Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tapahtuu synnytyslaitoksella?

Vierailija
16.05.2021 |

Odotan toista lastani ja laskettu aikani on parin päivän päästä. Havahduin vasta nyt siihen, etten tiedä mitä tapahtuu, kun synnytys käynnistyy ja menen laitokselle. Esikoisen synnytys käynnistettiin, joten ei ole kokemusta itsestään käynnistyneestä synnytyksestä. Nyt näyttää siltä, että ei tarvitse käynnistää.

Joten, mitä tapahtuu kun ilmoittaudun ja minut otetaan sisään? Tehdäänkö ensin sisätutkimus jonka jälkeen päätetään jäänkö sinne vai menenkö kotiin? Vai mennäänkö ensin käyrille vai mitä? Ja minulla on toive vesisynnytyksestä ja vielä ainakaan ei ole esteitä sille. Miten nopeasti siis pääsen ammeeseen? Synnytyssairaalassani on käytössä langattomat anturit käyrän ottamiseen, mutta ensin varmaan otetaan käyrät silti kuivalla maalla?

Kertokaa miten teillä eteni vaihe vaiheelta!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen synnytys on niin yksilöllinen ja sairaalan käytännöt vaihtelevat, joten näistä kertomuksista ei ole välttämättä apua. Kyllä ne onneksi aika hyvin kertoo siellä, mitä tapahtuu.

Itselleni sairaalaan jäämisen ratkaisi se, että lapsivesi oli alkanut tihkua. Se todettiin sellaisella vähän raskaustestin tapaisella tikulla. Piti/sai jäädä osastolle, koska tietyn ajan jälkeen laitetaan antibioottitippa, jos lapsivettä tihkuu. Synnytys eteni sitten omassa tahdissaan ja seuraavana yönä vauva jo sitten syntyi.

Vierailija
5/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin vastaanottotiskille ilmoittautumaan.

Kätilö ohjasi potilashuoneeseen.

Vaihdettiin sairaalavaatteet, olin piuhoissa hetken, sitten kokeili sormilla kohdunsuun tilanteen.

Samalla kyseli toiveita. Todettiin että samantien vaan synnytyssaliin. Amme oli mielessä mutta oki sillä hetkellä varattu.

Salissa oksensin, olin suihkun alla ja totesin ettei suihku ole mua varten. Tulin salin puolelle, vedin ilokaasua ja vaihtelin asentoa ehkä 3h. Sitten tuli se pieni hengähdystauko mikä synnytyksessä aina tulee, sen jälkeen vaadin kipulääkettä ja homma lähti todenteolla käyntiin.

Aika pian sain ponnistaa, 21 minuuttia kesti ja lapsi syntyi.

En nyt muista tarkkoja aikoja mutta heräsin aamulla klo 10, söin asmupalaa, matka sairaalaan kesti tunnin ja lapsi syntyi ennen neljää. Ei ollut edes työpäivän mittainen toimitus.

Vierailija
6/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niin, että ekaks ilmoittauduttiin, tarkistettiin kohdunsuun tilanne, ja sit päätettiin, että sain jäädä sairaalaan. Ohjattiin osastolle odottelemaan avautumista, en päässyt heti saliin vielä.