Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumppanin huono itsetunto

Vierailija
17.05.2021 |

Ei usko olevansa rakkauden arvoinen, etsii minusta vikaa koska ei pidä itsestään, on vähän väliä jättämässä koska pelkää tulevansa jätetyksi...

Ja sitten taas välillä se ihana ihminen johon rakastuin.

Hän meni kyllä terapiaan käsittelemään asioitaan, mutta on niin hemmetin raskasta hetkittäin. Käytös on niin hirveää sen alemmuuden tunteen vuoksi.

Onko kukaan selvinnyt tällaisesta alusta parempaan?

Ja miten tukea toista?

Vai pitääkö vaan luovuttaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samassa tilanteessa olen ollut. Toista kantamassa ja syntipukkina. Varsinkin alussa mausteena rajua mustasukkaisuutta.

Nyt yli 20 v sinnittelyn jälkeen ero. Ei muutu miksikään, jos ei jokin siellä hänen päässään mene uuteen asentoon esim. terapiassa. Sinä et siihen voi vaikuttaa.

Tällä kokemuksella sanoisin, että luovuta (=pelastaudu). Uskomattoman raskas taival edessä. Voihan sen terapiakortin katsoa ensin, varmasti käy suht nopeaan selville onko "perusta korjattavissa".

Vierailija
2/13 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu paitsi että huonoitsetuntoisena olin minä se syntipukki. Aina kun minua haukuttiin niin tuli olo että pitää päästä pois enkä kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään mielialalääkettä käytössä, voisi olla hyvä että jotain ois tasaamaasa mielialaa.

Vierailija
4/13 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ihmeessä lisää kokemuksia, minulla sama ongelma.

Vierailija
5/13 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monellakin voi olla huono itsetunto, mutta ero onkin siinä miten se ilmenee. Toisilla on jatkuva päteminen ja muidentallaus meneillään. He eivät muutu. Tallaajat on kehityskelvottomia.

Sitten on nujerrettuja, jotka kuitenkin kykenee hyvään, itseään korostamatta. Monesti esim ulkonäkökompleksi tasoittuu iän myötä. Terapiat auttaa, jos kyky empatiaan on, eli jossain vaiheessa tajuaa olla myötätuntoinen myös itselle.

Parisuhde tai kaverisuhde ei ole hoitosuhde, mutta henkilölle voi sanoa, että ensin täytyy alkaa rakastaa itseään edes vähän, ennen kuin voi rakastaa muita.

Vierailija
6/13 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän haluaa muuttua, toivoa on. Jos hän ei itse näe vikaa toiminnassaan, toivoa ei ole.

Tuollainen ihminen on sisäisesti todella rikki. Jotkut haluavat rakastaa ja rakkaudellaan pelastaa tuollaisen, toiset hylkäävät, jolloin hylkäämiskokemus toistuu ja toistuu toisesta suhteesta toiseen.

Vierailija
7/13 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RED FLAG

Ihminen jolla on huono itsetunto (varsinkin nainen) pettää jossain vaiheessa lähes varmasti

Vierailija
8/13 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin sillä, että lähdin. Annoin hänen selvitellä ongelmansa ihan itse. 

Vierailija
9/13 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plim

Vierailija
10/13 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että rakastat osoita että rakastat.

Hyvä, että menee terapiaan.

Kerro myös omista tunteistasi, jos et jaksa.

Kerro hänelle silloin, kun tarvitset tukea sinäkin.

Vierailija
11/13 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monellakin voi olla huono itsetunto, mutta ero onkin siinä miten se ilmenee. Toisilla on jatkuva päteminen ja muidentallaus meneillään. He eivät muutu. Tallaajat on kehityskelvottomia.

Sitten on nujerrettuja, jotka kuitenkin kykenee hyvään, itseään korostamatta. Monesti esim ulkonäkökompleksi tasoittuu iän myötä. Terapiat auttaa, jos kyky empatiaan on, eli jossain vaiheessa tajuaa olla myötätuntoinen myös itselle.

Tämä on mielestäni se ydinkysymys. Olen täsmälleen samaa mieltä. Tulevaisuus todellakin riippuu siitä miten se ilmenee.

Vierailija
12/13 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RED FLAG

Ihminen jolla on huono itsetunto (varsinkin nainen) pettää jossain vaiheessa lähes varmasti

Ei tod.

Eivät nuo tekijät korreloi keskenään.

Vierailija
13/13 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että jos se huono itsetunto on siis ollut lapsuudesta lähtien, sitä ei sitten muuta mikään. Se on rakentunut niin syvälle, että se on jo toinen luonto. Mieheni on sisarussarjan nuorimmainen. Vanhemmat sisarukset mollanneet koko lapsuuden. Jäi vanhempiensa arvostuksen ja hyväksynnän ulkopuolelle. Minä yritin parhaani ja koitin pelastaa sen, mitä jäljellä oli! Ei onnistunut, yritin yli 30 vuotta. Se juurikin heijastui siihen meidän suhteessa, että minun olisi pitänyt täyttää se kolo, puute elämässä ja lunastaa se arvostus, onnistuminen elämässä mitä vaille jäi omassa. Menestyin työelämässä, synnytin useamman lapsen, tienasin tuohta ja sain arvostusta! No, eihän se ollut yhteistä, se oli minun! Yritin pönkittää miehen itseluottamusta, mutta se meni aina ns. kiville. Hän epäonnistui kaikissa hankkeissa. Halveksunta ja inho kohdistui sen jälkeen minuun! Kaikki oli minun vikani. Ero. En tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu....