Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko moukkamaista tervehtiä vierasta ihmistä?

Vierailija
17.05.2021 |

Asettaako siinä tervehdittävän kiusalliseen asemaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis jossain hississä tapahtuvaa kohtaamista , tai ulkona mennään samaan kerrostaloon jne.

ap

Vierailija
2/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikko tavanomaista. Itse talvella tervehdin työpaikalla suurehkoa viherkasvia, kun sivusilmällä havaitsisin hahmon :) Hauska sivujuonne, että noin aamu yhdeksältä työpaikalla lakkaa tervehtiminen vaikka kohtaatkin uuden ihmisen käytävällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole moukkamaista. Kertoo että olet olet toisia huomioiva ihminen.

Vierailija
4/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kaupungeissa, mutta maallikylillä yleistä

Vierailija
5/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi tervehtiä. Ainoastaan juntti kuvittelee että se on moukkamaista.

Vierailija
6/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi moukkamaista, mutta ei ehkä sopivaa ihan vain kadulla vastaan tullessa, koska silloin toinen ihminen ihmettelee, kuka tuo oli. Tai ainakin itse olen ihmeissäni, jos kadulla joku täysin tuntematon tervehtii.

Sen sijaan on hyvätapaista tervehtiä täysin vieraita silloin, kun teitä yhdistää kohta pian jokin. Odotatte vaikka jotakin samaa tilaisuutta jonkin tilan ulkopuolella tai tulette kohta olemaan samassa tilanteessa/tilassa tms. ja kun siellä on jo joku saapuessa, on luonnollista tervehtiä. Taloyhtiön pihalla tervehdin myös niitä, joita en tunne ja jotka ovat mahdollisesti toisesta rapusta. Vieraita tervehditään myös aina, kun mennään esimerkiksi sisään tilaan, jossa tämä vieras hlö jo on, esimerkiksi myyjää tervehditään kun mennään sisään liikkeeseen.

Vierailija
7/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs Pääministeri on ainakin minua tervehtinyt.

Olin ulkotöissä eräässä omakotitalossa ulkona ja hoksasin että Pääministeri kävelee kadulla ja  katseemme kohtasivat ja hän tervehti ja minä tervehdin takaisin.

Ei vaikuttanut moukkamaiselta.

Vierailija
8/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti vielä lisätä, että vieraiden tervehtiminen tien varressa oli maalla yleistä eikä sitä ihmetelty. Vielä enemmän maalla morjestettiin autoistakin vieraille kulkijoille.

Vierailija
9/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetetaanko kouluissa, että missä tilanteessa ihmisiä tervehditään?

Onko tämä mahdollinen opetus vain muodollista, mutta ei kuitenkaan sitten syvällisemmin opeteta että iskostuisi heti pienenä hyvät tavat mieleen?

Vai onko niin, että suomalaisen kulttuuri pitää tervehtimistä vain ajan hukkana, jossa ei tienaa mitään?

Vierailija
10/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikko tavanomaista. Itse talvella tervehdin työpaikalla suurehkoa viherkasvia, kun sivusilmällä havaitsisin hahmon :) Hauska sivujuonne, että noin aamu yhdeksältä työpaikalla lakkaa tervehtiminen vaikka kohtaatkin uuden ihmisen käytävällä.

Nää on hauskoja,kerran törmäsin johonkin ja pyysin kauniisti anteeksi,se oli lyhtypylväs :D

Ps ei vastannut mitään ;D

Vierailija
11/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On moukkamaista jos tervehdittävä ei haluasi tulla tervehdityksi, esim, hississä joku resupekka tervehtii kaunista naista, niin nainen kokee tilanteen kiusallisena, "mitä tuokin tuossa yrittää" tilanteena.

Jos tervehtii naista niin mieluimmin puku/siisti asukokonaisuus, parta siistittynä, kenties myös BMW/Audi avainperää kädessä heilutellen.

Vierailija
12/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa tervehtiä, niin voi olla, ettei pääse töihin. Ainakaan ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/38501a08-efba-4251-8ef6-34503496271e

ps. Osoittaa ettei ulkomaillakaan tervehtiminen aina suju.

Vierailija
13/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraista ihmisistä paskat välittää. Voi tervehtiä vapaasti tai olla tervehtimättä.

Vierailija
14/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja piti vielä lisätä, että vieraiden tervehtiminen tien varressa oli maalla yleistä eikä sitä ihmetelty. Vielä enemmän maalla morjestettiin autoistakin vieraille kulkijoille.

Vieläkin täällä pikkukylässä rollaattorimummot ja -papat tervehtivät, vaikka olen taatusti

tuntematon vasta tänne muuttanu. Se tuntuu minusta mukavalle ja tervehdin iloisesti myös.

Vierailija
15/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä törmään joka aamu lasta tarhaan viedessä samoihin ihmisiin, tervehditään vaikkei tunneta toisiamme.

Tervehdin ihmisiä myös rappukäytävässä yms

Vierailija
16/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tervehtiminen on hyvää käytöstä. 

Moukkamaista on hississä tuijottaa nurkkaan tai omiin varpaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi