Kortti vai käteinen ?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortti ei välttämättä jokapaikassa käy.
Sellaisista höpöhöpö kaupoista minä en osta mitään.
Se nyt ei vaikuta yhdenkään firman toimintaan millään tavalla jos sinä et osta:)
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on käteistä rahaa niin se todennäköisesti on nostettu tililtä mikä on syy nostaa se raha tililtä kun voi maksaa suoraan kortillakin.
Hämärähommissa kertyy jatkuvasti käyeistä taskuihin. Sitä sitten käyttelen.
Katkos pankissa olis käyny kaupassa vaikeeks ellei olis ollu käteistä mukana. Pariinkin otteeseen. Mutta kun AINA siis käteistäkin mukana niin ei tartte huolehtia.
Käteinen. Ei minulla edes ole korttia.
Kortti koska mobiilimaksu on kätevä kun ei tarvitse edes lompakkoa kannella mukana.
Pikku ostokset maksan käteisellä ja loput menee tietysti luottokortilla, josta saa sen prosentin aina takaisin. Näin kuuluu tehdä, jos oikeasti välittää taloudestaan.
Debit ja electron... Älä. Käytä. Koskaan.
Ehdottomasti käteinen. Olen entinen velkaongelmainen. Suosittelen käteisen käyttöä kaikille. Se on helpottanut raha-asioiden hallintaa huomattavasti.
Minä olen huomannut tililtäni veloitettavan maksuja , jotka liittyvät kortin käyttöön; jos siitä johtuvat lopetan kortin käytön kun koronan takia pyydetty korttia käyttämään, on väärin pankkia rikastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kortti käy niin jotain hämärää siinä firmassa on.
Ei välttämättä, kortinlukijalsta ym on yrittäjälle myös kuluja.
Jos niin huonosti menee että ei sitä pysty kustantamaan niin eipä kyllä kannata tuollaista yritystä edes pyörittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä keksi yhtäkään hyvää syytä käyttää miellumin käteistä kuin korttia.
Pysyn helpommin kärräyllä rahanmenosta, kun nostan tietyn viikkosumman kuin jos vaan aina höyläisin korttia.
Ei varmaan toimi kaikilla tai ei ole väliä, mutta minulla näin.
En ymmärrä tätä argumentaatiota.
Osuunpankin sovelluksessa näkyy kuinka paljon olet käyttänyt mihinkin rahaa joka viikko/kuukausi ja näin pysyy hyvin kärryillä muutoksia katsellen. Itselläni on vielä säästölipas ominaisuus mikä tarkoittaa sitä että joka kertan kun maksan kortilla siirtyy 0,50€ automaattisesti säästötilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kortti käy niin jotain hämärää siinä firmassa on.
Monilla kirpputoreilla ei kortti käy, esim piha- tai ulkokirpparit. Tavallinen torimyynti ei aina kelpuuta korttia.
Tykkään maksaa pikkuostokset käteisellä, isommat kortilla... tää on tapa, joskus käytin enemmänkin korttia, mutta palannut käteiseen. Tiliote lyhenee...
Kortti, ja lähimaksu aina kun mahdollista.