Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ripille muuta kuin puku päälle - esim. Dickies housuissa ym

Vierailija
16.05.2021 |

poika pääsee ripille ja tuntuu, että koko instituutio on vanhentunut pukuine päivineen kun alba kuitenkin konfirmaatiossa, en toki kannata farkkulinjaa, mutta miten esim. Dickiesin ns. sarkakankaiset esim. mustat housut ja siihen samainen paita. Tuntuu tyhmältä ostaa tai vuokrata ja nyt varsinkin korona-aikana, jos edes mitään juhlia tai leiriä tulee hommata, kun kotiin tulee kourallinen ihmisiä ja poika muutenkin käyttää ko. merkin vaatteita, ovat minusta yhtä siistit kun junttipuku, vai? ja tiedän, että minä ja menneet polvet on laittaneet aina puvun ja pönöttäneet ne päällä, mutta kyseessä kesähelteet, niin tuntuu jotenkin naurettavalta, että missä sitä puvuntakkia edes pitää kun tuskin kotona pitää kesähelteellä

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee oman valintansa. Jos haluaa osoittaa perheen olevan alempaa sosiaaliluokkaa, niin tuossa jos missä on se paras kohta.

Jos poika ei osaa kantaa rippipukua, kannattaa jättää opinnot peruskouluun. Silloin ei vahingossa päädy tehtäviin, joissa joutuu hyväksymään vanhanaikaisen pönötyksen.

Vierailija
2/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ainakin tärkeää että pojallani on siisti puku rippijuhlissa. Paidalla ja kengillä voi päivittää hieman trendikkäämmäksi asua. Tuntuu sarkahousut aika arkiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ateisti, mutta ehkä saan silti ottaa kantaa. Kun kerran alba on joka tapauksessa käytössä H-hetkellä ja pojalla on siistit ja väreiltään sopivat vaatteet muuten (ehkä sentään kauluspaita ja ehkä kraka, jollei pukua), pitäköön niitä. Jos kaapissa on puku, sitä tietysti käytetään, mutta ei se kovin monelle mahdu enää paria vuotta kauempaa, joten ostaminen on aika turhaa.

Olin pari vuotta sitten sukulaistytön rippijuhlissa ja oli siinä maailman menossa ihmettelemistä, kun näkyvissä oli vyötäröä ja reittä ja sivutissiä ja sieltä täältä vilkkuvia rintaliivejä. Jotkut siistit, mustat skeittarihousut ovat suorastaan puritaanisia näihin nähden.

Vierailija
4/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee oman valintansa. Jos haluaa osoittaa perheen olevan alempaa sosiaaliluokkaa, niin tuossa jos missä on se paras kohta.

Jos poika ei osaa kantaa rippipukua, kannattaa jättää opinnot peruskouluun. Silloin ei vahingossa päädy tehtäviin, joissa joutuu hyväksymään vanhanaikaisen pönötyksen.

no huh huh. Asumme Eirassa ja olemme korkeasti koulutettuja, joten kerrotko edellinen kommentoija miten nuo siistit uudet satasen maksavat skeittarihousut ovat tekemisessä opintojen tai peruskoulun jälkeisten valintojen kanssa? hieman taisi mennä asian vierestä. Olisin enemmän huolissaan, jos minulla olisi tytär, joka pukeutuisi, kuten valtaosa liian lyhyempään hameeseen ja tissivaon paljastavaan mekkoon, vai?

Vierailija
5/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no huh huh. Asumme Eirassa ja olemme korkeasti koulutettuja, joten kerrotko edellinen kommentoija miten nuo siistit uudet satasen maksavat skeittarihousut ovat tekemisessä opintojen tai peruskoulun jälkeisten valintojen kanssa? hieman taisi mennä asian vierestä. Olisin enemmän huolissaan, jos minulla olisi tytär, joka pukeutuisi, kuten valtaosa liian lyhyempään hameeseen ja tissivaon paljastavaan mekkoon, vai?

Vierailija
6/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ainakin tärkeää että pojallani on siisti puku rippijuhlissa. Paidalla ja kengillä voi päivittää hieman trendikkäämmäksi asua. Tuntuu sarkahousut aika arkiselle.

kannattaa googlettaa ko. merkki, joten ei nyt mielestäni mitenkään arkiset vaan itse asiassa paljon kivemmat kuin se normipuku ja kraka ja jos ko. housut laittaa, niin sen kanssa ei kyllä kraka tai kauluspaita sovi vaan samantyylinen prässätty lyhythihainen paita, on mielestäni ihan siisti, mutta av-mammat menee ennemmin Dressmannin paskapuvussa ja halpiskravatissa ja otattaa kuvankin varmaan se ruusun sellofaani paikallaan ja kirsikkana kakun päälle se vesisäilötötterö vielä kuvaan ja menussa karjalanpaistia ja kotikaljaa, koska aina on näin tehty, eiks je?

Vierailija
7/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä dickies merkin ja meillä muksut pitää niitä kamppeita arkena.

Eikai vaihtoehdot ole dressmanin puku tai dickies. Onkai niitä pukuja vaikka minkä merkkisiä.

Ja ihan selkeästi ärhäkästä puolustautumisesta päätellen ap on tehnyt jo valintansa joten mitä täällä enää kyselet. Jos haluut et lapsi menee arkikuteilla juhliin niinsw menee. Ei se mua haittaa. Kerroin vain että minulle puku on tärkeä koska se on juhlava, sopii tuohon tilaisuuteen ja olen itse aika konservatiivinen ihminen. Jokainen tyylillään. Peace!!

Vierailija
8/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skeittihousut eivät ole juhla-asu kuin niille, joilla ei ole mitään käytöstapoja. Sinä olet se äiti, joka menee tyttärensä häihin pitkässä valkoisessa hameessa, koska se on tarpeeksi kallis eikä tissit ole tyrkyllä.

Vierailija
9/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt noista housuista aiemmin, mutta jos googlen kuvahaku näytti sen mitä tarkoitit niin en kyllä antaisi oman lapseni pukeutua tuollaiseen arvokkaassa juhlassa.

(Emme kyllä kuulu kirkkoon eli en rippijuhlia mitenkään korkealle arvota, arvokkaalla viittaan siihen että nyt ei puhuta mökkibileistä tai 15v synttäreistä.)

Vierailija
10/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

skeittihousut - uudet käyvät mielestäni hyvin. Kirkossa ei näy mitä on alla, samoin jos pienet juhlat ja uudet siistit vaatteet. Ihan tyhmää ostaa uutta pukua tunnin takia, jos porukkaa vähän ja kotona tilaisuus. Luulen, että edellinen provo menee puku päällä ja kotona jengi hiihtää sukkasillaan, kuten 99 prossaa av-mammoja. Ollaan ns. tällättynä, mutta riisutaan kengät eteisessä----- häpeän teitä

Vierailija
11/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse opeta lapsiani menemään arkivaatteilla juhliin. Joillekin on tärkeää, että vaatetta voi käyttää mahdollisimman monta kertaa (esim. taloudelliset syyt) ja siinä tapauksessa ymmärrän, että juhlavaatteiden osto voi tuntua hankalalta. Ehkä kuitenkin tulossa on vielä muitakin juhlia, joissa kyseisiä vaatteita voisi käyttää? Serkun yo- tai rippijuhlat? Mummin tasavuosisynttärit? Ehkä koulussa järjestetään ensi vuonna ysigaala tai vastaava?

Vierailija
12/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei mennä liian pitkälle sirkuksen suuntaan. Muistiini on jostain syystä jäänyt nuorukainen, joka joskus 90-luvun alussa istui ratikassa upouusi ylioppilaslakki päässään, yllään siisti, tumma puku, kaulassa hillitty solmio, jaloissaan kirkuvankeltaiset nelivitoset docmartensit ja kädessään kirkkaankeltainen ruusu. Ymmärrän kyllä, mitä hän yhdistelmällä yritti viestittää, mutta minun mielestäni yritys meni hieman yliyrittämisen puolelle mauttomuuteen asti. Kaikki on nimittäin jo nähty.

Vierailija
13/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Miksi ei? Mielestäni se on nykyaikaista, että uskaltaa rikkoa normeja ja pukeutua itselleen sopivalla tavalla. Kuitenkin korostan, että tilaisuuden vaatimalla vakavuudella ja tilaisuuden luonne huomioiden.

Siistit housut ja paita ovat ihan yhtä hyvät kuin tumma puku. Ja jos poika skeittaa, rippikuvahan voisi olla hauska skeittilauta kainalossa :)

Jos kuitenkin päädytte pukuun, vinkkinä että prismasta löytyy hyviä pukuja (jos vain koot riittää). Ja joo, uskon että joku nauraa räkäisesti prisman puvuille. Niillä omat lapset (11 ja 8 v) ovat sujuvasti juhlineet useammat juhlat, saaneet kehuja siististä vaatetuksesta ja hintaa puvuille tuli n. 20 € (oli alessa). :D

Vierailija
14/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dickies housuissa hihihi.

Vierailija
15/31 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se sosiaalinen luokka periytyy. Meidän suvussa ei kukaan ehdottaisi mitään noin typerää edes vitsillä.

Vierailija
16/31 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut ja siisti t-paita toimii aina. Yhtä juhlallinen kuin tumma puku, eikä tarvitse tapella lapsen kanssa.

Vierailija
17/31 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on JUNTTIPUKU, olen sitä mieltä, että jos ostaa JUNTTIPUVUN on juntti, eikä nykyään edes myydä junttipukuja. Apua, ei tällaiseen olisi edes pitänyt sekaantua, sen verta junttitouhua vaikuttaa olevan. Kesähelteet, mistä hitosta tiedät, että juuri konfirmaatiopäivänä on helle. 

Vierailija
18/31 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikki muut pukeutuvat arvokkaasti, ja niin poikasikin haluaisi.

Vierailija
19/31 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle sarkahousut, äidille minihame ja isälle pussihousut ja nahkaliivi, okei?

Vierailija
20/31 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skeittihousut eivät ole juhla-asu kuin niille, joilla ei ole mitään käytöstapoja. Sinä olet se äiti, joka menee tyttärensä häihin pitkässä valkoisessa hameessa, koska se on tarpeeksi kallis eikä tissit ole tyrkyllä.

Mikä vikana pitkässä valkoisessa hameessa?