Kerro lähipiirisi koronajutut lyhyesti!
Asumme Helsingissä.
Tässäpä lyhyesti:
- Olen vajaa nelikymppinen, alakouluikäiset lapset.
- lapsiemme koulussa todettu yhteensä vuoden aikana 8 koronatartuntaa
- hyvä kaverini sai korona yksityisbileistä ja tartutti sen mieheensä ja alakouluikäisiin lapsiinsa
- äitini (yli 70-vuotias) kaksi entistä työkaveria sai koronan ja kuolivat
- äitini naapurissa 60 v mies sai koronan ja kuoli
- yksi kaverini oli tekemisissä koronapositiivisen kanssa (joka oli saanut sen yksityisbileistä), mutta ei saanut tartuntaa
- lapsuuteni tuttavaperheen tytär (noin 35 v) sai koronan ja koko perhe sai sen
- kaksi kaveriperhettäni ovat olleet karanteenissa jo pariin otteeseen altistuttuaan koronalle
- kavereideni lasten kouluissa todettu koronaa tasaisin väliajoin
Kommentit (27)
Osuuko muille yhtä paljon koronatapauksia?
Unohdin lisätä, että lapseni luokkalaisen sisaruksella todettiin viikonlopun aikana korona ja tämä luokkalainen joutui karanteeniin.
Lisäksi lapseni kaveri altistui omassa harrastuksessaan koronalle ja joutui karanteeniin, kun siellä todettiin koronapositiivinen tapaus.
ap
Kärsin jonkun aikaa ripulista ja kävin koronatestissä, onneksi tulos oli negatiivinen
Tyttären joukkuekaveri sairastui syksyllä koronaan, karanteeniin koko joukkue, ei yhtään jatkotartuntaa.
Samaisen tyttären luokalla (lukiossa) koronatapaus myöhemmin syksyllä/talvella, koko luokka karanteeniin, ei tiettävästi jatkotartuntoja ainakaan koulusta.
Samaisella tytöllä kerran piippasi koronavilkku (jälleen lukiosta), mutta ei saanut yhteydenottoa terveydenhuollosta, joten ei karanteenia eikä tartuntaa.
Tuossa koulussa ollut karanteeneja joitakin, mutta lähinnä yläkoulun puolella. Syksyllä oli jonkinasteiset tartuntaketjut jääkiekkoilijoiden piirissä, ja näitä piisaa kyseisessä koulussa, jossa on sekä liikuntaluokat että urheilulukio.
En tunne yhtäkään koronaan sairastunutta. Mies tuntee yhden, tämä itse arveli oireiden perusteella saaneensa tartunnan.
Sisaruksen lapsella oli päiväkodista saatu korona, ei tarttunut muihin perheenjäseniin.
Lapseni parhaan kaverin perheessä oli korona, vain yksi säästyi terveenä. Ikävät oireet, mutta kukaan ei joutunut sairaalaan.
Kuulusta tullut tietoa koronatartunnoista, välillä soitot tulleet asianomaisille vasta pari päivää ennen karanteenin loppumista.
Muutama eläkeikäinen tuttavapariskunta on sairastanut koronan, ovat olleet kuulemma varsin huonossa kunnossa, yhden tiedän joutuneen sairaalaan. Tartunnat ilmeiseti lapsenlapsilta.
Mainitkaa myös kaupunki tai missä päin Suomea suunnilleen.
Pääkaupunkiseutu
- työkaveri sairasti lievän koronan (tehdään etätöitä, joten ei vaikuttanut meistä muihin)
- kaverilla Koronavilkku on hälyttänyt kerran, kävi testissä ja negatiivinen tulos
Isäni sairastui koronaan ja oli pitkään tosi huonona, toipui onneksi lopulta vaikka kuuluu riskiryhmään.
Mies ollut pari kertaa karanteenissa, kun työkaverilla korona. Ei tarttunut, maskit käytössä työpaikalla. Toisen kanssa oli monta tuntia yhdessä opettamassa jotain hommaa.
Hänen työkavereista toinen selvisi ilman mitään haittoja ja toinen edelleen kärsii pitkittyneistä oireista.
Muutama 30-45v. tuttu ollut sairaalassa. Yhden ystävän kaverin perusterve nelikymppinen mies kuoli, olen tämän naisen tavannut kerran ja miestä en ollut tavannut.
Omat ja ystävien vanhemmat ja isovanhemmat säästyneet ilman tartuntoja.
-Sukulaisella todettiin korona, ei oireita. Työkaverinsa (terve, liikunnallinen mies, ei ylipainoa) sairastui koronaan-oli todella sairas monta viikkoa
-Lasten kouluissa ja luokalla olevilla oppilailla koronatapauksia, kuitenkin keskimääräistä vähemmän. Asumme pk-seudulla.
-Ollaan oltu pariin otteeseen karanteenissa
Itse asun Helsingissä, parikymppisellä kummipojallani (Tampereella) oli oireeton korona, kävi testissä, kun läheinen kaverinsa sai positiivisen tuloksen, muita sairastuneita en tunne. Yhden kuolleen tiedän nimeltä, työni kautta.
Pääkaupunkiseutu:
-lapsi ollut kerran karanteenissa kun yhdellä joukkuekaverilla oli korona. Ei tartuntaa meille.
-kolmella lastemme kaverilla on ollut korona (hyvin lieväoireinen), ja yksi heidän perheenjäsenensä on sairastunut (melko lievästi)
-käyty kaksi kertaa testissä flunssaoireiden takia, testit negaritiivisia
Ei siis kovin kummoista nelihenkisen perheen kohdalle.
Asun pk-seudulla ja kolme lasta ja useita sukulaisia löytyy. Tiedän vain yhden tutun perheen, jolla oli korona ja se oli jo viime vuoden keväänä. Oli kaikille lievä.
Minulla oli korona vuosi sitten. Makuaisti katosi, edelleen odotan sen palaavan. Ehkä joskus. Eikä naurata.
Ystävän mies kuoli koronan. Vaasassa.
Pääkaupunkiseudulla olemme ja en tunne yhtään, jolla olisi ollut testatusti korona. Tunnen kyllä useita, joilla olisi voinut olla korona, mutta testejä ei tehty, koska he eivät olleet matkustaneet ulkomailla, oleskelleet koronaa testatusti sairastaneen lähellä tai mitään muutakaan. Se oli silloin vuosi sitten maalis-huhtikuussa.
Ei ole havaintoja koronasta itsellä eikä lähipiirissä. Joiltakin tutuilta olen kuullut sairastumisista tai karanteeneista. Maskia en ole käyttänyt koskaan ja asiakaspalvelutyössä olen.
Kaverin äiti kuoli koronaan. Muita tapauksia en tiedä.