Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa puhua ihmisten kanssa ja sitten kun puhun, niin en osaa keskustella

Vierailija
17.05.2021 |

Puhuminen on niin yliarvostettua ja kaikkein mieluiten olisin vain hiljaa. Mä en millään jaksa jutella koronasta, veroista, työsuhteista jne. Toki olen masentunut ja kivuissa, mutta mulla on joskus parempiakin päiviä ja tuntuu, että haluankin osallistua keskusteluun ja sitten huomaankin, että enhän mä sitten kuitenkaan ymmärrä noista asioista yhtään mitään. Verokeskustelut ihan utopiaa, en ole täysin ajan tasalla missä menmään koronan suhteen, asuntolainatkin täysin vieras aihe. Olen sujuva kuuntelija kylläkin. Muistini on huono. En jaksa kiinnostua asioista. Miten mä jaksaisin yrittää innostua ottamaan asioista selvää ja olla vähemmän en tiedä-tyyppi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asutaan Suomessa. Introverttien ja hiljaisuuden kulttuurissa. Puhumista ei odoteta niin paljon kuin muissa maissa. Parempi olla hiljaa ja tarkkailla muita, kun minäkään en kauheasti ymmärrä mistään mitään. Oikeastaan eri asia on kuunnella kuin, että vain kuulee. Kyllä sitäkin kautta oppii asioita.

Mt-ongelmia ei ole mutta harvat asiat oikeasti kiinnostavat. Suurimmalta osin ei jaksa edes yrittää väkisin.

Aina voi käydä monologia päänkin sisällä.

Vierailija
2/2 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä kysymyksiä niin ei tarvi puhua itse.

Ihmiset myös tykkäävät, kun heiltä kysytään neuvoa. Kun kuulet, jollain on mökki, niin sitten kehität jatkokysymyksiä ”sinä kun varmaan tiedät puutarhanhoidosta, niin tiedätkö miten basilikan saa kasvamaan? Ai et. No, mitä sinä kasvatat ? Tomaattia, onpa mielenkiintoista, miten se onnistuu?”

Tietty, jos ei kiinnosta kuunnella, niin sitten on ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla