Mitä tuntemasi entinen koulukiusaaja tekee työkseen?
Omien kouluaikojeni sadistisimmat tyypit ovat myyjä-vartija (nainen), vakuutusasiantuntija (mies) ja kiinteistönvälittäjä (mies) . Kaikkia yhdistää edelleen taipumus liioitteluun, valehteluun ja selän takana p#skanpuhumiseen.
Kommentit (240)
Ei mitään. Teki itsarin alle parikymppisenä.
Olen eri mieltä siitä, että kiusaaja ois aina kiusaaja. Minä olin lapsena kiusaaja, valitettavasti. Nykyään sitä kadun ja häpeän, enkä todellakaan enää ole samanluonteinen. Olen ystävällinen ja empaattinen, töissä lastensuojelussa. Lapsuus oli kuitenkin omalla kohdallani varmasti iso tekijä, miksi silloin päädyin kiusaamaan yhtä tyttöä.
Suurin osa ei ole koskaan töitä tehnytkään, yksi on kaupan varastossa.
Erityisopettaja, opettaa eriasteisesti vammaisia lapsia alakoulussa. Mahtavaa.
Mm. yksi on hevosalalla (ainakin ollut) ja toinen on hoitoalalla.
Mikä lasketaan koulukiusaajaksi?
Toinen psyk sairaan hoitaja ja toinen sairaanhoitaja.
Onko totta että PM olisi kiusaaja? Kadonnesta ketjusta kuultua.
Kampaajia kaikki kolme. Olivat vielä aikuisopiskelijoita luokallani. Kahdelle maistui ainakin silloin viikonloppuisin. Olin itse hiljainen ja rauhallinen ja pärjäsin hyvin opiskeluissa ja nämä perheelliset naiset luokallani tekivät arjestani aika raskasta… Yhden näin jokusen aikaa sitten, ja eletty elämä näkyi naamasta. Terveisiä vain teille, M, R ja K.
vierailija__ kirjoitti:
Olen eri mieltä siitä, että kiusaaja ois aina kiusaaja. Minä olin lapsena kiusaaja, valitettavasti. Nykyään sitä kadun ja häpeän, enkä todellakaan enää ole samanluonteinen. Olen ystävällinen ja empaattinen, töissä lastensuojelussa. Lapsuus oli kuitenkin omalla kohdallani varmasti iso tekijä, miksi silloin päädyin kiusaamaan yhtä tyttöä.
Oletko pyytänyt jälkikäteen tältä kiusatulta tytöltä anteeksi? Itseäni ainakin lämmittäisi anteeksipyyntö ja mahdollinen hyvitys.
Lastensuojeluunhan nimenomaan päädytään kai myös kiusaamisten vuoksi (kuten ilmeisesti Koskelankin tapauksessa?), että toivottavasti tämäkin osattaisiin ottaa huomioon viimeistään siellä. Toivottavasti kuitenkin asioihin puututtaisiin jo ennen, kuin lastensuojeluun päädytään. Muutenkin toivoisi, että kiusattuja muutenkin kohdeltaisiin asiallisesti auttajienkin taholta, niin että saavat tarvittavan tuen ja avun, mutta että pääpaino olisi kuitenkin se, että kiusaajien toimintaan kunnolla puututtaisiin ja että hekin saavat tarvittavan avun toimintansa muuttamiseen.
Kosmetologi on toinen ja toinen fysioterapeutti
Yksi on asetehtaalla töissä. Toinen opiskelee kauppakorkeassa äänestäen kokoomusta. Lopuista en tiedä mitään.
Yksi on isänsä firmassa, toinen pyyhkii vanhusten takapuolia ja kolmas on työtön.
"Onko totta että PM olisi kiusaaja?"
Ei olisi mikään ihme. Monesti kiusaajat päätyvät siis joko kiven sisään tai pamppuhommiin. Samoja ominaisuuksia vaaditaan... BBC:n dokkarista just katsoin, että myös Putin oli ajautumassa kriminaalin polulle nuorena miehenä. Hakeutui taistelulajien harrastajaksi (KGB seurasi näiden lajien harrastajia) ja armeijassa suuntautui vakoiluun. Loppu historiaa. Hyvin kävi potentiaaliselle kriminaalille siis tässä tapauksessa.
Myyjä