Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos rakentaisi itselleen talon, jossa olis vaan tupakeittiö ja makuukamari?

Vierailija
16.05.2021 |

Piha olis kiva, mutta mihin sitä sisätilaa niin paljon tarvitsee? Yövieraita ei käy, kun ei kutsu.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nykyään minitaloja. Itsekin joskus miettinyt, että josko vaihtaisi kerrostaloyksiön minitaloon. Olisi oma piha ja saisi laittaa puutarhaa. En tarvitse kuitenkaan isoa taloa.

Vierailija
2/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin just tommosta mummonmökkiä eläkepäiviksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on nyt muodikkaita. Miksi kaiken pitäisi aina olla niin isoa. Hyvin mahtuu yksin jos kaksinkin.

Vierailija
4/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et veskilläkään tekis mitään?

Vierailija
5/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin, yksin asuvana en halua mitään turhia ylimääräisiä huoneita mutta oma rauha ja piha olisi kiva.

Vierailija
6/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sims pelaaja 21. vuoden takaa. muutamia vuosia sitten rakensin sinne pienen talon, jossa oli erilaisia toimipisteitä pihalla ja puutarha oli valtava. Talossa on toimiva pienehkö tupakeittiö, seinän takana löytyy kylppäri. Tupakeittiötä vastapäätä on pienen pieni olohuone, kun talvea kuitenkin piisaa, pitää viihtyä sisälläkin. Ja tein työhuone/vaatehuoneen ja sen päällä on sitten makuuparvi.

Jälkeenpäin olen ajatellut sitä taloa paljon ja sen toimivuutta, järkevyyttä. Samoin sitä pihaa. Vähän tuossa oli ideaa siirtolapuutarhamökeistä. Sellaisellahan ihminen pärjäis hyvinkin, jopa kaksi.

Miehelle näytin ja hänkin jotenkin ajatuksesta. On sen jälkeen hupsahtanut youtuben minikoti kanaviin.

Ei me tällä kuuden makkarin oktalolla tehdä kohta enää yhtään mitään... Ehkä joku päivä meillä on tuommoinen pieni tupa. Toki päivitystä tarvii, kun mä huonolla polvellani en könyäis parvelle. Ehkä se jäisi sitten lasten vierailuja varten.

Vierailija
7/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi täydellinen! Hirrestä, kiitos ❤️

Vierailija
8/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suht pienessä asunut vuosikymmeniä, mutten enää jaksa. Kaikki pitää olla niin tarkkaan suunniteltua, ja jo pelkkä siivous on niin tympeää kun saa suurinpiirtein ulos kantaa kaiken tieltä, tai hissutella ja siirrellä 20 cm kerrallaan.

Mikä tahansa huonekalu ei mahdu, sijoittamiselle vaikeutensa tekevät toki nuo ikkunat, patterit ja väliseinänpätkät.

Työtasoa ei ole.

Kyllähän se osan korvaa jos on ulkoilmaihminen, ei minuakaan nuorena niin nyppinyt.

Vierailija
9/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rakentamista kyllä etsisin jos sopuhintaan saisi esim. koko kesäksi vuokralle jonkun pikkumökin.

Vierailija
10/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni keittiö ovella on hyvä, koska ruuantuoksu on vaikea asia. Siitä voi olla iso luukku olohuoneeseen pleksillä /lasilla esim. näkee hellalle ja kuulee vähän.

Vierailija
11/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sims pelaaja 21. vuoden takaa. muutamia vuosia sitten rakensin sinne pienen talon, jossa oli erilaisia toimipisteitä pihalla ja puutarha oli valtava. Talossa on toimiva pienehkö tupakeittiö, seinän takana löytyy kylppäri. Tupakeittiötä vastapäätä on pienen pieni olohuone, kun talvea kuitenkin piisaa, pitää viihtyä sisälläkin. Ja tein työhuone/vaatehuoneen ja sen päällä on sitten makuuparvi.

Jälkeenpäin olen ajatellut sitä taloa paljon ja sen toimivuutta, järkevyyttä. Samoin sitä pihaa. Vähän tuossa oli ideaa siirtolapuutarhamökeistä. Sellaisellahan ihminen pärjäis hyvinkin, jopa kaksi.

Miehelle näytin ja hänkin jotenkin ajatuksesta. On sen jälkeen hupsahtanut youtuben minikoti kanaviin.

Ei me tällä kuuden makkarin oktalolla tehdä kohta enää yhtään mitään... Ehkä joku päivä meillä on tuommoinen pieni tupa. Toki päivitystä tarvii, kun mä huonolla polvellani en könyäis parvelle. Ehkä se jäisi sitten lasten vierailuja varten.

Hah, minäkin olen tässä piirrellyt paperille omaa minitaloa jo jonkin aikaa. Riittävät tilat saa yhdelle, kahdelle hengelle noin 25 neliön alalle plus parvi. Mulla on yhdistetty olohuone-kaittiö ja sitten se parvi talon toisessa päässä. Parven alla on vessa/pesuhuone ja pieni työhuone.

Katto on sellainen laskeutuva pulpettikatto, joka luo puolitoistakerroksisen muodon, siinä toisessa päässä siis se nukkumaparvi. Olohuoneessa olisi iso lattiaan asti ulottuva ikkuna ja ovi suoraan isolle terassille.

Vierailija
12/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ajattelit laittaa sen talon? Pyörien päälle? Vai isin ja äidin pihaan? Yleensä pitäis olla ensin tontti ... 

Vierailija
13/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarvitsen erillisen työhuoneen. En haluaisi tietokonetta olkkarin nurkkaan, kuten nyt on.

Vierailija
14/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkukin olis varmaan kiva, vai keittiön lavuaarissako munat/pimpsa pestään?

Vierailija
15/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta olen ajatellu. Makuuhuone ja tupakeittiö. Tietysti kylpyhuone.

Vierailija
16/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesutilat+vessa+sauna, kodinhoitohuone (ei märkää pyykkiä telineelle keskelle sitä pientä tupaa) ja sisävarasto vielä siihen päälle. Minä teen aika paljon työtä kotona, joten tarvitsisin myös erillisen työhuoneen.

Vierailija
17/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta olen ajatellu. Makuuhuone ja tupakeittiö. Tietysti kylpyhuone.

Mites tekninen tila? Lämminvesivaraaja, lattialämmityksen jakotukit ja pumput.

Vierailija
18/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wc ja pesuhuone ja tietty saunakin olis kiva olla. Ja varastotilaa, kyl sitä materiaalii sinkuillekin kertyy. se on äkkii sit kuitenkin 60-70 neliöö x 3000 = 180.000 - 210.000€

Vierailija
19/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin just tommosta mummonmökkiä eläkepäiviksi!

Minäkin haluaisin. Ei tarvitsisi olla hieno, kunhan olisi lämmin, sähköt ja juokseva vesi + sisävessa. Kissa ja kirjat seurana.

Vierailija
20/31 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinenv talon pohjapiirros. Oma hirsitalomme vuodelta 1903 on samalla idealla, mutta ison tupakeittiön toisella puolella on kaksi kamaria. Keskellä taloa keskusmuuri, johon menee tupakeittiön kaakeliuunin ja lieden palokaasut sekä molempien kamareiden tulisijojen savut.

Isoon vinttiin on vasta paljon myöhemmin rakennettu kaksi huonetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän