oletko pyyhkinyt pepaa korkeakoulun valmistumispapereilla vai oliko hyötyä?
Avautukaa! Aikana, jolloin alanvaihto on tehty hyvin vaikeaksi, on tärkeää puhua siitä, mitä niillä korkeakoulupapereilla on tehty!
Kommentit (35)
Pääaineena opiskelin kieltä. Tein hetken käännöksiä. Se oli niin kamalaa, että vaihdoin alaa täysin.
Ei oo kukaan kysellyt muuta kuin sen verran että paperit ylipäätään on.
Näillä papereilla olen päällikkötasolla pörssiyhtiössä.
Olen lukion lehtori. Palkkani on opetettavien tuntien määrästä riippuen noin 5000 - 6000 e /kk. En olisi päässyt tähän hommaan ilman ylempää korkeakoulututkintoa. Tiedostan toki, että myös keskiasteen koulutuksella voisin ansaita saman summan.
Ois kannattanut varmaan myös kysyä minä vuonna ne korkeakoulupaperit on saanut. Takuulla joskus 1900-luvun puolella on saanut korkeakoulupapereilla töitä, mutta miten vaikka viimeisen kymmenen vuoden aikana?
Olen tehnyt töitä 40 vuotta yksityisellä sektorilla. Yksikään työnantaja ei ole halunnut nähdä korkeakoulutodistustani.
Täysin turha paperi.
Yritä nyt saaada edes jotaiin aikaiseksi äläkä valita.
Opettajana en olisi saanut ilman maisterinpapereita vakituista työpaikkaa.
En ole päivääkää tehnyt töitä siinä ammatissa johon valmistuin vuosituhannen vaihteessa. Tosin varmaan en olisi ensimmäistä työpaikkaa saanut ilman mitään paperia.
Jatko-opinnot ja työpaikka heti valmistumisen jälkeen niillä avautui, joten olen pyyhkimyt perseeni ihan perinteisesti vessapaperilla. Tuolla ne on kaapissa edelleen, miksi heittäisik pois, hyvät paperit on.
Työllistyin kieliin liittyvällä maisterintutkinnolla, tein hommaa vajaat 10 vuotta ja nyt valmistun insinööriksi. Rahoitin toiset opinnot tekemällä ekaa työtä, koska tukikuukaudet paloi yliopistolla.
Kummassakin työssä paperit on olleet edellytyksenä, mutta toisaalta kummankin alan eka työpaikka tuli jo opiskeluaikana alkaneen harjoittelun kautta. Eli sitä en tiedä, olisiko pelkillä papereilla tehnyt mitään, jos ei olisi löytynyt harjoittelupaikkaa.
Kokin paperit ja enkä pääse edes tiskaamaan.
Työhöni oli vaatimus ylempi korkeakoulututkinto. Eli en pyyhkinyt vaan sain niillä
töitä.
Ihan yhtä paljon kuin muiden työttömien.
-eri-