ymmärrä miksi. Jopa siinä määrin, että musiikki on jäänyt tämän No Fear- atteen jalkoihin. Todella sääli.
Saara Aalto on Saara Aalto, muut ovat ihan muita henkilöitä. Se, mitä Saara Aalto tekee, tai millä pätee tai haluaa huomiota, ei kerro muiden elämästä tai motiiveista mitään.
Tiedän myös heteroartisteja ja muita taiteilijoita, jotka osallistuvat pridelle, ovat puhuneet homojen oikeuksien puolesta, ja vaikka käsitelleet vähemmistöteemoja taiteessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, emme voisi.
ap
Hyvä pointti, kiitos tarkennuksesta! Nämä naiset ovat siis itse käyttäneet tätä termiä, eivät aiemmin olleet ajatelleet voivansa kiinnostua naisista. Erilaiset tilanteet, mutta menevät varmasti ulkopuolisilla helposti sekaisin.
ap
Joo, niin ajattelinkin, että heidän kohdallaan varmaan onkin ollut noin. Ja silloin toki termi onkin ok, etenkin kun itse tykkäävät käyttää sitä itsestään. Tunnen itsekin ihmisiä, jotka määrittävät itsensä noin, ja ilmeisesti se heillä kuvaa heidän kokemustaan muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten löysit hänet ja onko vinkkejä miten flirttailla naisten kanssa?
Olen itse biseksuaali nainen ja haluaisin seurustella naisen kanssa, mutta en ikinä ole joten en tiedä mistä löytää toisia bi tai lesboja.
Tapasimme homobaarissa, hän tosin löysi minut eikä niinkään toisinpäin.
Edellisestä flirttailukerrasta on monta vuotta... mutta vieraan naisen kohdalla silmiin katsominen, hymyily, lähemmäs nojautuminen, ulkonäön kehuminen. Omasta kokemuksestani vieraat heteronaiset menevät lukkoon/vaihtavat puheenaihetta, jos heille flirttailee. Ja siinä kohtaa kannattaa luonnollisesti perääntyä. Jos siis toinen vastaa niin voi edetä esim. ihastelemaan rannekorua ja samalla koskettaa käsivartta jne. Kuulemma naisille flirttailu ei ole loppuje lopuksi kovin erilaista kuin miehille flirttailu.
Nyt on tietysti hankalaa tavata ketään, kun monet paikat ovat kiinni. Oletko harkinnut tutustumista netin tai jonkin deittisovelluksen kautta? Tai olisiko esim. opiskelu-/työpaikalla jotain sateenkaarevaa toimintaa?
ap
Mitä suhtaudut islamiin? Se on nimittäin erittäin homofobinen uskonto
Saako vaimosi käydä toteuttamassa heteroseksuaalista puoltaan?
Käytättekö Luonnollisesti Muotoiltuja dildoja? 🍄
Eiköhän se liene niin, että lähes aina seksuaalinen aktiivisuus vähenee parisuhteen vanhetessa. Seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Tietysti poikkeuksiakin voi aina olla joukossa. Olisipa mielenkiintoista kuulla, käykö näin myös polyamorisissa suhteissa.